הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
greenmind

בראש ירוק


כמעט חודשיים אחרי שגלי הים נטשו אותנו , גל אחר הגיע כדי להישאר. הגל הירוק שהשתלט לאחרונה על כל הסביבה גרם לכולם לפקוח את העיניים ולהגן על הסביבה שלהם , לפני שהקיץ הבא יהיה באמת לוהט .

 

כדור הארץ מתחמם ומתחמם , מתמלא בהמון דברים לא נחוצים ובלעדיו בסופו של דבר נצטרך לעבור לגור על הירח . אבל יש אנשים שמוכנים להציל אותו , גיבורי כדור הארץ האמיתיים .

נפגשתי עם 2 מתנדבים , יעקוב וגלית (16) מאשקלון המתנדבים באגודה למען איכות הסביבה ומספרים לי על הפעילויות שלהם , המטרה המשותפת ובעיקר על איך גם אנחנו יכולים לעזור , גם בקטן .

" מאז שאני קטנה בשכונה שלי תמיד היו פחי המחזור הגדולים ואמא תמיד שלחה אותי לשם ואמרה שצריך לשמור על הבית של כולנו , עכשיו אני באמת מבינה כמה שזה חשוב . " מספרת גלית על הסיבה שבגללה החליטה להתנדב לאגודה למען איכות הסביבה " כששמעתי על האגודה בכיתה י' במסגרת פרויקט מחויבות אישית , ישר רציתי לעזור ואחרי התנדבות של שנה , החלטתי להישאר . "

" זה נותן לך הרגשה מספקת שאתה עושה משהו בשביל עצמך וגם בשביל האחרים " מוסיף יעקוב .

האם ההתנדבות לא גורמת לכם להחמיץ עיסוקים אחרים ?

יעקוב : " לכל אחד יש עיסוקים שונים , כמו שאחרים אוהבים לבלות כל היום מול המחשב ומול הטלוויזיה אני מעדיף להתנדב עם חברים בגילי ובדרך גם לעזור , זה נורא כיף להגיע הביתה עייף אבל מרוצה . "

גלית : " אני לא חושבת שאני מחמיצה שום דבר , כולם נורא מתחשבים ומתנדבים בזמן שהכי מתאים לנו, לפעמים פעמיים בשבוע ולפעמים ארבע פעמים – אבל כל שעה עוזרת . "

מה הפעילות שאתם הכי זוכרים ?

גלית : " הפעילות שהכי נהניתי ממנה היא שהלכנו להרצות בפני ילדים בבית הספר היסודי על איכות הסביבה ולימדנו אותם איך למחזר ועשינו להם פינת יצירה עם פחים קטנים שהם לקחו הביתה , הייתה היענות רבה והם נורא נהנו . "

יעקוב : "אני הכי אוהב את הפעילויות של ט"ו בשבט , אנחנו הולכים ליער וכל אחד נוטע עץ . עוד כמה שנים באותו המקום יצמח יער ענק ונדע שזה נגרם בזכותנו " .

האם אתם חושבים שאין מספיק מודעות לנושא ?

גלית : " רוב האנשים מודעים , אבל מעדיפים לא לפעול מכל מיני סיבות של חוסר זמן , סדר עדיפויות , או סתם עצלנות . "

יעקוב : " אני מסכים עם גלית , אבל אנחנו לא יכולים להכריח אנשים לעשות שינוי , למרות שאנחנו פועלים למען זה אם זה בהפגנות , בשלטים , בבתי ספר ובפעילויות שונות . "

אם יש מישהו שרוצה להתחיל לתרום אבל אין לו זמן להתנדב , איזה עצה תיתנו לו?

יעקוב : " השינוי מתחיל בדברים קטנים , אם זה לא לזרוק דברים על הרצפה ברחוב , למיין את האשפה לפחי המחזור המתאימים ולהשתמש במוצרים ידידותיים לסביבה . אם כל אדם היה עושה את הדברים הקטנים האלו היינו במצב יותר טוב. "

גלית : " בזמנים שלנו האפשריות בלתי מוגבלות , גם בלי להגיע לעמותה אפשר לגלות המון על איכות הסביבה מהאינטרנט , הטלוויזיה , ומכלי התקשורת האחרים . ככל שהמודעות עולה , ככה יותר אנשים יעשו מאמץ לעזור והמצב ישתפר . "
 

השנים האחרונות מדורגות כשנים החמות ביותר מאז המאה ה-19 , ובמקום הרביעי נמצאת שנת 2004 , והשנה שבה כדור הארץ יגיע לטמפרטורות לא הגיוניות נראה קרוב מדי .

המודעות ברחבי העולם עלתה וכל המדענים עוסקים בלהמציא מכשירי חשמל ידידותיים לסביבה ,

האגודות נמצאות בשיא פעולתם ולנו רק נותן לנסות ולעזור .

אם זה רק להשתמש במוצרים ידידותיים יותר לסביבה , למחזר קצת , ולמתעניינים באמת ,

גשו אל האגודה לאיכות הסביבה הקרובה לביתכם והתנדבו . זה יכול רק להועיל .

אל תשכחו ,

כדור הארץ הוא הבית של כולנו , ותפקידנו לשמור עליו .



מה דעתך על בראש ירוק ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כאיכות הסביבה,ראש ירוק,מיחזור,שמירה על הסביבה,טבע