הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
happy

מהו אושר?


לא מה שחשבתם
מהו אושר?
כשאני שואל את עצמי את השאלה הזו אני נזכר בדמותו של סקארט מעידן-הקרח. אותו סנאי, דביבון, יצור מעבדה (לבחירתכם) שכל חייו מסתכמים במרדף אחרי האגוז הנכסף שחומק מידיו בכל פעם בה הוא קרוב להשיגו.

בהתחלה האגוז נמצא מולו, מונח על הקרח הדקיק והשברירי, וכשהוא מניח את ידיו הקטנות עליו - הקרח נחצה לשניים והאגוז מתרחק שוב.
לאחר מכן נופל האגוז לתהום וסקאט המסכן נאלץ להיתלות בין שמיים וארץ כדי להשיגו. בפעם אחרת האגוז כבר נמצא בידיו, אך כשזה נוגס בו הוא מתעורר, בהכרה למחצה, מעליו חבריו שככל הנראה הצילו אותו מערש דווי. ובאמת שהוא העדיף כבר למות.

הרצון הזה להשיג משהו, לרוץ אחר מטרה מסויימת, חלום שברירי ונדוש שאף אחד אחר לא מסוגל להבין... זה קשה. קשה כמעט כמו אגוז. אבל האם השגת המטרה או החלום היא זו שגורמת לאושר? לדעתי לא. אושר מקורו במילה העברית - 'אישור'. בן אדם מאושר כאשר מאשרים אותו לדבר מסויים, כשאומרים לו - 'היי אתה! עברת את כל המבחנים, התקבלת!' אבל האם אנחנו באמת צריכים לשמוע את זה כדי להיות מאושרים? גם הפעם לדעתי התשובה שלילית. או לפחות שלילית למחצה.

במקום לחפש אישורים חיצוניים מאנשים אחרים עדיף וטוב כפליים אם נאשר את עצמנו. ולא מתוך קלישאה. כשנשיג דבר קטן, או שנתקדם צעד נוסף בדרך לחלום הגדול, נגיד לעצמנו - 'כול הכבוד! הוכחת לעצמך שאתה מסוגל!' ברגע שנאמר זאת השגת החלום לא תהיה האושר אלא אותה דרך מרוצפת קרח דק ושברירי, אותה תהום, אותה סכנה... ואולי בעצם החיים כולם.

אני מצרף כאן סרטון קצר של סקארט כדי שנתחיל את השבוע עם חיוך; ושכל אחד יחשוב מהו האגוז הזה בשבילו ואיזו דרך הוא מוכן לעבור כדי להשיג אותו.

שבוע טוב לכולם!

http://www.youtube.com/watch?v=RbsGWNXZ51I


מה דעתך על מהו אושר? ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כדניאל אוחנה, דניאל, אושר, מהו אושר?, עידן הקרח, סרט, סקרט