הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
ממלכת_תימן

ממלכת תימן:


קטע חזק, עם מסר ברור ביותר!!

"עד מתי תגזים בדימויים תחפש פתרון בכוכבים", אמר המשורר. "הרבה ניסו ולא הצליחו" אמרו חכמי העולם. כן, הרבה ניסו להרים קרנה של מורשת תימן המפוארת ולא הצליחו. ותמהני! כיצד יצליחו? השמעה אוזן מימי בראשית שיכול אדם לבנות בית מפואר אם שותפו הורס את זה במו ידיו שוב ושוב? לא ולא! כוונתי ברורה ביותר, וגם אם לא, אין זה נורא בכלל משום שעל כן כתבתי מאמר זה. אומרים, שבעולם הישיבות המלא בבחורים השוקדים ועומלים בעמל התורה, נמצאים בחורי וצעירי תימן ברשימות המצטיינים והעילויים הגדולים, ובכמות לא מבוטלת בכלל. אין לי כל ספק שדבר זה נכון ביותר, משום שזכינו בזכות אבותינו ומסירות נפשם, לצאצאים אשר יראת השם היא נחלתם. בליבי קינן ספק גדול מה יהיה ברגע שיוצע לבחורי תימן להקים יחדיו ישיבה. מן הנראה על פניו אין זה דבר מוצלח וזאת מסיבה פשוטה לכל. כיום לצערנו ידועה הסטיגמה שבחור טוב צריך ישיבה של בחורים "שפיצים" וכן שיהיו שם בחורים אשר אפשר להגדירם "ישיבשרים". ישיבות כאלו הם כל הישיבות רק לא ישיבה של תימנים. ומי שהחליט וקבע עניין זה הם לא אשכנזים ולא מן עדת הספרדים, אלא אנחנו בני העדה התימנית שלא נותנים לעצמנו את האופציה לכך שקרנה של מורשת תימן תפרח ותשגשג. אנחנו אלו שלא נותנים לכך שמורשת ומנהגי אבותינו יעמדו בגאון בתקנון של ישיבה תימנית לתפארת.
 
כיצד אנו גורמים לכך, הסיבה היא פשוטה. אם יהיה בחור ספרדי בישיבה אשכנזית, מיד יכנו אותו חבריו מבני עדתו "משתכנז". וכן אם יהיה בחור אשכנזי בישיבה ספרדית (שזה בפני עצמו דבר נדיר), מיד יכנו אותו חבריו מבני עדתו "מסתפרד". אך תמני שלומד בישיבה אשכנזית או ספרדית הינו דבר לגטימי וטבעי לחלוטין. איני חת כלל וכלל לומר שאדרבה, בעיני הבחור התמני עצמו נראה עניין זה ישיבה תמנית כחלום שיש לגנוז בארון וזהו עניין מגוחך ביותר. (לא אכליל את כולם אבל קיימים לא מעט בחורים תמנים שדעתם כזו, אפשר לבדוק זאת).
 
ולזאת אני תמה! מדוע אנו מחפשים תמיד את עתידנו אצל האחרים ואין לנו להסתפק במה שיש בידינו. אולי זאת משום שבאמת בידינו אין כלום? אולי! הרי הכל יכול להיות. איך אומרים: "הדשא של השכן ירוק יותר". עצוב אבל זו המציאות העגומה. מדוע שכשיש לנו גדול הדור תימני, לא רק שאיננו הולכים אחריו אלא אפילו יוצאים כנגדו ואומרים עליו שאינו הולך לפי דעת גדולי תורה? מדוע, משום שהוא מהעדה התימנית? מדוע שיש לנו מתוכנו את גדול המחזירים בתשובה איננו מחזקים את ידיו? ולא זו בלבד אלא גם מנסים להפילו!
 
אכן, כרגע אינני מתפלא כלל וכלל על כך שאין העדה התימנית יכולה לתחזק ולשגשג את עצמה בעצמה. כמה חבל! כמה חבל שמוותרים אנו על תשתית אבותינו שהיתה מבוססת אך ורק על ברכי היראת שמים ועבודת ה' אמיתית ללא רבב כבוד או מטרה מלבד מטרת עבודת ה' יתברך טהורה ובאמונה צרופה.
 
אך במחשבה שנייה עלה בדעתי לומר, שאכן הכל הולך אחר הראש. (והמבין יבין).
 
 
ויהי רצון שנזכה להקים את מורשת תימן בעצמנו,
 
             ולא נירא ולא ניחת מן המלעיגים והמקטרגים,
 
                                                                    אמן ואמן.



מה דעתך על ממלכת תימן: ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כישיבות, תימן, ממלכה, מומלץ,
נכתב ע"י יהודה
בתאריך: 08/10/2013
יהודה שוקר בן 31

80 מאמרים | 183399 כניסות
דירוג המאמר
60%
 השארת תֶּשֶׁר ליהודה
קורא יקר! נהנית? שחק אותה בטיפ קטן, תודה.
נהנתם? נשמח לקבל לייק מכם!