הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
הסוד_לחיים_בריאים_וטובים_יותר-חלק_ראשון

הסוד לחיים בריאים וטובים יותר-חלק ראשון


כולם רוצים להיות בריאים, וזאת עובדה. אפילו בתרבות שלנו ובדיבור היומיומי משולבים ביטויים קשורים לבריאות כמו "העיקר בריאות", "רק בריאות", או אפילו כשאומרים "לבריאות", למישהו שמתעטש. במאמר הבא, אנסה לעזור לכם להבין איך להצליח לחיות חיים בריאים יותר, ולהרגיש טוב עם הגוף שלכם.

הסוד העיקרי לחיים בריאים מחולק לשלושה חלקים.

קודם כל, גישה נכונה לכל עניין "הבריאות".

אתם צריכים להגדיר בראש ובראשונה מה זה אומר חיים בריאים מבחינתכם.
מבחינתי, חיים בריאים, הם חיים בהם אתם מרגישים טוב עם הגוף שלכם. מרגישים חזקים, מלאי אנרגיה, בעלי מערכת חיסונית מעולה ובעלי הרבה כוח ומוטיבציה לחיות. בנוסף, אדם בריא הוא אדם מאושר, שאוהב את עצמו ואת כל הסובבים אותו. הוא אדם שמסוגל לנוע ולפעול איך שירצה, שחי ללא כאבים כרוניים מיותרים ושכל מערכותיו מתפקדות כהלכה.
הבריאות שלנו לא תלויה כמובן רק בנו. היא תלויה בגיל שלנו, בסביבה החיצונית שלנו, ובגנטיקה שלנו, אך גם לאורח החיים שלנו יש השפעה.
 

אז למה בכל זאת אנשים עושים דברים שפוגעים בבריאות שלהם באופן מודע?

הסיבה היא, כי הם לא רוצים מספיק להיות בריאים, או כי כוח הרצון שלהם חלש מידי. בנוסף, אותם אנשים מעדיפים "ליהנות" מחומרים ומזונות מזיקים שמקנים אשליות ועושים "טוב". אפילו שההנאות הללו הן לטווח הקצר בלבד והן לא באמת יקנו אושר אמתי וסיפוק מלא.

ניקח לדוגמא את האלכוהול.  

הוא מאוד מהנה כשצורכים אותו בהתחלה. הוא מטשטש את החושים, ומקנה אשליה של ביטחון למוח שלנו. מי לא אוהב להרגיש בטוח בעצמו, ולהרגיש שאין לו שום בעיות כשחושיו מטושטשים.
חבל רק שהאלכוהול מרעיל את הגוף, מעמיס על הכבד שמנסה לסנן את הרעל, מייבש את הגוף שמורכב ברובו ממים, ואפילו פוגע בעקיפין במוח. שלא לדבר על מה שקורה באופן ישיר אחרי שההשפעה פגה. כאב הראש שמתקיף אתכם, הבחילות, ההקאות, כאבי הבטן, ונחשו מה, הבעיות שלכם בחיים לא באמת נפתרות.
 
במקום ליהנות מכל הרעלים שהעולם מציע, שמכניסים את התודעה שלכם לאשליה של סיפוק באופן זמני, תלמדו ליהנות מכל הטוב שלעולם יש להציע לכם בלי לפגוע בגופכם. תלמדו ליהנות מטעם המים שמזינים את התאים שלכם. תלמדו להיות מודעים לשאיפות האוויר שאתם לוקחים וליהנות מהחמצן שממלא את הגוף שלכם באנרגיה שהוא כל כך צריך. תלמדו גם ליהנות מכל רגע קט אחר בחיים שלכם ולהעריך אותו. כבר אז, תהיו הרבה יותר בריאים, מסופקים ומאושרים.

תחשבו איזה כיף היה אם הייתם נהנים מכל ארוחה טעימה ובריאה כמו מהאלכוהול.

או אם הייתם מקבלים סיפוק רק מלצאת החוצה, לטייל, ולנשום אוויר צח באותה המידה.

אני יודע שזה נשמע אולי הזוי, ליהנות מהדברים הקטנים הללו, אבל זה אפשרי. פשוט צריך להזיז מתג קטן במוח, ולהבין שכל יום על הכוכב הזה כשאתם בריאים, כשאתם מסוגלים ללכת, לנשום ולתפקד כהלכה זאת מתנה. אחרי שאתם מבינים איזו מתנה מדהימה יש לכם, להרוס אותה עם דברים שפוגעים בגופכם זאת לא אופציה. 
כמובן שאני לא מדבר על להתנזר לגמרי מאלכוהול, או גלידות, או כל דבר אחר שאתם אוהבים. אבל צריך ללמוד לעצור בזמן, ולא להציף את הגוף בכמות מוגזמת של רעל, שמצטבר במהלך השנים וגורם להרבה מחלות.
אחרי שתלמדו למצוא הנאה הרחק מכל אותם הרעלים שמזהמים את הגוף שלנו, יהיה לכם הרבה יותר קל לחיות בריא. בהמשך אסביר בדיוק איך אפשר לעשות את זה.

בנוסף, עליכם להחליט שאתם רוצים בזה. מאוד רוצים בזה. אתם רוצים לחיות חיים בריאים וארוכים שאתם מתפקדים בהם כהכלכה. רוצים להיות יפים ומאושרים. ורוצים להרגיש טוב עם הגוף שלכם.

השלב הבא הוא להתחיל לפעול!

החלק השני של הסוד לחיים בריאים יותר הוא פעולה. זה טוב ויפה לדעת מה צריכה להיות הגישה שלכם לחיים, ואיך עליכם לחיות, להתנהג ולחשוב כדי להרגיש טוב יותר ולהיות בריאים יותר, אבל זה לא מספיק.
עליכם באמת להתחיל לפעול ככה. עליכם ליישם עקרונות שונים אותם תלמדו כאן או במקומות אחרים בשביל להרגיש שינוי. רופא טוב לא יכול להסתפק בתיאוריה, הוא חייב להתנסות באלפי ניתוחים עד שהוא נחשב לרופא מעולה, למרות שיש לו 7 שנות לימוד וידע אינסופי אותו רכש.
גם אתם כמו הרופא לא תצליחו להתקדם ולהרגיש שום שינוי אם לא תתחילו לפעול ולחיות לפי אותם העקרונות שתלמדו. 
שינוי גישה ופעולה לא מספיקים שניהם לבד. יש גם חלק שלישי למשוואה.
 

הגיע הזמן שתכירו את השלב החשוב היותר בדרך שלכם:

החלק השלישי של הסוד לחיים בריאים יותר, מתחיל ונגמר במילה אחת. המילה שרק אחרי שבאמת מפנימים אותה וחיים אותה, מצליחים לראות ולהרגיש שינוי אמתי, וזו ההתמדה.
עד שלא תתמידו, לא תצליחו באמת, ולא תרגישו או תראו שום שינוי.
אני רוצה לתאר לכם רגע את הבקרים שלי פעם, ואת הבקרים שלי עכשיו:
פעם, כשהייתי מתעורר מהשעון בבוקר, הייתי מעקם פרצוף, וחוזר לישון לעוד כמה דק כשאני עצוב ומצוברח, כי ידעתי שעוד יום קשה מצפה לי בפתח. הייתי מתעורר לבסוף אחרי מאבקים עם הנודניק כשאני רעב, מיובש, מצוברח ועייף בטירוף, ללא טיפת אנרגיה. העיניים שלי היו סגורות למחצה וכשהייתי מביט במראה, נראיתי כמו תאילנדי מצוי(בלי להעליב) בהנגאובר מטורף אחרי מסיבת רווקים.
היום, אחרי הרבה עבודה על עצמי, אני מתעורר ישר וסוגר את השעון, מחייך בדרך כלל, מלא באנרגיה ורוב הזמן לא עייף ולא רעב. כשאני מסתכל במראה, אני רואה מישהו מאושר ובריא. אני מתארגן בנחת לצלילי מוזיקה שאני בוחר לי, עושה קצת מתיחות, חוטף איזה פרי, מוקיר תודה שבכלל קמתי ושהעניקו לי עוד יום בעולם המדהים הזה, ויוצא לי לעיסוקיי.
השינוי הזה בשגרת הבוקר שלי לא קרה ביום אחד, וגם לא ביומיים. זה היה עניין הדרגתי של שינוי בהרגלים שלי ומעבר לחיים בריאים יותר באופן מתון, תוך תהליך למידה, ניסוי וטעייה, והכי חשוב, התמדה. התהליך נמשך גם היום אגב, ויימשך כל הזמן.  

זכרו, רק אחרי שאתם עושים את הסוויץ' שדיברתי עליו בחלק הראשון, מתחילים לפעול, ומבטיחים לעצמכם להתמיד גם בהמשך, אתם תרגישו שינוי, ותאמינו לי שזאת הרגשה מדהימה, הרגשה של ניצחון ואושר אמתי.
אז תמשיכו לקרוא את ההמשך כדי לדעת מה כדאי לעשות, ותתחילו לפעול בעצמכם!
הסוד לחיים בריאים וטובים יותר- תזונה. 


מה דעתך על הסוד לחיים בריאים וטובים יותר-חלק ראשון ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כהסוד לחיים טובים ובריאים, איך לחיות חיים בריאים, איך לחיות חיים בריאים יותר.
נכתב ע"י lioraskin
בתאריך: 11/09/2016
ליאור רסקין בן 27

4 מאמרים | 10830 כניסות
 השארת תֶּשֶׁר לlioraskin
קיבלתם טיפ טוב? עכשיו תורכם להשאיר אחד!:)
נהנתם? נשמח לקבל לייק מכם!