הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
רובים_חיידקים_ופלדה

המלצה לספר "רובים חיידקים ופלדה" מאת ג'ארד דיימונד


מעטים הספרים שיכולים לשנות את הדרך בה אנו תופסים את העולם, "רובים חיידקים ופלדה" הוא בהחלט אחד מהם. הספר נותן הסבר מקיף לאבולוציה של חברות אדם בהקשר של סביבתם הטבעית בהם הם התפתחו. התובנות שעולות מהקריאה מספקות תחושה של הנאה, סיפוק וגילוי מהבנה טובה ושלמה יותר של העולם בו אנו חיים.
    מעטים הספרים שיכולים לשנות את הדרך בה אנו תופסים את העולם, "רובים חיידקים ופלדה" הוא בהחלט אחד מהם. הספר נותן הסבר מקיף ומדויק לאבולוציה של חברות אדם בהקשר של סביבתם הטבעית בהם הם התפתחו. דיימונד מדגים היטב כיצד השפעת הימצאותם של זני צמחים ומיני חיות הניתנים לביות בסביבה של חברה משפיעה על המועד והאופן בהם חברה עברה מהתבססות על צייד ולקט לחקלאות וביות בעלי חיים. אותם גורמים הם שהשפיעו גם על ההתפתחות של צורת ממשל מתקדמות יותר, התפתחות הכתב ופיתוח כלים וטכנולוגיות מתקדמות כמו הגלגל.
       ההצלחה של העולם המערבי לנצח ולשעבד את יבשות אמריקה ואפריקה מוסבר כתוצאה של רובים ופלדה שהצליחו לפתח מסיבות היסטוריות מקומיות והביאו איתם בכיבושיהם לכל העולם אשר נתנו להם יתרון על פני האוכלוסיות המקומיות. בנוסף לרובים ולפלדה האירופאים הביאו איתם, שלא במודע, חיידקים שהתפתחו בתקופה הארוכה בה שהו חברות אלו לצד בהמות המשק שלהם, כאשר האירופאים עצמם, פיתחו עמידות למחלות שעברו מהחיות לאדם לעומת החברות המקומיות שלא חיו לצד חיות מבויתות ולא התחסנו אליהן. במפגשים רבים של האירופאים עם חברות אחרות המחלות האירופאיות הרגו במקרים רבים קבוצות גדולות באוכלוסייה לא פחות מהנשק האירופי במתקדם יותר.
      הספר מפריך בהסבריו המדעיים באופן משכנע תפיסות קדומות הנגועות בגזענות לגבי הסיבות ל"עליונותו" כביכול של האדם הלבן על פני קבוצות אחרות. ניתן להבין גם כיום את מצבם של קבוצות שונות בעולם לאור הנסיבות הסביבתיות והיסטוריות של כל מקום. קריאה בספר מרגישה כקריאה של עלילה בלשית בה אנו חוקרים ומגלים את הסיבות השונות לאופן בו ההיסטוריה פועלת ונותנת תשובה לשאלה למה אירופה כבשה את אמריקה ולא ההפך כמו גם על שאלות רבות אחרות. התובנות שעולות מהקריאה מספקות תחושה של הנאה, סיפוק וגילוי מהבנה טובה ושלמה יותר של העולם בו אנו חיים ומיקומנו בו.


מה דעתך על המלצה לספר "רובים חיידקים ופלדה" מאת ג'ארד דיימונד ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כצבילזציה, רובים, חיידקים, פלדה, דיימונד