הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
רשויות_מקומיות

פוליטיקה מקומית


לפי הסטטיסטיקה, מספר ראשי הרשויות המקומיות במדינת ישראל, השורדים יותר מקדנציה אחת, נמוך מאוד. שאלתם את עצמכם מדוע?
לאחרונה התפרסמו מדדים שהציגו תמונה עגומה, בה נוכחים אנו לגלות ,כי מספר ראשי הרשויות הנבחרות, המצליחים לשרוד יותר מקדנציה, נמוך ביחסית לאותם אלה השורדים מספר קדנציות ארוכות, נשאלת השאלה- במה שונים אותם וותיקי ראשי הרשויות, לעומת כל אותם "חדשים" שבתום קדנציה אחת (לפעמים אף באמצע הקדנציה) מתרסקים, מוחלפים מוקמות וועדות קרואות?
ואני הקטן מוכן לחשוף, השערה שלי ,המסתמכת על ניסיון שחוויתי עם מספר ראשי רשויות, בעיר היישוב בו אני גר אופקים.
שמאז הקמתה, היה ראש רשות אחד ,ששרד יותר מקדנציה, השאר, נפלו, התרסקו נשכחו וכדומה, והתשובה פשוטה מאוד- עם עלייתם לכס הראשות, איבדו את הקשר עם הבוחר?
טעות שבמוקדם או במאוחר ,תדרוש את התשלום בעד טעות שכזו, והתמורה, בבחירות הבאות, או כפי שקרה באופקים, הקמת וועדה קרואה, והדחת ראש הרשות המכהן, והסיבה הייתה כ"כ ברורה, וצפויה.
ראשי ערים שנבחרים, בזמן ההתמודדות יודעים להיות בקשר עם הבוחר, עונים לטלפונים, מבקרים ומה לו, והכל כדי לרכוש את אמון הבוחר, אך   מה האבסורד שבכל התהליך, עם היבחרם, שוכחים מהר מאוד את הקשר עם הבוחרים, כל אותם אילו שהעלו אותם "לכס הראשות", ומכאן ההתדרדרות ,תהיה מהירה, אותו אחד שבחר בך, יכול גם להדיח אותך, והכל בצורה דמוקרטית.
כמה חבל שאותם נבחרים, משקיעים מאמצים רבים לרכוש את אמון התושב, ולא דואגים להמשכיות.
אין בכוונה העומדת מאחורי דברים אילו, לתמורה כלשהי שצפוי הבוחר לקבל, אלא ,בקשר שרצוי ומומלץ שיימשך, ואף יתהדק, בצורה של שיתופי פעולה, חשיפה של פעילויות של הרשות למען התושב ,ועוד כהנה וכהנה.
הריי כל אזרח ,אם במודע ואם לא, רוצה להיות חלק מהעשייה, שותף לשינוי, ואם היה ראש העיר הנבחר, יודע להתייעץ עם האנשים הנכונים, הרוצים בטובת המקום, ולא בטובתם האישית, היה מודרך ,להמשיך את הקשר, ואף להדק אותו יותר.
ככלות הכל היום עם כל המכשור המתקדם- האינטרנט, פייסבוק כל אותם רשתות חברתיות, ניתן לשתף כל פעילות ציבורית הנעשית, ולחשוף את השינוי ,שקורם עור וגידים, ובכך לחזק את הקשר עם האוכלוסייה, שהיא "שהמליכה" את אותו נבחר ציבור, שנמצא באותו תפקיד- ראש עיר, בזכות הקול שלהם, וחובה עליו, לתת את התמורה המיוחלת "שיתוף" באותו המטבע.
ראשי הרשויות הבודדים, המכהנים יותר מקדנציה אחת, יודעים לעשות זאת, ועל כך ,ציבור הבוחרים שלהם, מפרגן להם, ומחזיר להם באותו מטבע, מעדיף להמשיך את שילטונם, ולא להחליפם, בסופו של יום, אם תפקודו של אדם ללא דופי, ומספק את הצפוי ממנו, למה להחליפו באחר?
חומר למחשבה לנבחרים החדשים של שנת -2013.


מה דעתך על פוליטיקה מקומית ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה