הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
lifestyle

טיפוח ביתי- משתלם או לא


רובנו מכירים את הטיפוח הביתי כ"תרופת סבתא " או "לקמצנים בלבד", תופתעו לגלות שטיפוח ביתי מכיל עלם שלם שלא הכרתם
רובנו מכירים את הטיפוח הביתי כשני מלפפונים על העיניים וזהו , אנחנו אוהבים לקנות ולקנות ולא לשים לב שמה שאנחנו צריכים יכול להיות מתחת לאף שלנו, זול יותר, ובריא יותר.
הטיפוח הביתי מכיל עולם ומלואו, קרמים לפנים בעלות עור שמן, לפנים בעלות עור יבש וכו'...
האם הטיפוח הביתי זול יותר? לא בטוח . אם מחשיבים את המצרכים הדרושים להכנת קרמים ביתים לא בטוח שהטיפוח הביתי יצא לנו זול יותר ממה שאנו קונים בחנויות( לפרט קרמים הדורשים מצרכים בסיסים אשר קיימים בביתנו).
הטיפוח זה לא הכל בשביל להראות טוב. יש להקפיד גם על תזונה נכונה ושמירה על הגוף.
לסיכום הבאתי כמה מתכוים לקרמים להכנה ביתית
מסכות פנים לעור שמן:
1. 2-3 גזרים גדולים,  4 וחצי כפיות דבש - לבשל את הגזרים למעוך למחית חלקה לערבב עם הדבש למרוח על הפנים ולחכות 10 דקות, לשטוף במים קרים.
2. מסיכת אגוזים לעור שמן תתקבל מערבוב 2 כפות אגוזי מלך טחונים דק לאבקה, עם חצי מלפפון מרוסק, 2 כפות יוגורט וכף שמרים מעוכים. מרחו על פנים נקיות. המתינו 20 דקות ושפטו במים פושרים.
3. מסכת תותים מתוקה - 8-9 תותים שלמים בלי ריסוס - חפשו את סמל הדבורה, 3 כפיות דבש - רסקי את התותים עם מזלג, הוסיפי את הדבש וערבבי. אל תרסקי יותר מדי או שתקבלי נוזל במקום עיסה. מרחי על העור. המתיני כמה דקות ושטפי.
4. תפוח בדבש - גררי תפוח אחד בינוני וערבבי עם 5 כפיות דבש. מרחי על הפנים לעשר דקות ושטפי.
5. 2-3 גזרים גדולים? 4 כפיות דבש, 1/4 מנגו : לבשל את הגזרים למעוך למחית חלקה לערבב עם הדבש והמנגו למרוח על הפנים למשך 10 דקות, ולשטוף במים צוננים.
6. למעוך בבלנדר 2 כפות מחית תמרים, כף דבש, כף שמרים מפוררים ושתי כפות יוגורט ? למרוח על הפנים לעשרים דקות ולשטוף במים פושרים.
7. מי גבינה/יוגורט לפנים- מוסיפים כף של יוגורט לכל תכשיר פנים המיועד לעור שמן , מורחים ולאחר שמתייבש מסירים מהפנים.
8. מסכת יוגורט לעור שמן לערבב 1 כף שמרי בירה עם יוגורט לבן עד שמתקבלת עיסה אחידה, למרוח על האזורים השומניים בעור ולאפשר לתערובת להתייבש על העור. אחרי 15-20 דקות להסיר בעזרת מים חמים. אח'כ לשטוף את הפנים עם מים קרים.
9. חלבון,מיץלימון 20 דקות של חלבון ביצה טרוף במיץ מחצי לימון. לאחר שטיפה במים פושרים, שינקו היטב את העור מהמסיכה, יסגרו הנקבוביות בשטיפה נוספת במים צוננים (מתוך TIPS4U).
10. מסכת מישמישים לעור פנים שמן במיוחד טוחנים בבלנדר שישה משמשים מיובשים עם מים מינרלים עד לקבלת עיסה חלקה. מניחים שתי פרוסות מלפפון על איזור העיניים, ואת יתר הפנים מושחים בשכבה דקה של המסכה. משאירים ל-25 דק` ושוטפים. מישמשים מכילים ויטמין A. (מתוך: חוות ספא מצפה הימים)
11. תפוח בדבש - גררי תפוח אחד בינוני וערבבי עם 5 כפיות דבש. מרחי על הפנים לעשר דקות ושטפי. (מתוך אתר: בוטיק)
12. מסכת עגבניה רסקי עגבניה בשלה ומרחי על הפנים. הניחי ל 15-20 דקות ושטפי במים חמימים. כל המסכות הפרי יחזיקו מעמד שבוע בקירור. (מתוך אתר: בוטיק).
13. טוחנים בבלנדר שישה משמשים מיובשים עם מים מינרלים עד לקבלת עיסה חלקה. מניחים שתי פרוסות מלפפון על איזור העיניים, ואת יתר הפנים מושחים בשכבה דקה של המסכה. משאירים ל-25  דק` ושוטפים.
 
מסכות לחות ועור יבש -
 
1. מסיכת לחות לעור יבש- אבוקדו, דבש, חלמון רסקי 2 כפות אבוקדו, לתוך 2 כפות דבש וחלמון ביצה. ערבבי ומרחי על הפנים. לאחר 20 דקות שטפי במים פושרים והעבירי למתז מים קרירים לסיום. נגבי במגבת נקיה ויבשה בטפיחות קלות.
2. מסכה לעור פנים יבש עם אבוקדו ושמן זית למראה עור קטיפתי: לוקחים אבוקדו עם כמות נדיבה של שמן זית, ומכינים מסכת פנים. משאירים על העור כ-10 דקות, ושוטפים.
3. אפרסק, שמן זית לעור יבש לעור יבש: אפרסק קלוף מרוסק אליו טופטף שמן זית. 20 דקות על הפנים ושטיפה במים פושרים ולאחריהם סיבוב במים קרירים יניבו תוצאה משביעת רצון (מתוך TIPS4U)
4. מסכת חלב ודבש לתוספת לחות מערבבים שתי כפות דבש עם שתי כפיות חלב. מחליקים את התערובת על הפנים ועל עור הצוואר. מניחים להיספג לעשר דקות. שוטפים את הפנים במים קרים. (מתוך: בלוג בנענע)
5. מסכה המעניקה לחות לעור יבש - אבוקדו, מיץ תפוז, דבש, תמצית קמומיל 60 גרם אבוקדו מיץ מתפוז אחד כף דבש 5 טיפות של תמצית קמומיל להכניס את כל החומרים למערבל או למעוך אותם בעזרת מזלג, יש להוסיף מיץ תפוזים אם התערובת סמיכה מדי. למרוח את התערובת על הפנים והצוואר בעזרת הידיים, ולהשאיר את המסכה במשך 30 דקות. הורדת המסכה נעשית בעזרת מטלית לחה וחמה. המסכה מורידה את התאים המתים שעל העור ומנקה את הפנים. ניתן לשמור את תערובת המסכה במקרר במשך יום-יומיים. (מתוך אתר: רפואה)
6. מסכת לחות – דבש, חלב ערבבי היטב שתי כפות דבש ושתי כפיות חלב, מרחי את התערובת על הפנים, המתיני 15 דקות ושטפי במים חמים. (מתוך אתר: FNET)
7. מסכת לחות - ערבבי היטב שתי כפות דבש ושתי כפיות חלב, מרחי את התערובת על הפנים, המתיני 15 דקות ושטפי במים חמים.
8. מסכת לימון ודבש לניקוי עור רגיל או יבש: מערבבים 100 גרם דבש עם מיץ מלימון אחד. את המסכה המתקבלת מניחים בשכבה דקה על הפנים ומשהים למשך חמש עד עשר דקות. שוטפים את הפנים במים.
 
9. מסכת פנים מזינה לעור יבש - החומרים להכנת המסיכה: חצי אבוקדו, מעט מיץ תפוזים (חצי תפוז סחוט), כפית דבש, 5 טיפות שמן קמומיל ו- 5 פלחי מלון. הכניסי את כל המרכיבים לבלנדר או למעוך אותם בתוך קערה באופן ידני. למרוח את התערובת על הפנים בעזרת האצבעות ולהשאיר אותה לפחות 30 דקות, מומלץ אף יותר. להסיר את המסיכה באמצעות מטלית רחצה חמה. את התערובת ניתן לאחסן במקרר ליום-יומיים.
10. מסכת חמאה לעור יבש - להכנת מסיכת חמאה קחו כפית חמאה רכה ללא מלח, חצי מנגו (מתאים לעור יבש) וחלמון ביצה. ערבבו בקערה את החמאה עם המנגו ולמרוח את התערובת במהירות , להשאיר כ-10 עד 15 דקות ולהסיר בעזרת מטלית רטובה וחמה.  החמאה והמנגו עשירים בויטמין A, ולכן, הם מצוינים לעור פגוע, רגיש או עם כוויות מהשמש. 11. מסכה המתאימה לעור רגיל, עור מיובש חסר לחות, אחרי שיזוף במיוחד בקיץ ? למעוך בבלנדר 2 כפות מחית תמרים, 2 כפות גבינה לבנה 9%, 2 כפות ג'ל אלוורה, כפית מיץ לימון, לקרר חצי שעה במקרר, למרוח על הפנים, להשאיר עשרים דקות ולשטוף במים.
12. מסכת פנים לעור יבש במיוחד - מסיכה המכילה קצפת (שמנת מתוקה) מכילה 40% שומן ועוזרת בהענקת לחות לעור
13. מסכת לחות יוגורט ביצים ודבש לערבב: 1 כף דבש 1 חלמון ביצה חצי כפית שמן שקדים כף יוגורט לבן
לערבב היטב, לעטוף את השיער במגבת כך שעור הפנים יישאר גלוי, למרוח בעזרת האצבעות על כל אזור הפנים חוץ מסביב העיניים. להירגע ולנוח עם המסכה במשך חצי שעה הדבש ממריץ ומחליק את העור, הביצה ושמן השקדים מעמיקים את החדירה לעור ואת הלחות והיוגורט על ידי החומצה הלקטית שנמצאת בו, מטהר ומזין את העור
14. מסכת לימון ודבש לניקוי עור רגיל או יבש מערבבים 100 גרם דבש עם מיץ מלימון אחד. את המסכה המתקבלת מניחים בשכבה דקה על הפנים ומשהים למשך חמש עד עשר דקות. שוטפים את הפנים במים. (מתוך: בלוג בנענע)
15. מסכת דבש וביצה להזנת עור יבש: מוסיפים כף דבש לחלמון טרי ובוחשים היטב. את המסכה מורחים על העור ומשהים למשך עשר עד 15 דקות. שוטפים את הפנים במים פושרים. מומלץ כמסכת בוקר יומית לפנים.
16. מסכת תפוח בדבש לתוספת לחות לעור:
מרסקים בבלנדר תפוח עץ מקולף עם כפית דבש. מורחים את העיסה שהתקבלה על הפנים ומשאירים ל-15 דקות.
שוטפים את הפנים במים קרים (התפוח מרגיע, מקרר ומלחלח את העור). 17. מסכת חלב ודבש לתוספת לחות: מערבבים שתי כפות דבש עם שתי כפיות חלב. מחליקים את התערובת על הפנים ועל עור הצוואר. מניחים לספיגה כעשר דקות.
שוטפים את הפנים במים קרים.
 18. מסיכת בננה לעור פנים יבש. קחו את החומרים הבאים: 1כפית מיץ תפוזים, 1כפית דבש, 2 כפיות שמנת, 1/2 בננה בשלה עכשיו שוטפים במים חמימים, מעבדים את כל החומרים למחית אחידה ומורחים על הפנים ל-15 דקות.
 
מסכות לאקנה, פצעונים ושחורים
1. מסכה לאקנה לכו לחנות טבע וקנו חבילה קטנה של שמרים יבשים בתפזורת. 50 עד 100 גרם יספיקו למספר טיפולים. שימו 2-3 כפיות מהשמרים בכלי, הוסיפו מים בקילוח דק תוך ערבוב מתמיד עד שמתקבלת משחה אחידה. (לא יותר מכפית עד שתיים של מים). הוסיפו כ-2 טיפות מיץ לימון מלימון סחוט טרי והמשיכו לערבב עד שכל המיץ נבלע בתערובת. שימו על הפצעונים וחכו ליבוש. שטפו במים חמימים זורמים. (מתוך אתר: בוטיק)
2. משחת שיניים לטיפול בפצעונים המשחה סופחת שומן - דבר שמייבש ומצמק את הפצעון. שימו טיפה משחה לבנה פשוטה (ג'ל לא יעבוד) על הפצעון בלילה לפני השינה. בבוקר, רוב הסיכויים שהמטרד יצטמק. יש אנשים שרגישים לחומרי הניקוי שבמשחה, אז השתמשו רק בקמצוץ. (מתוך אתר: בוטיק)
3. מחטא מדבש לריפוי פצעונים בעור מערבבים רבע כפית מלח בחצי כוס מים חמימים. שוטפים את האזור הדלקתי בצמר גפן טבול במי מלח. לוחצים בעדינות את צמר הגפן על האזור כדי לרכך את הפצעון. בעזרת צמר גפן מלופף על מקלון מורחים מעט דבש על הפצע ומשאירים לפעול למשך עשר דקות. שוטפים בעדינות את המקום במים קרים ומייבשים היטב בלי לשפשף.(מתוך: בלוג בנענע)
4. מסכת דלעת לניקוי שחורים בדלעת יש כמות גדולה של ויטמין E הידוע בסגולותיו כמחדש את העור, בונה תאים ועוזר בהסרת התאים המתים. המסכה מזינה את העור ויוצרת ברק: מבשלים 1/8 דלעת בינונית לאחר שהדלעת רכה מוציאים המים ומועכים מוסיפים כף שמן זית, מערבבים ומורחים על הפנים משאירים 20 דקות ושוטפים במים פושרים (מתוך פורום LOVESITE)
5. מסיכת שמרים להמיס מעט שמרים במים ולמרוח על הפנים פעם בשבוע או: חצי גביע יוגורט עם 2 כפות שמרים ,וכפית שמן נבט חיטה למרוח,15 דק` או:פילינג שמרים, מידי בוקר במשך חודש , מועכים גושי שמרים, מוסיפים מיץ לימון עד שנוצרת עיסה משפשפים את העור עם העיסה . מסירים בצמר גפן ומים קרים. (מתוך פורום תפוז:תרופות סבתא)
6. מסיכה סופחת שומן מערבבים חימר ירוק עם כמות שווה של מים משאירים כשעה ,חימר ירוק אפשר לרכוש בכל בית טבע . (מתוך פורום תפוז:תרופות סבתא)
7. ניקוי נקודות שחורות אמבטיית אדים של מים רותחים ופרחי קמומיל. באותו האופן שהיו הסבתות עושות לרכון בזהירות מעל קערה או סיר שבו מים עם פרחי קמומיל אחרי הרתיחה האדים מוכנים לכסות את הראש במגבת 5-10 דקות להשאר ב"אוהל" האדים . מנקים את העור יוצקים מים רותחים לקערה בינונית, ומוסיפים קמומיל , 2 טיפות שמן ארומטי לבנדר או לימון , וחצי כפית מלח . ממתינים שהמים יצטננו לטמפרטורה נעימה ומתחילים : מביאים את הפנים למרחק נוח מהקערה ומכסים את הראש והקערה במגבת נקייה ל5 דקות , מורידים את המגבת , מנקים במי פנים את הפנים וחוזרים שוב על התהליך. (מתוך פורום תפוז:תרופות סבתא)
8. ניקוי נקודות שחורות 1.אפשר לקחת מלח כן מלח עם קצת מים ולשפשף את האזור אבל חלש אפשר גם עם לימון הוא מבהיר את העור ואם נשארו השחורים לחמם סיר עם מים עד לקבלת אדים או מקלחת חמה ל5 דק` ואז ללחוץ בעדינות על האיזור השחורים יוצאים חשוב לחטא אחרי עם מי פנים ורצוי לשים קצת קרם לחות. 2. בקרי בים המלח אספי בשקית ניילון מלח ים בבית שימי את המלח בתוך צנצנת ותוסיפי למלח שמן זית (לא כמות גדולה, המלח לא אמור להיות נוזלי לגמרי)השרי ליום אחד.קחי את המלח (שהושרה יום אחד בשמן) בכף היד ופשוט שפשפי את הפנים בעדינות אבל באינטנסיביות.את יכולה לעשות זאת בכל הגוף, זה מנקה את כל הגוף ונותן תחושה רעננה ומחודשת של עור הגוף אבל זכרי לא מלח רגיל, רק מלח מים המלח (מתוך פורום תפוז:תרופות סבתא)
9. ניקוי נקודות שחורות לעור שמן אמבטיית אדים עם מי רוזמרין פעם בשבוע מרגיע את העור ומנקה נקבוביות. מרתיחים מים בסיר ,עם שתי כפיות רוזמרין יבש.םניחים מגבת על הראש,מרכינים אותו מעל הסיר ונשארים כך 15/10 דקות. אחרי האדים אפשר :לטבול צמר גפן בתה חזק,בתוספת מספר טיפות לימון,יעיל לניקוי עור שמן. (מתוך פורום תפוז:תרופות סבתא)
10. מניעת נקודות שחורות בעלי עור שמן יכולים לרסס את פניהם ביין לבן. את הטיפול יש לעשות בבוקר או בערב: מנקים את הפנים, ומתיזים עליהם יין מתוך בקבוק ריסוס פלסטי. מרקחת למניעת נקודות שחורות: 1 כפית סבון צמחים נוזלי עדין 1 טיפת שמן עץ התה או קורנית לערבב לפני השימוש, לשים על הפנים ולאחר מכן לשטוף. (מתוך פורום תפוז:תרופות סבתא)
11. מניעת נקודות שחורות תחליב לימון- תחליב הלימון מונע היווצרות נקודות שחורות בעור ומעניק לעור ברק כשל פנינה. סוחטים מחצית הלימון, מסננים ומוסיפים אותו לחלבון ביצה מוקצף. מחממים ומעבים (מסמיכים) את התערובת בסיר מפלדת אל-חלד או בסיר זכוכית. מעבירים בכף לצנצנת בעלת תווית ושומרים במקרר. ניתן להשתמש בתחליב לעיתים קרובות להפחתת שמנוניות ולמניעת חטטים בעור. לאחר השימוש, שוטפים במים פושרים, וסוגרים את הנקבוביות בעור באמצעות חומר מכווץ כדוגמת תמצית נענע. 18 לטיפול בנקודות שחורות ובעור שמנוני - מכינים תכשיר ניקוי מיין ולימון, מסכת קמח שיבולת שועל או תכשיר ניקוי על בסיס שיבולת שועל. מרטיבים חצי ספל של קמח שיבולת שועל בשתי כפות יין, מוסיפים לימון ומשתמשים בתכשיר כמסכה או כתכשיר ניקוי. צירוף זה מצוין לניקוי נקבוביות עמוקות בעור ולטיפול בעור ידיים סדוק או מחוספס.
19. טיפול טבעי באקנה - לערבב 2 כפות קמח חיטה מלא + כף חומץ יין ? למרוח על הפנים לעשרים דקות ולשטוף במים
 
פילינגים -
 
1. פילינג תאנים לפנים חותכים תאנה יבשה לשתיים, טובלים כל חצי במים פושרים ומשפשפים קלות על פנים נקיות מאיפור. לאחר מכן מנקים במים ומורחים קרם לחות. להכנת פילינג לגוף השתמשו בשש תאנים, אותם תערבבו בבלנדר עם שמן שקדים עד לקבלת מחית. את המחית משפשפים על גוף רטוב, בעיקר באזורים בהם העור קשה. תאנים מכילות מינרלים, סידן ואשלגן. (מתוך: חוות ספא מצפה הימים)
2. פילינג רימון, דבש, שמן שקדים לא מומלץ לסובלות מאקנה כי זה יכול לגרום לפצעונים להתרבות בגלל השיפשוף. את הפילינג מורחים, מעסים טיפה ת'פנים ואחרי כמה דקות שוטפים כותשים חצי רימון בבלנדר (בלי הקליפה!!!) ומוסיפים: 2 כפיות דבש ו-2 כפות שמן שקדים. מערבבים שוב הכל בבלנדר. מורחים את התערובת על עור הפנים . ושוטפים עם מים פושרים (מתוך פורום LOVESITE)
3. פילינג דבש, שקדים ולימון מסיכת גרגרים לניקוי וקילוף לערבב כף דבש, 2 כפות שקדים טחונים וחצי כפית מיץ לימון, לשפשף בעדינות את הפנים מספר דקות ולשטוף במים פושרים (מתוך פורום LOVESITE)
4. פילינג שמן זית ומלח מערבבים 3 כפות שמן זית וכף מלח, מורחים על הפנים ועל חלקים יבשים בגוף כגון: ידיים, מרפקים, כפות רגליים ומשפשפים. לאחר מכן, שוטפים במים פושרים. (מתוך פורום LOVESITE)
5. פילינג דבש, שמן זית, לימון ופטרוזיליה מערבבים כמויות שוות של דבש, שמן זית ולימון בתוספת מעט פטרוזיליה. מורחים על עור פנים נקי וממתינים במנוחה כ-20 דקות. מיד אחר כך, לוקחים כף סוכר ומשפשפים על העור עם מעט מים בתנועות סיבוביות. פעולה זו לאחר שהפנים נמרחו בדבש, שמן, לימון ופטרוזיליה מסירה תאים מתים, מנקה וממריצה.
6. פילינג סוכר חום וסוכר לבן פילינג טבעי: ערבבו סוכר חום עם מעט סוכר לבן לפילינג טבעי של עור הפנים: לערבב גרגרי סוכר חום עם מעט סוכר לבן, להרטיב את הפנים ולשפשף עם הסוכר בתנועות סיבוביות. זה מוריד את כל תאי העור המתים. גרגרי הסוכר החום חשובים לתהליך כי הם יותר גדולים ונמסים יותר לאט מגרגרי הסוכר הלבנים, וכך התערובת נשארת 'חצצית' ליותר זמן עיסוי. מתוך אתר TIPS4U
7. מסכה מרגיעה ופילינג שיטפי את הפנים במים פושרים, טיבלי את הידיים (כשהן רטובות) בקערת סוכר ומירחי את הסוכר על הפנים
זה מנקה את העור ומותח אותו, המתיני 10 דקות, הרטיבי את הידיים שוב ועסי את הפנים במים
(לפעולת פילינג עדינה). 8. מסיכה מזינה לפנים ופילינג ביולוגי:
להכנת המסכה יש למלא קערית בגבינה לבנה 9% לתוכה לטפטף כמה טיפות לימון ולהוסיף כף קוואקר אינסטנט.
לערבב היטב ולמרוח על הפנים. לעסות את הפנים בתנועות סיבוביות עדינות, להשאיר את המסכה על הפנים כרבע שעה ולשטוף היטב במים פושרים.התוצאה: עור חלק וזוהר. בגבינה יש חומצה לקטית המכווצת את הנקבוביות ומנקה את העור, בלימון יש חומצה סיטרית המלבינה ומבהירה את הפנים והיא כוללת גם ויטמין C שהוא נוגד חימצון, והקואקר מתפיח את העור בין קמטי ההבעה השילוב בין כל החומרים הללו נותן לעור מראה זוהר וחלק כמו משי.
9. פילינג לעור הפנים
לוקחים קערית, ומכניסים אליה ענבים(שטופים כמובן)מוחצים אותם בפנים כך שישארו הקליפות שלהם והמיץ שיצא. לוקחים טישו\ניר טואלט\צמר גפן ומורחים על הפנים.מומלץ לעשות את זה כמה פעמים לתוצאות טובות יותר
10. לפילינג ביתי, הרטיבו מעט את הפנים ושפשפו אותם ב24 פרוסות פפאיה. המתינו 5 דקות ושטפו את הפנים. 11. פילינג להסרת התאים המתים וניקוי יסודי, מתקבל מערבוב כף גדושה בדבש, 3 כפיות שקדים טחונים לאבקה וכפית מיץ לימון.מרחו על הפנים ושפשפו בעדינות. המתינו 10 דקות ושטפו.



12. פילינג תאנים לפנים: חותכים תאנה יבשה לשתיים, טובלים כל חצי במים פושרים ומשפשפים קלות על פנים נקיות מאיפור. לאחר מכן מנקים במים ומורחים קרם לחות. להכנת פילינג לגוף השתמשו בשש תאנים, אותם תערבבו בבלנדר עם שמן שקדים עד לקבלת מחית. את המחית משפשפים על גוף רטוב, בעיקר באזורים בהם העור קשה.



13. מסכה מרגיעה + פילינג שיטפי את הפנים במים פושרים, טיבלי את הידיים (כשהן רטובות) בקערת סוכר ומירחי את הסוכר על הפנים (זה מנקה את העור ומותח אותו, המתיני 10 דקות, הרטיבי את הידיים שוב ועסי את הפנים במים (זה עושה פעולת פילינג עדינה). (מתוך אתר FNET)
14. מסיכה מזינה לפנים ופילינג ביולוגי -
להכנת המסכה יש לקחת קערית גבינה לבנה 9% לתוכה לטפטף כמה טיפות לימון ולהוסיף כף קוואקר אינסטנט ? לערבב היטב ולמרוח על הפנים. ולעסות את הפנים בתנועות סיבוביות עדינות, להשאיר את המסכה על הפנים כרבע שעה ולשטוף היטב במים פושרים. התוצאה : עור חלק וזוהר. בגבינה יש חומצה לקטית המכווצת את הנקבוביות ומנקה את העור, בלימון יש חומצה סיטרית המלבינה ומבהירה את הפנים והיא כוללת גם ויטמין c שהוא נוגד חימצון, והקואקר מתפיח את העור בין קמטי ההבעה השילוב בין כל החומרים הללו נותן לעור מראה זוהר וחלק כמו משי.
 
                                   מסכות נגד קמטים:
1. שמן ויטמין A וויטמין E- למניעת הזדקנות העור למניעת הזדקנות העור ולמניעת כתמי עור על הפנים, למרוח לפני השינה את טיפת השמן המצויה בקפסולת ויטמין A ואת טיפת השמן המצויה בקפסולת ויטמין E. גם יעיל יותר וגם הרבה יותר זול מהמשחות המקובלות בתעשיית הקוסמטיקה. (מתוך TIPS4U)
2. מסיכת טיפוח נגד קמטים – חלבון, קמח, דבש מערבבים 2 חלבונים מוקצפים, עם 4 כפות קמח ושלוש כפיות דבש. את הבצק מניחים על עור נקי למשך רבע שעה ושוטפים. (מתוך TIPS4U)
3. נגד קמטים בעור הפנים – שמן זית, רוזמרין, מיץ לימון, חלמון מכינים תערובת מ - 2 כפות שמן זית עם רוזמרין, מיץ מלימון אחד וחלמון ביצה, מניחים כמסכה על השורשים למשך חצי שעה. שמן רוזמרין - לקנות כשמן אתרי, או להכין לבד - ענף רוזמרין בתוך צנצנת אטומה עם שמן זית, כעבור שבועיים יש שמן רוזמרין. (מתוך TIPS4U)
4. להסרת תאים מתים ולמראה עור זוהר- לימון וסוכר שפשפי חצי לימון עם גרגרי סוכר על הפנים. ניתן להשתמש גם באזורים כמו מרפקים וצוואר על מנת להבהיר אותם. ערבבי עם מעט מיץ מלפפונים למראה טבעי. (מתוךTIPS4U)
5. מסכת חלבון - לקבלת תחושה כמו אחרי פייס-ליפטינג (מתיחת העור) לקחת חלבון (החלק הלבן) של ביצה כשהוא קר מהמקרר ולמרוח אותו עם מברשת על הפנים. יש בחלבון חומר אנטיספטי, הוא מרגיע את העור, מכווץ נקבוביות ומחליק קמטוטים. אחרי חצי שעה לשטוף במים. מתקבלת תחושת רעננות של אחרי ליפטינג, עור הפנים חלק ומשיי. (מרים זהבי, קוסמטיקאית מדופלמת ונשיאת חברת מוצרי הקוסמטיקה "כריסטינה")
6. מסכת יום למתיחת העור- גבינה, מיץ לימון, חלמון ערבבי יחד 2 כפות גבינה 5% (כמקור לחלבונים ומינרלים), 3 טיפות מיץ לימון ורבע כפית חלמון ביצה. מרחי על הפנים המתיני 10 דקות ושטפי. (טוב לעור יבש ונורמלי)
7. מסכת בננות שעושה טוב לאנטי אייג`ינג - 1 בננה קטנה, 2 כפות יוגורט חלק, 1 כף דבש אורגני , 1 כף קמח שיבולת שועל, 1 בקבוק קטן של מים מינרלים[או לפי הצורך] :
מהבננה יוצרים מחית ומרסקים אותה, לאחר מכן להוסיף את היוגורט, הדבש וקמח שיבולת השועל. לבחוש היטב יחד עם המים. לקחת בחשבון שכדי לקבל את המרקם הנכון למסיכה יהיה צורך בתוספת של יוגורט או הקמח. לשים את המסיכה על פנים בהתאם להסבר למעלה. ניתן לשמור את החלק העודף מהמסכה עד שבוע במקרר.
8. מסיכת טיפוח נגד קמטים: מערבבים 2 חלבונים מוקצפים, עם 4 כפות קמח ושלוש כפיות דבש. את הבצק מניחים על עור נקי למשך רבע שעה ושוטפים.
9. מסכת קמח ודבש לריכוך קמטים: מערבבים כפית דבש עם שתי כפות קמח לבן וחלבון מוקצף מביצה אחת. מורחים את העיסה הבצקית על הפנים למשך חמש עד עשר דקות. שוטפים במים.
10. קרם מזין לעור יבש ומקומט הנותן הזנה ורענון למראה הפנים, מתקבל מערבוב כף חמאת קוקוס עם חצי כפית דבש ו3 טיפות שמן גלעיני משמש או שומשום, עד לקבלת קרם אחיד. מרחו כמות קטנה על הפנים, ועסו עד לספיגה מלאה.
 
                                נגד עיניים נפוחות ועיגולים שחורים:
א. עיגולים כהים מתחת לעין
.1 להניח עיגולי מלפפונים קרים על העיניים 2.קומפרסים עם תמצית חזקה של צמחים מרגיעים בבונג ועוד. 3. לעיגולים שחורים מתחת לעיניים, 2 טיפות דבש עם 2-3 טיפות מיץ לימון במקום הכהה, למחצית השעה, יסייעו לפתרון הבעיה. (מתוך פורום תפוז:תרופות סבתא)
ב. נפיחות מתחת לעיניים
1. לחתוך פלחים של מלפפון ולהניחם על העיניים. לשכב כך במיטה למשך כ- 20 דקות.
2. לשטוף מדי יום את האזור הנפוח במים קרים מאוד.
3. לעשות קומפרס של תה שחור או קמומיל. טובלים צמר גפן ומניחים על העיניים ל-20 דקות.
4. להרתיח פטרוזיליה בכוס מים. טובלים צמר גפן ומניחים על העיניים ל-10 דקות .
5. להרתיח 2 כוסות מים עם כפית מלח למשך דקה. מרתיחים רבע ליטר מים עם כפית מלח במשך דקה, מקררים, וכשהמים פושרים, מחזיקים את העין פתוחה ושוטפים את העיניים והעפעפיים.
6. לחמם 50 מל מי ורדים חמים. להוסיף 10 גרם עלי רוזמרין. להשרות 10 דקות, טובלים צמר גפן ומניחים על העיניים ל-10 דקות .
7. ללחוץ בעדינות לצידי העיניים בעזרת האצבעות ליד הרקות ובשורש האף. לחזור 12 פעמים.
8. להרתיח עלי בנציה ולהשאירם לבישול 5 דקות לאחר הרתיחה. להוסיף רבע
9. קומפרס תפוחי אדמה:לחתוך פרוסות דקות של תפוח אדמה להניח על כל עין
10. להורדת הנפיחות מהעיניים אפשר למרוח מעט ג`ל או משחה לטחורים (פועל מדהים!) מסביב לעיניים.
11. אפשר לערבב כף דבש בקערית מים פושרים, לטבול מטלית נקייה במים ולהניח אותה על העיניים למשך 15-20 דקות.
12. לעסות את אזור העיניים בקוביית קרח עטופה בפיסת סנו רב מגבת - זה מוריד נפיחות כבמטה קסם 
ג. העלמת "שקיות" מתחת לעיניים, עיגולים שחורים ונפיחויות 1. להניח שקית משומשת (קרה) של תה קמומיל, למשך 15 דקות 2. לחתוך תפוח אדמה לשניים, להשאיר במקרר ללילה. בבוקר, להניח על העיניים ל-20 דקות בערך. לחזור על הפעולה למשך שבועיים, עובד פלאים. 3. להשרות שני מלפפונים במיץ לימון ל-3-5 דקות, לאחר מכן להניח אותם על העיניים ל-15 דקות בערך. 4. לעיניים נפוחות - יש לערבב כף דבש עם מים פושרים, לטבול מטלית ולהניח למשך 15 דק'.
5. מניחים ל-15 דקות קליפות ענבים ירוקים כאשר הצד הפנימי פונה לעור ושוטפים היטב
6. לערבב 2 כפות שמן זית + 2 כפות דבש + 5 טיפות מים ? לטבול בתמיסה פרוסות מלפפון טרי ולהניח על עיניים עצומות למשך 3-4 דקות. לחזור על הפעולה מס' פעמים.
  
                        מסכות הזנה לפנים ועוד..:
 1. מסיכת פנים לעור רגיל
 1אפרסק בינוני1 כפית דבש קמח שיבולת שועל לבשל את האפרסק עד שהוא רך ולמעוך למחית להוסף דבש וקמח שיבולת שועל עד לקבלת תמיסה עבה אחידה, למרוח על הפנים ולחכות 10 דקות , לשטוף במים קרים.
 2. מסיכת הזנה לעור הפנים  שטפו את הפנים מרחו דבש , על הדבש מרחו אבוקדו , על האבוקדו הניחו מלפפונים .אפשרי גם רק אבוקדו
למעוך אותו לעיסה חלקה למרוח על עור הפנים ל15 דק` ,לשטוף עם מים פושרים . 3. מסכת הזנה טבעית לכיווץ נקבוביות ערבבי יחד 2 כפות דבש ,2 טיפות מיץ לימון טרי, מרחי על הפנים המתיני 10 דקות ושטפי במים. (טוב לכל סוגי העור)
4. מסכת יום למתיחת העור ערבבי יחד 2 כפות גבינה 5% (כמקור לחלבונים ומינרלים), 3 טיפות מיץ לימון ורבע כפית חלמון ביצה. מרחי על הפנים המתיני 10 דקות ושטפי.
  (טוב לעור יבש ונורמלי)
5. טיפול לחיזוק תווי הפנים ולספיחת שחורים ערבבי היטב כפית דבש, כפית רוזמרין, כפית קמח שיפון ושני חלמוני ביצה, מרחי את התערובת על הפנים והצוואר, המתיני 30 דקות ושטפי במים פושרים.
6. מסיכה יפנית:
למי שרוצה להיראות כמו בובת חרסינה ממליצה מרים זהבי על המסיכה הבאה: לשים בקערה סוכר ולמזוג מעט מים חמימים שימסו את הסוכר. לערבב ולקבל נוזל דביק שנראה כמו לכה. למרוח עם מברשת על הפנים ולהישאר כרבע שעה, אח"כ לשטוף במים פושרים. הפנים יראו מבריקים וצחים. את הנוזל מהסוכר ניתן להתיז על השיער ולהשתמש בו כספריי ליצוב התסרוקת.
7. שטיפת דבש לפנים להזנת העור: מערבבים כף דבש בשתי כפות מים חמים ושוטפים את הפנים, רצוי בערב. משהים על הפנים למשך כחמש דקות.
שוטפים שוב את הפנים במים חמימים ללא סבון. 8. מיץ תפוזים טרי לניקוי עור פנים : להשתמש במיץ תפוזים טרי לאחר הסחיטה, לטבול צמר-גפן במיץ לעבור על עור הפנים , מנקה אותם . אחר-כך מעסים את עור הפנים
עם החלק הפנימי(הלבן) של חצי התפוז הסחוט.  עושה פילינג נהדר לעור, ומסיר ממנו את שרידי התאים המתים.
 9. ריבת תפוזים לעור זוהר:
ומעניקה לעור אנרגיה בהיותה עשירה בסוכרים מעניקה לו חיוניות למרוח ריבת תפוזים על הפנים לרבע שעה ולשטוף במים חמימים
10. וך עור הפנים, לסילוק תאי עור מתים ולהמסת קרישי דם ופצעים מוגלתיים:
חתכו פפאיה לפרוסות, ושפשפו בעדינות פצעים או חתכים בעור.



11. מתכון ביתי למי פנים להבהרת כתמים. החומרים: 2 עלי תאנה, חצי כפית מיץ לימון וכוס מים רותחים. אופן ההכנה: חתכו את עלי התאנה, השרו אותה במים הרותחים לרבע שעה, הוסיפו את הלימון וסננו. מרחו את הפנים בפיסת צמר גפן טבולה בנוזל, בבוקר ובערב.
12. הזנה וריכוך לעור הפנים: מורחים את הפנים בשמן זית (חשוב מאוד להשתמש בשמן זית בכבישה קרה בלבד. חשוב שהשמן יהיה בתנאים שפרטתי קודם ושבו יש את תכונת הפלא) מהול במעט כוהל או שמן שקדים, מעסים לתוך העור, ממתינים שעה ושוטפים במים וסבון. לעור יבש, יש לחזור על הפעולה שלוש פעמים בשבוע. עור רגיל, מעורב ושמן – פעם בשבוע.
13. יוגורט ותפוזים – מסכת פנים מרעננת וממריצה
כף יוגורט לבן (לא ממותק) מיץ של רבע תפוז
לערבב היטב ולמרוח בעזרת האצבעות על הפנים, התחושה מקררת ומרגיעה. השאירו על הפנים למשך חמש דקות ואח'כ הסירו14. ניקוי יוקרתי - שעווה לבנה, לנולין, שמן שקדים, מי ורדים הרכיבים להכנת קרם ניקוי מרפא טבעי זה הם: 14 גר' של שעווה לבנה ,28 גר' של לנולין (חומר שומני) מומס נטול מים 84 גר' של שמן שקדים מתוקים, 28 גר' של מי ורדים. אופן ההכנה: ממיסים את השעווה והלנולין בסיר כפול. מייד כאשר התמוססו, מקציפים במהירות במקצף ביצים חשמלי או ידני ומערבבים לאט בשמן השקדים. בוחשים בתוך מי הורדים, ומרחיקים ממקור החימום. יוצקים את הקרם העשיר, שהפך כעת ללבן וקר, לצנצנת זכוכית ומתפנקים !! (מתוךTIPS4U)
15. הזנה טבעית לכיווץ נקבוביות- דבש, לימון ערבבי יחד 2 כפות דבש ו2- טיפות מיץ לימון טרי, מרחי על הפנים המתיני 10 דקות ושטפי במים. (טוב לכל סוגי העור)

 
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על טיפוח ביתי- משתלם או לא ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת brokencherry10 ב 30/06/2013 14:34 ( הפרופיל שלי ) משחת שיניים על פצעונים? השתגעת? המשחה פוגעת בעור ויוצרת אדמומיות, ממש לא מייבשת פצעונים תנסי בבית קודם כל את מה שאת מפרסמת!תגובה לתגובהבתגובה לbrokencherry10 מאת האנונימית ב 12/07/2015 10:15ניתן לשים משחת שיניים על כוויות מאת kabesaka ב 30/05/2013 21:51 ( הפרופיל שלי ) מעניין מאוד אך ארוך מידי.....
כמובן שקראתי מה שרלוונטי לגבי סוג העור שלי.
תגובה לתגובה

ידוע כאיכות חיים, מסכות פנים, מסכות פנים ביתיות, טיפוח ביתי