הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
איפה_היה_אלוקים_בשואה

איפה היה אלוקים בשואה?


שאלה תובענית שהרב יוסף בן פורת, מתייחס אליה וחושף אולי את מה שבעצם היינו צריכים לדעת, אבל לא היה לנו האומץ לגלות... סרט מרגש, חזק ומרתק... איפה היה אלוקים בשואה?!! אחת השאלות הידועות והנוקבות ביותר שיהודי שואל ומנסה לברר לעצמו. זוהי הרצאה מרתקת, הנוגעת עמוק, עמוק...

איפה היה אלוקים בשואה?!! אחת השאלות הידועות והנוקבות ביותר שיהודי שואל ומנסה לברר לעצמו. בהרצאה מרתקת, הנוגעת עמוק, עמוק ברגש, מנסה הרב יוסף בן פורת בזהירות, אבל בנחישות למקד את הדברים לנקודה שכל יהודי צריך לפנות אליה. הדברים שיוצאים מלב כואב, אבל גדוש באמונה- עוברים אל הלב היהודי של המאזין, שבמידה שניחן ביושר אינטלקטואלי, ייתכן שיוכל להבין יותר את התופעה הטרגית שמכונה- שואה! ההרצאה עוסקת בנקודות פחות ידועות ופחות מדוברות על נושא השואה ומנסה להתמודד עם השאלה הכל כך תובענית של, "היכן הוא היה", "מדוע נתן לזה לקרות"?
השואה גרמה לאנשים רבים להתרחק מהאמונה שלהם באלוקים, ולרבים אחרים גרמה להתחזק ואף לחזור בתשובה. בכדי להבין מהי אמונה יש להכיר את התורה שבכתב ואת התורה שבעל פה ואז ממילא ניתן יהיה להבין מהו דבר טוב ומה הוא דבר רע מבחינת ההנהגה האלוקית. האלוקים מזהיר מפורשות את בני ישראל לבל יסטו מדרכו, מתורת משה שנתנה בהר סיני. האלוקים גם מבהיר שאם יהיה צורך בהתערבות שלו לסטייה מדרכו, יעשה זאת בדרכים דרסטיות! על פי תפיסת היהדות, השואה היא הבלימה האחרונה שנחתה על העם היהודי מפני סוף דרכו כעם באופן מוחלט, היא למעשה זו שהצילה אותו מאובדן הדרך והחזירהו לכיוון בו צריך לצעוד על מנת לזכות במעמד של עם האלוקים! הדברים כמובן טעונים הסבר שמלווה ניתן לאורך כל הסרט.
בהרצאתו מתאר הרב בן פורת את שורשי השנאה של הגרמנים את היהודים, הבאים בשל רצונם של היהודים להידמות לגוי, לגרמני. על מנת לראות את גודל השנאה, חשוב להבין כיצד פעל , רעיונית ובתחכום מנגנון ההשמדה בניצוחו של, יימח שמו וזכרו... המנגנון הגרמני מנע מהגרמני מ"להתלכלך" בזמן שעסק בהשמדה, ודאג שמי שיעשה את העבודה יהיה- יהודי, ה"זונדר קומנדו" וה"קאפו"! היטלר רצה שהיהודי , לא רק ימות בביזוי, אלא- גם יסיים את חייו בתחושה של אשמה, שאפילו את הזכות האחרונה שלו לפני מותו- למות "חף מפשע", לא יקבל!
החוקר בועז נוימן שחוקר את השואה אומר שבתאי הגזים מאבקו של הקרבן היהודי לא היה נגד האויב, אלא נגד עצמו, ובמה הדברים אמורים?כיוון שהגז הקטלני היה כבד מן האוויר, היו מטפסים הקרבנות אחד על השני, באינסטינקט של הישרדות, וכך מי שהיו חלשים, ילדים, נשים, זקנים וחולים- מתו ראשונים כי החזקים טיפסו עליהם ו"שרדו" עוד כמה דקות...היטלר יצר כאן אפקט זוועתי של קרבן שאפילו- למות "חף מפשע" אינו יכול...


 
בהמשך הרצאתו סוקר הרב היסטורית, את שורשי ההתבוללות של היהודים בעמים אחרים, ובמיוחד מתמקד בהתבוללות בגרמניה. במקום שעם ישראל יישאר מובדל ושונה משאר העמים, כפי שהצטווה, עסק באיך לפרוק עול תורה ולהידמות לעמי ה"תרבות" המערבית. את ניסוי הכלים הראשון נגד היהודים עשה היטלר בחרם שהטיל על חנויות של יהודים באחד באפריל, שנת 1933. בהוראותיו הדגיש שאין לגעת בשום פנים ואופן ביהודי, אלא רק להציב שני אנשי "גסטאפו" בפתח החנות שימנעו מאנשים לקנות. הדבר אירע יום אחד בלבד, ביום... שבת!!! הגרמנים אומרים ליהודים לא לפתוח חנויות בשבת... בהמשך הרב מתייחס ל"חוקי נירנברג" ומראה שלמעשה אינם סותרים את "שולחן ערוך" וכל מטרתם של חוקים אלו, למנוע התבוללות של יהודים בגרמנים, בגזע ה"ארי".אין בחוקים אלה שום איזכור לפגיעה פיזית ביהודים, או לקיחת כספם!!!היהדות החרדית, כך מסביר הרב בהמשך ההרצאה, ולקראת סיומה- לא ממש הופתעה מאירועי השואה, לא מבחינת מתי קרה, אלא מדוע קרה ומכנה את השואה: "חורבן יהדות אירופה". הגישה ה"מודרנית" מכנה את השמדת ששה מליון היהודים: "שואה", ומתיחסת אליה כאל דבר שלא היה צפוי, ובלתי מובן!
כל מה שקרה בשואה, מסכם הרב את הרצאתו- קרה בשל העובדה שהעם היה בסכנה ממשית של התבוללות מוחלטת, והשואה בלמה את הדבר.
איפה היה אלוקים בשואה,הסרט קשה לעיכול, אולם חובה לראותו.

קישור לסרט:
http://hidabroot.org/Site/ProDetile.asp?id=9254
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על איפה היה אלוקים בשואה? ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כאיפה היה אלוקים בשואה?
נכתב ע"י davidb
בתאריך: 11/02/2014
דוד בראון בן 57

127 מאמרים | 591849 כניסות
מאמר זה נקרא 3599 פעמים 0 תגובות למאמר זה - להוספת תגובה
דירוג המאמר
59%
 השארת תֶּשֶׁר לdavidb
אשמח לפרגון סמלי (תשר)...
נהנתם? נשמח לקבל לייק מכם!