הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
מרוץ_החיים

מרוץ החיים


לבעלי אינטליגינציה גבוהה בלבד
זהו בוקרו של יום ראשון, הוא עולה על האוטובוס שיצא מהתחנה המרכזית, ויוצא בדרכו לעבודה. זהו תחילת בוקר שגרתי המצוי אצל ה"ישראלי" הרגיל. ממהרים האנשים למקום עבודתם, וכל עניינם הוא בחדשות המתחדשות להם ומשתלבות עם הזריחה והשמש החמימה.
הוא מנסה לעשות סדר בראש וחשבון נפש בכדי לבחון כיצד והיכן הוא נמצא בחייו, אך אינו יכול משום שהשגרה לא מאפשרת, והחברה לא מאשרת את הגישה לאותה נקודה של חשבון נפש.
הוא מעיף מבט מחלון האוטובוס, ורואה בעיניו סוג של מרוץ חיים, שהמתחרים בו הינם כל האזרחים העובדים הנלחמים על מחייתם. ומיד הוא מבין כי זהו מרוץ אמיתי וקשה שהמון פעמים ישנם בו חלקים כואבים מאוד, שרק מרחיקים את נקודת הסיום.
אך במוחם צצה השאלה, מדוע? מדוע רוב האנשים לא יכולים לשאת את דגל הניצחון של מרוץ החיים? מהו הדבר המונע בכך שלא לנצח במרוץ זה? ואנו במאמר זה נענה על שאלות אלו בסיעתא דישמיא.
 
דימוי עצמי נמוך
אחת הבעיות המרכזיות של אי הצלחת האדם בחייו, היא דימוי עצמי נמוך. מרכז בעיה זו נובעת מכך שאין האדם יודע את ערכו ואת מעלותיו, ובקי בחסרונותיו בלבד. ברגע שהדימוי העצמי נמוך ושלילי, אין לאדם את הביטחון העצמי החיובי של קבלת החלטות עצמיות בלבד ללא שיתוף האנשים שבסביבתו. וכן, הוא אינו יודע כיצד לנהל חיים שגרתיים ורגועים כפי שהוא בוחר. התוצאה המתקבלת כיום הינה תוצאה שלילית ביותר. שהאדם מנהל את כל מהלך חייו עפ"י תדמית חזותית של האחרים והסתכלות העולם עליו. ז"א, אדם אומר לעצמו "איך אצא לרחוב בחזות כזו, הרי יחשבו עלי כך וכך", "אני חייב למצוא עבודה בתחום מקצועי ויוקרתי בכדי שיאהבו אותי". ז"א, שאין אפילו דבר אחד שהוא עושה משום שהוא רוצה, כי זה מה שהוא החליט שזה מתאים לו ולאופיו. וזוהי בעיה עקרונית שמתאפיינת בבעיית "מרוץ החיים" שאדם לא מוצא את ידיו ורגליו במסלול חייו.
 
נקודת סיום
אחת השיטות לנצח במסלול החיים, היא הצבת נקודת סיום. או במילים אחרות תכלית ומטרה. מסלול מרוצים ללא נקודת סיום, אינו נחשב כלל, וזאת משום שהנהג לא יודע היכן לעצור, וזו הבעיה הקטנה יחסית. הבעיה המרכזית היא שברגע שהנהג אינו יודע היכן נגמר מסלולו, הוא אינו יכול לחשב את מסלול הנסיעה עצמה, וזה לכשעצמו דבר פופולארי ביותר בעולם בו אנו חיים.
ישאל אדם את עצמו, האם בליבי מקננת מטרה כלשהיא בחיים?
האם יודע אני לאן ברצוני להגיע?
כשיודע האדם לאן הוא חותר ומהי מטרתו, אזי אם יהיה לו דימוי עצמי חיובי, אזי בטוחה הצלחתו.
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על מרוץ החיים ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כמרוץ החיים, דימוי עצמי, נקודת סיום
נכתב ע"י יהודה
בתאריך: 27/09/2013
יהודה שוקר בן 31

80 מאמרים | 183380 כניסות
מאמר זה נקרא 3284 פעמים 1 תגובות למאמר זה - להוספת תגובה
 השארת תֶּשֶׁר ליהודה
קורא יקר! נהנית? שחק אותה בטיפ קטן, תודה.
נהנתם? נשמח לקבל לייק מכם!