הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
babycarriage

כיצד לבחור עגלה לתינוק


איך אני בוחר את העגלה לילד שלי? מה חשוב באמת ומה לא שווה לבזבז עליו כסף? המדריך המושלם המסייע לבדיקה והשוואה בין סוגי עגלות לפי תכונות נדרשות. מצורפת טבלת עזר להשוואת עגלות מומלצת ביותר!!
כמה פעמים שמעתם מוכר האומר את המשפט הבא:"החברה הזאת היא האיכותית ביותר בשוק והיא תציע לכם את כל מה שאתם צריכים במוצר....." או אולי "אמנם נכון שיש חברה אחרת , אבל רק בעגלה הזאת יש ככה וככה...."
אז כשאנחנו בתור הורים שמצד אחד רוצים את הטוב ביותר לילדיהם ולהם(בסוף רוב הדברים שהעגלה מציעה היא בעיקר לרווחתם ונוחיותם של ההורים), ומצד שני איננו רוצים לזרוק את כספינו(שבלי ספר רב מדי ביחס למוצר שנקרא עגלה) לשווא, כיצד נבחר את העגלה הטובה ביותר?

בכדי לענות על שאלה זו נצטרך למצוא את רשימת הקריטריונים והיכולות השונות הקיימות בעגלות וכך באופן פשוט להתחיל למלא את הרשימה מה יש לכל עגלה ומה לא ולהשוות.
כמובן חשוב להבין מה חשוב לכם כשאתם קונים את העגלה?אם יש מדרגות בדרך לבית וודאי שמשקל העגלה יהיה משמעותי , או אם אתם גרים במקום שאינו סלול כראוי איכות וגודל הגלגלים יהיה חשוב יותר לכם וכן הלאה..

בכדי לעזור ייצרתי בשבלכם את טבלת ההשוואה הנוחה!
*הטבלה בכוונה מוגדלת בצורה שנראית פה בלתי סבירה על מנת שתהיה נוחה להדפסה.

כמו כן השארתי עוד 3 שורות לקריטריונים נוספים שספציפיים לכם.
קריטריונים/ סוג העגלה                              
מחיר          
גודל אמבטיה          
גודל גלגלים          
סוג גלגלים          
קיפול נוח          
ידית אחת          
אמבטיה/טיולון ל2 כיוונים          
יש סלקל מותאם לשילדה          
יש טרמפיסט          
האם הטיולון נשכב ל180 מעלות          
אחריות          
משקל עגלה          
אחסון בתא מטען          
פידבקים חיוביים ממכרים          
עיצוב עגלה          
נוחות הסעת העגלה          
ריפוד           

 
         

 
         

 
         
הוראות שימוש בטבלה:
1.דבר ראשון יש למלא בשורה העליונה את סוגי העגלות שאתם רוצים להשוות(רצוי כולל חברה מייצרת ודגם ספציפי)
2. להתחיל למלא את הנתונים על העגלה באחד מ2 האופנים הבאים:
    א. להדפיס ולסמן וי אם העגלה עומדת בקריטריון ובסוף לעשות השוואת כמות וי לעגלה
    ב. למספר מ1-5 כל קריטריון (לדוגמא, קיפול נוח , לעגלה עם קיפול נוח מאוד לתת את הציון 10 , ולעומת זאת לעגלה עם קיפול בינוני לתת את הציון 5) ואז לסכום את מספר הנקודות שקיבלה כל עגלה.
    ג. מומלץ למתקדמים ומשקיענים - לחלק בראש את הקריטריונים ע"פ איזה קריטריון חשוב(לדוגמא כסף , משקל) , בינוני(לדוגמא גודל גלגלים) , נמוך(לדוגמא עיצוב) ואת הדירוג של הקריטריונים החשובים למספר במספרים 11-15 , בינוני במספרים 6-10 , נמוך במספרים 1-5.
חלוקה זו בעצם כבר נותנת העדפה לקריטריונים החשובים באמת וממילא נותנת ציון משקף יותר לעגלות שאתם משווים.

נפרט כעת בקצרה על הקטגוריות השונות:
מחיר - האם העגלה יקרה או זולה?
גודל אמבטיה - עגלות שונות מגיעות עם גדלי אמבטיה שונים.לפי גדול האמבטיה יגדל/יקטן הזמן שיוכל הילד להשאר באטמבטיה מבלי לעבור לטיולון.
גודל גלגלים -  משמעותי לחזוק הגלגלים , נוחות התניידות במדרגות וליופי.
סוג הגלגלים  - פלסטיק(פחות טוב)/ סיליקון
קיפול נוח - האם הקיפול הוא נוח?האם מצריך 2 ידיים או אחת?האם מצריך כח פיזי?
ידית אחת - ידית אחת או 2? ידיתאחת נוחה מאוד להליכה הקלאסית מאשרת יש שנייה פנויה לשאר המטלות(פלאפון , החזרת ילד שני ועוד) ובהחלט מומלצת , לרוב יקרה יותר.
אמבטיה/טיולון ל2 הכיוונים - בעגלות שונות יש אפשרות להרכיב את האמבטיה והטיולון ל2 הכיוונים:עם כיוון התנועה ולכיוון המסיע. בהחלט דבר מועיל בעיקר לטיולון אך לא חובה.
יש סלקל מותאם לשילדה - במידה ויש כוונה לרכוש את כל החבילה של העגלה שווה לבדוק האם הסלקל יכול להתחבר ישירות לשילדת העגלה מה שיכול לסייע ביציאות קצרות שיוכלו למנוע העברה מיותרת של התינוק.
יש טרמפיסט - לחלק מהעגלות יש טרמפיסט מובנה על העגלה שילד נוסף יכול לעמוד עליו מה שנוח מאוד בשביל טיול והליכה עם ילד נוסף
האם הטיולון נשכב ל180 מעלות - כדי שילד יישן כראוי טוב יותר שיישכב ב180 מעלות , וכן תינוק חייב בהתחלה לישון ב180 מעלות ולכן טיולון שמגיע לזוויות גדולות יותר בהחלט מהווה ייתרון.במידה ויש רצון לקנות רק אמבטיה ללא טיולון זה שיקול מכריע ביותר!
אחריות - האם הייצרן מעניק אחריות על העגלה ולכמה שנים?
משקל העגלה - קריטי ביותר למי שגר בקומה שנייה ומעלה. למתתגוררי קרקע אין חשיבות משמעותית מאוד למשקל.
אחסון בתא מטען - במידה ואתם בעלי רכב חובה לבדוק האם העגלה נכנסת בקלות לתא המטען!!לעיתים העגלה תכנס אחרי הוצאת גלגל שזה אפשרי אך לא מומלץ.
פידבקים חיוביים ממכרים - אם יש לכם חוות דעת טובות מחברים על עגלה יש לקחת זאת ברצינות מכיוון שלעיתים עגלות נראות טובות אך משתמשים קיימים ייעידו על חסרונות ותקלות רבות הקיימות בעגלה.
עיצוב עגלה - למי שחשוב העיצוב...
נוחות הסעת העגלה - פרט שלא תמיד תוכלו להוציא מהמוכר בצורה אובייקטיבית אך שווה לנסות ולברר כי יש עגלות בעלות נוחות הסעה משמעותית לעומת כאלה קצת פחות נוחות.
ריפוד - שאלו ובדקו האם ניתן להסיר אותו, לנגב אותו, לכבס אותו. כיצד הוא סופג גשם, כיצד הוא שורד את אור וחום השמש. בדקו האם הריפוד נעים למגע, אחרי הכל בחודשי הקיץ הילד ישב עליו חשוף ועורו יחוש את מגע הריפוד במשך שעות רבות.
השארתי בכוונה כמה שורות ריקות להשוואת קטגוריות נוספות במידת הצורך(אפשרי למשל גובה ידית עגלה , האם הידיות מתכוונות , האם קיים צבע שאני רוצה לעגלה ועוד..)

אז שתהיה לכם קנייה מהנה ומוצלחת :)

 


מה דעתך על כיצד לבחור עגלה לתינוק ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כבחירת עגלת תינוק , ציוד לתינוקות , עגלה לילד ראשון , איך בוחרים נכון עגלה , מה צריך לבדוק בעגלת תינוק , עגלת תינוק , בייבי ג'וגר , טיולון , פג פרגו