הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
katzav

הקצב וליטרת הבשר


אגדת עם על נשיאים בעלי ליטרת בשר מיוחדת
הקצב וליטרת הבשר
הנגיד שקצב את עונשו

קצב מיוחד היה בכפרו של סבי עליו השלום ואני מספר את סיפורו כפי שסיפר לי סבי לא השמטתי דבר.

קצב בן למשפחת קצבים היה בכפרינו, נצר לשושלת קצבים מפוארת מדורי דורות. סוד גלוי היה בין תושבי הכפר שבורכה משפחת קצבים זו בליטרת בשר יתירה שכל אם-בית בקשה לזכות ולהכניסה בין סיריה. נשים ששמעו על ליטרת הבשר שלו עלו ממחוזות שונים כדי לטפל בליטרת הבשר ולחממה בתבשילהן. הגדילו לעשות נשים א
חדות שהחלו עובדות באטליז וטיפלו בליטרת הבשר טיפול צמוד ומסור. 

עברו השנים והקצב החל לפרסם שמו למשרת נגיד הכפר. לא עברו חודשים רבים והקצב זכה במשרה הרמה ויצא שימעו למרחוק כמי שמעסיק בלשכתו רק את מי שתדע לטפל בליטרת הבשר כפי שהורגל מימים ימימה. עוד זו באה ואחרת הולכת. כך חלפו השנים הטובות בזו אחר זו כשאין פוצה פה ומצפצף. זאת אומרת פצו פה....אבל לא כדי לצפצף.

ויהי כעבור כמה עשורים והשיבה כבר זרקה בשערו של הקצב, מנגינות חדשות החלו להישמע בכפר. ש'חלוקת הבשר אינה מוסרית היא לנגיד במשרה רמה שכזו', ש'הנשים קלות דעת ותאוותניות הן מטבען' וש'הנגיד עשה שימוש לרעה במשרתו הרמה לפתותן'. הגדיל לעשות מתחרהו הישיש אשר חבר לשוטר הכפר במרקחה החתרנית להוריד את הקצב ממשרתו בטרם ימסור הישיש את נשמתו לבורא.

מזימתו של הישיש צלחה והנשים בלחצן וצערן כי רב נאלצו להתלונן על יחסו הקשה ( קשה מאוד ) של הקצב אליהן ועל שהכריח אותן לטפל בליטרת הבשר בניגוד לרצונן. אחר משפט מביש עד מאוד קיבל השופט את טענת הנשים כולן ושלח את הנגיד אל בית האסורים.

המסקנה נכדי, אמר לי סבי : ' אין להכניס את ליטרת הבשר שלך לכל מטבח וכל תבשיל, גם אם אתה קצב מפואר, אם בעתיד תחפוץ במשרה ציבורית. אם כן תהיה בבחינת הנגיד שקצב את עונשו'.


מה דעתך על הקצב וליטרת הבשר ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כחתרן,קנוניה,קצב,כלא,נשים,פמיניזם