הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
home

אבא, אמא? אני סטודנט


ואני שואלת את עצמי, למה בן אדם בריא בגופו ובנפשו, בן אדם שמוכן להשקיע ולעבוד קשה, ואכן עושה זאת, בן אדם שכל שאיפתו היא ללמוד, להתקדם בחיים ולהצליח- לא יכול לעשות זאת בבית משלו?
במציאות של היום, בתור בחורה צעירה, קשה מאוד למצוא פתרון דיור במחיר הולם ונוח לכיס. אני מוצאת את עצמי חושבת יום יום איך אני יכולה להגיע למצב שבו אני יוצאת מבית ההורים, מצליחה לממן לעצמי דיור הולם ועדיין מתפרנסת בכבוד, אך המצב הכלכלי אינו מאפשר זאת. ואני שואלת את עצמי, למה בן אדם בריא בגופו ובנפשו, בן אדם שמוכן להשקיע ולעבוד קשה, ואכן עושה זאת, בן אדם שכל שאיפתו היא ללמוד, להתקדם בחיים ולהצליח- לא יכול לעשות זאת בבית משלו? האפשרויות הנותרות הן או לעבוד במשרה מלאה ולוותר על לימודים ואיך שהוא לממן לעצמך בית משלך, או לעבוד לפי שעות בין הלימודים וכל הנטל שאתה לוקח על עצמך בתור סטודנט, ולהישאר בבית ההורים או להתפשר על מעונות לסטודנטים בגודל מטר רבוע. 
על פי מחקרים שנעשו, מחיר הדירה הממוצעת בישראל כיום עולה פי 8 מההכנסה השנתית של משק הבית הממוצע, אז בחישוב מהיר, פי כמה תעלה מחיר אותה דירה מההכנסה השנתית של סטודנט במשרה חלקית במקרה הטוב?
אני לוקחת בחשבון כמובן שהדירה הממוצעת הישראלית שנבדקה במחקר היא ככל הנראה דירה למשפחה, ושסטודנט רווק אינו צריך את אותה הדירה הן לא מבחינת גודל
 הדירה והן לא מבחינת מחיר עלותה. אני מסכימה, סטודנט צריך להתפשר ברוב המקרים על משהו יותר קטן, יותר פרקטי. אך מסקירה מהירה של מעונות סטודנטים ברחבי הארץ, ההיצע הוא (בואו נהייה מציאותיים רגע) לא מציאה גדולה. הדירות במעונות לרוב קטנות להחריד, ומכילות איתך עוד שותפים לדירה שמקשים בבחינת צפיפות עוד יותר ממה שהדירות כבר קטנות גם ככה.
אז אתה מוצא את עצמך משלם על דירה צפופה, חסרת פרטיות, ולא מאובזרת משהו. 
שכחנו משהו קטן, אותם סטודנטים, שנאלצים לחיות בתנאים כאלה, הם העתיד של המדינה. מהדירות הצפופות והסרוחות האלו יצאו טובי הרופאים, המנתחים, עורכי הדין ורואי החשבון של המדינה. (בין היתר, יש עוד המון מקצועות לא חשו
בים פחות שתורמים לכולנו).
לסיכום, אני אישית עדיין לא בשלב ה"סטודנטית" בחיי, אך בקרוב מאוד, כשאגיע לשלב זה- אני מקווה מאוד שיהיו פתרונות דיור יותר פרקטיים ויותר הגונים גם לאוכלוסיות המוחלשות יותר, לאו דווקא סטודנטים- קשישים, חיילים בודדים, אוכלוסיות במצוקה ובסיכון, זה המקום שלכם לדבר. בואו נתאחד ונמצא פיתרון, אני בטוחה שביחד הכוח שלנו להשפיע הוא חזק מאוד.


עד הפעם הבאה...נשמע ונשתמע! heart
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על אבא, אמא? אני סטודנט ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כדיור, מצוקה, צעירים, סטודנטים, מחאת הדיור,
נכתב ע"י Madllenka
בתאריך: 08/05/2016
מדלן סגל בת 28

1 מאמרים | 1158 כניסות
מאמר זה נקרא 1158 פעמים 0 תגובות למאמר זה - להוספת תגובה
נהנתם? נשמח לקבל לייק מכם!