הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
pregnancy_memories2

יומן היריון - CMV


מסע ההיריון השני, האלכימאית מדברת על CMV, חלק ב'
בנקודת לחץ אחת ההריון השני הפך לנורא בכך שבתחילת ההריון בישרה לי רופאת הנשים שיש לי CMV  חיובי. לא הבנתי על מה מדובר ומשפט קטן שלה על 25% להדבקת העובר עם מפרט עשיר של סיכונים הנלווים לסיכוי להדבקה, על חירשות ובעיות התפתחות, הצליחה להפחיד אותי עד מאוד. קבילתי הפניה לרופא נשים שמטפל בהריון סיכון, בלי לאמר יותר מידי, יצאתי מהמרפאה באותו יום שטופת דמעות, כאב וחולשה בנוסף לבחילה והעייפות של השליש הראשון להריון שכל כך רציית שכבר יעבור.

מה הטעם להמשיך בהריון?
חשבתי לעצמי, בשביל מה להמשיך בהריון אם יש כאלה אחוזי סיכון גבוהים?

ובכל זאת ע"פ הוראתה של הרופאה הגעתי לרופא הנשים שמטפל בנשים עם הריון בסיכון, החצי הצטרף לפגישה ושמע ביחד איתי את ההסבר המפורט על מהות הCMV  על האחוזים והסיכויים להדבקה שעמדו כעת על 15% בלבד לדעתו ובכל זאת ציין כי הדרך היחידה לוודא אם קיימת הדבקה של העובר היא ביצוע בדיקת דיקור מי שפי בשבוע ה22 להריון.
לא בדיוק הבשורה הנעימה ביותר לאישה הורמונלית , לדעת שאת המתח הנפשי אצטרך לסחוב כל כך הרבה זמן. למרות הכתבות המרגיעות ברשת,  התגובות החלוקות של הרופאים הצליחו לערער אותי בדעתי והמחשבה על הפלה עברה לא פעם, חווייתי שפי לילות ללא שינה, קשה להתמודד עם המתח הרגשי המתלווה ננוסף למערבולת הרגשות של ההריון.

על הCMV  לא ידעתי דבר בהריון הראשון, למרות שבדיעבד הסתכלתי על הבדיקות שעשיתי בהריון הראשון וראיתי כי נבדקתי כמה פעמים ל CMV בדיקה שגרתית בבדיקות דם אך על הווירוס הזה אף רופא/ת נשים סיפר לי. היא שם, הבדיקה דם הפשוטה, כחלק מהבדיקות הרגילות של ההריון ועד ההריון לא מדברים עליו וגם זה רק לאחר שהנוגדנים קיימים בגוף הנושא עולה.

הפליא אותי מאוד כל נושא הCMV  שהרי על בדיקות גנטיות מדברים כל כך הרבה טרם הכניסה להריון, גם על הצורך והחשיבות בנטילת חומצה פולית ותזונה מאוזנת אך בדיקת דם פשוטה ל CMV טרם הכניסה להריון לא מצוינת בשום מקום, בדיקה פשוטה שאם הייתי יודעת עליה קודמת סביר להניח שיכלה לחסוך לי שפע של מתח נפשי.


מה דעתך על יומן היריון - CMV ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת nati85 ב 05/08/2013 13:35 ( הפרופיל שלי ) cmv היא בדיקה פשוטה המראה את הסיכון בחירשות ובעיות התפתחות.לדעתי היא מראה על סיכוי הדבקות לעובר אך עדיין איננה מדויקת.בדיקות הגנטיות רבות שנעשות גם בשליש הראשון של הריון לצורך העניין גם הן איינן דויקות. מתח נפשי מלווה נשים הרות לאורך כל הריון , היא רק עוד בדיקה המכבידה על דאגותיהן לכן כמו כל בדיקה גנטית אחרת יש ליחס אליה חשיבות בפרופורציה ולא לשכוח שאםנשים היו מבעצות את כלל הבדיקות הגנטיות סביר להניח כי היו מוותרות על המשך הריון כבר בשליש הראשון!!תגובה לתגובה

ידוע כCMV, בדיקות שצריך לעשות לפני שנכנסים להריון