הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
אדם_בתוך_עצמו

אדם בתוך עצמו


לא טוב היות האדם לבדו....אבל הוא לבדו בין כה וכה
לפעמים בגן המשחקים הייתי רואה ילד יושב בשקט ומשחק לבד בקוביות, כולו בעולם משלו ,אחר כך עובר ומצייר ויכול כך" להעסיק " את עצמו שעות, גם כשהגננת משכנעת אותו להצטרף לקבוצת הילדים ,הוא יעשה זאת רק כשירצה .
בטבע ,רוב החיות הגדולות, חיות  בקבוצות. הן מרגישות מוגנות כך ,ופחות פגיעות. גם בני האדם הם יצורים חברתיים ואוהבים להיות יחד, ובקבוצות, אלא שזה לא תמיד מתאים .אדם צריך עולם פנימי משלו , חזק עשיר מופרה מעצמו . יכולת  להיות עם עצמו ,ולסגל כניסה ויציאה מהקבוצה ולא עבדות לקבוצה ,או חלילה שלילת היצירתיות שלו ,או החירות שלו והדיבור הייחודי רק לו ,בשל ההשתייכות לקבוצה .      
בגלל שאנשים בעידן המודרני מפחדים להיות לבד ,הם לא מפתחים את האני שלהם . פיתוח דורש זמן איכות . הם הופכים "כאילו" יצירתיים . כאילו פתוחים ומעניינים . אבל בעצם תלותיים ולא יצירתיים כי לא למדו לשחק לבד ולבנות עולם משל עצמם .
במקרה הטוב ,למדו לתפקד בקבוצה , וכמובן להשתיק את הקול האישי והמיוחד רק להם .בדרך כלל לוותר על חלומות ומאוויים שלא מתאימים לתפיסה של הקבוצה , המדינה , האמונות של אותה קבוצה זמן ומקום שהם חיים בו. תמיד כשיש תנועה עצמאית ויצירתית, מגיעה אחריה ביקורת שמסרסת כל אפשרות לצמיחה .אנחנו שוכחים שהתפקיד שלנו הוא לא לזרום עם הזרם . "רק דגים מתים זורמים עם הזרם " ,זוכרים? מה דעתכם להפתיע ,לחדש ,לשמוע את הקול של עצמכם?  ,לחוש את הגוף, לצחוק בלי לדעת למה ,ובלי צורך להסביר למה .  אבל אותו ניתוק מנשמתנו  וגופנו  למשך שנים כל כך ארוכות יוצרות מצבים מצחיקים לפעמים .  במקום לתרגל אהבה בחיינו עם הנשים שלנו , ילדינו, חברנו , ההורים שלנו . אנחנו מתרגלים תלותיות, מחכים שיאשרו אותנו. משם אגב המילה אושר .  .כי לזה חונכנו. חופש אמתי ניתן לך כשאתה קשוב כולך לעצמך. כשהאנרגיה מופנית פנימה, ואז יש לך מה לתת. כשאתה מפסיק לחפש בחוץ.
הניתוק הזה יוצר מצב של חוסר אמון ואמונה בעולם ובאדם שלכאורה לקחו את פרצופך האמתי,  את חלומותיך, וקולך הייחודי  ובזו לו. בגלל שגם אתה היית מנוקר לו ולעצמך .בחוסר נוכחות. תחילת המסע במודעות זו.  
"לא טוב היות האדם לבדו....אבל הוא לבדו"  ואם הוא לבדו , עדיף שיהיה עם מישהו שנעים להיות אתו, מפויס מחויך  אהוב, סלחן, ותרן רחום וכל מה שהיית מבקש שיהיו אליך, בקש מעצמך , להיות  אתה . 


מה דעתך על אדם בתוך עצמו ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כאדם,בתוך,עצמו