הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
cyber_space_part1

חלל הסייבר חלק' א'


המדריך המלא על חלל הסייבר חלק א' קרדיטים: על המאמר לויקיפדיה על התרגום לי
המרחב הקיברנטי הוא מילה שהחלה בספרות המדע בדיוני בשנתי ה -1980, אומצה במהירות ובאופן נרחב על ידי אנשי מקצוע של מחשב, כמו גם חובבים, והפך לשגור בשנת 1990. במהלך תקופה זו, השימושים של האינטרנט, רשתות, תקשורת הדיגיטלית והיו גדל באופן דרמטי וכל "סייברספייס" המונח היה מסוגל לייצג את הרעיונות חדשים רבים ותופעות שמתעוררים. [1]

הטווח האם של המרחב הקיברנטי הוא "קיברנטיקה", הנגזרת מκυβερνήτης היווני (kybernētēs, הגאי, מושל, טייס, או הגה), מילה שהוצגה על ידי נורברט וינר על עבודתו החלוצית בתקשורת אלקטרונית ומדע שליטה.

כחוויה חברתית, אנשים יכולים לתקשר, להחליף רעיונות, לשתף מידע, לספק תמיכה חברתית, עסקי התנהלות, פעולות ישירות, מדיה אמנותית ליצור, לשחק במשחקים, לעסוק בדיון פוליטי, וכן הלאה, באמצעות רשת הגלובלית זה. לפעמים הם מכונים cybernauts. רשת המונח הפכה להיות אמצעי קונבנציונלי כדי לתאר כל דבר קשור לאינטרנט ותרבות האינטרנט המגוון. ממשלת ארצות הברית מכירה בטכנולוגיית המידע קשורה והתלויה זה בזה ברשת של תשתיות טכנולוגיות מידע הפועלים על פני המדיום הזה כחלק מהתשתיות קריטיות הלאומית של ארצות הברית. בקרב אנשים במרחב הקיברנטי, יש הוא האמין להיות קוד של כללים ואתיקה משותפים מועילים הדדית לכל לעקוב, מכונה cyberethics. רבים רואים את הזכות לפרטיות כחשוב ביותר לקוד פונקציונלי של cyberethics. [2] אחריות מוסרית כזה הולכת יד ביד בעת עבודה מקוונת עם רשתות גלובליות, במיוחד, כאשר דעות מעורבות עם חוויות חברתיות באינטרנט. [3]

צ'יפ פי מורנינגסטאר ופארמר רנדל פ ', הרשת מוגדרת יותר על ידי האינטראקציות החברתיות מעורבות יותר מאשר היישום הטכני שלה [4] לדעתם, בינוניות חישובית במרחב הקיברנטי היא הגדלת של ערוץ התקשורת בין אנשים אמיתיים;. הליבה אופייני למרחב וירטואלי הוא שהיא מציעה סביבה שמורכבת מהמשתתפים רבים עם היכולת להשפיע ומשפיע אחד על השני. הם שואבים את המושג הזה מהתצפית שאנשים מחפשים עושר, מורכבות ועומק בתוך עולם וירטואלי.



תוכן
  
[הסתר] 1 מקורות לטווח 1.1 המטאפוריים
1.2 סביבות וירטואליות

2 הסייברספייס כמטאפורה אינטרנט
3 מציאויות חלופיות בפילוסופיה ובאמנות מקדים 3.1 מחשבים
3.2 בהשפעת הפילוסופיה מחשבי 3.2.1
3.2.2 לאמנות
פשעי מחשב 3.2.3
3.2.4 מודל 5 ברמה


4 דוגמאות תרבות פופולריות
5 ראו גם
6 הערות
7 הפניות
8 קישורים חיצוניים
 
 

מקורותיו של המונח [עריכה]

"סייברספייס" המונח החל להופיע בספרות בשנת 1980 (לדוגמה, "שמות אמיתיים" 1981 Vernor ינג' הנובלה, ואינטרנט 1980 ג'ון מ 'פורד הרומן של מלאכים.) ובכל זאת הייתה דרך עבודתו של סופר מדע בדיוני סייברפאנק ויליאם גיבסון, [5] שהמילה הפכה מזוהות באופן בולט עם רשתות מחשבים באינטרנט, החל בסיפור 1982 "כרום בוער" ופופולרי 1984 הרומן נוירומנסר. [6] [7] החלק מנוירומנסר ציטט בהקשר זה הוא בדרך כלל הבא: [8]


המרחב הקיברנטי. הזיה מוסכמת חוותה מדי יום על ידי מיליארדי מפעילים לגיטימיים, בכל אומה, על ידי ילדים מלמדים מושגים מתמטיים ... ייצוג גרפי של נתונים מופשטים מהבנקים של כל מחשב במערכת האנושית. מורכבות לא יעלו על הדעת. קווים של אור נעו בnonspace של הנפש, צבירים ומערכות כוכבים של נתונים. כמו אורות עיר, נסוג.

כעת בשימוש נרחב, המונח מאז זכה לביקורת על ידי גיבסון, שתאר מאוחר יותר אותו כמלת מפתח "מעורר ובעצם חסר משמעות" שיכול לשמש כצופן לכל "ההרהורים קיברנטיים" שלו. [5] כפי שגיבסון מאוחר יותר הגיבו על מקורו של המונח בשנת 2000 הסרט התיעודי אין מפות לשטחים אלה:


כל מה שידעתי על המילה "המרחב הקיברנטי" כשטבעתי אותו, היה שזה נראה כמו מלת המפתח יעילה. זה נראה מעורר ובעצם חסר משמעות. זה היה מרמז על משהו, אבל לא היה לו משמעות סמנטית אמיתית, אפילו בשבילי, כפי שאני ראיתי אותו מופיע בדף.

מטאפורית [עריכה]

דון סלייטר משתמש במטאפורה להגדיר המרחב הקיברנטי, המתאר את "התחושה של סביבה חברתית שקיים אך ורק בתוך מרחב של ייצוג ותקשורת ... היא קיימת לחלוטין בתוך חלל מחשב, מופץ ברשתות מורכבות ונוזל יותר ויותר." "הסייברספייס" המונח התחיל להיות נרדף דה פקטו לאינטרנט, ולאחר מכן-World Wide Web, במהלך 1990, בעיקר בחוגים אקדמיים [9] וקהילות פעילים. מחבר ברוס סטרלינג, שפופולרי משמעות זו, [10] ג'ון פרי בארלו הזיכויים כראשונים להשתמש בו כדי להתייחס ל" נקסוס היום של רשתות מחשבים ותקשורת. " בארלו מתאר אותו כך במאמרו להודיע ​​על הקמתה של קרן החזית האלקטרונית (שים לב לדימוי המרחבי) ביוני, 1990: [11]


בעולם הדומם הזה, כל השיחה שהוקלדה. כדי להיכנס אליו, אחד מפקיר את גוף ומקום והופך לנחלת מילים בלבד. אתה יכול לראות מה השכנים שלך אומרים (או אמר לאחרונה), אבל לא את מה שהם או הסביבה פיזית שלהם נראים. פגישות בעיר הן זעם דיונים רציף ועל כל דבר, מסטיות מיניות ללוחות זמנים של פחת. בין אם על ידי אחד הטלפונית קנוקנת או מיליון, שהם כולם קשורים אחד לשני. ביחד, הם יוצרים את מה שתושביהם לקרוא ברשת. היא משתרעת על פני אזור זה עצום של מדינות אלקטרונים, מכשירי מיקרוגל, שדות מגנטיים, הבזקי אור וחשב שסופר מדע הבדיוני וויליאם גיבסון בשם הסייברספייס.

ג'ון פרי בארלו, "פשע ובפליאה," 1990/06/08

כמו בארלו, וEFF, המשיכו במאמצי חינוך ציבוריים כדי לקדם את הרעיון של "זכויות דיגיטליות", המונח שמשמש יותר ויותר בתקופת בועת האינטרנט של סוף 1990.
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על חלל הסייבר חלק' א' ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כחלל הסייבר, סייבר ספייס
נכתב ע"י cijhho123456
בתאריך: 03/08/2013
בן חיים קריאף בן 24

16 מאמרים | 47559 כניסות
מאמר זה נקרא 1666 פעמים 0 תגובות למאמר זה - להוספת תגובה
נהנתם? נשמח לקבל לייק מכם!