הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
shinoyhaim

לצאת אל האור


במאמר זה אספר על המושג NLP . ואת היכולת שלו לשנות חיים שלמים של סבל.

ניתוב לשוני פיזיולוגי (בקיצור נל"פ, או, נלפ
באנגלית: Neuro-linguistic programming,‏ בקיצור NLP,
בתרגום חופשי: ניתוב לשוני פיזיולוגי היא שיטה שפותחה בארה"ב בשנות ה-70 על ידי ריצ'רד בנדלר ופרופסור ג'ון גרינדר וכיום צברה פופולריות רבה וניתנת ללימוד לקבל הרחב, דרך טיפולים, הדרכות, סדנאות, ומגוון ספרים.
השיטה מכילה בתוכה מגוון טכניקות ומיומנויות פסיכולוגיות שמטרתן יצירת השפעה ושינוי במחשבות, רגשות, והתנהגויות, ודרך זה שינוי של הרגלים, דפוסים ואוטומטים (Programming) ורתימתם להשגת תוצאות רצויות.
השיטה שואפת לשינוי ושיפור התקשורת הבין-אישית והתוך-אישית.

אני רוצה לספר לכם איך הNLP השפיע על חיי, הכרתי את הNLP בגיל מוקדם יחסית עוד לפני שהיה פופולרי בישראל, הייתי בגיל ההתבגרות ועברתי תקופה קשה בחיים, המון שנאה עצמית וביקורת עצמית בלתי פוסקת, היה לי קושי עז ביצירת חיבור על בני גילי וזה השפיע קשה על מצבי הנפשי.
במשך שנה שלמה הייתי מבודד חברתית , מופנם בצורה יוצאת דופן , וחסר חברים.
לא יכולתי לסבול את העובדה שאין לי קשרים חברתיים ובאופן יום יומי , במשך שנה , חיי התנהלו בהגעה לבית ספר וחזרה לבית , הייתי מבלה שעות רבות בשינה בשביל לא להרגיש את הסבל היומיומי, והמחשבה על לסיים את כל זה ניקרה בתוכי פעמים רבות.

יכול להיות שזה ישמע מוגזם לחלק מהאנשים, אך דעו לכם, בתוך החברה שלנו יש המון אנשים "מופנמים" צעירים ובוגרים, שיראו לכם אולי פשוט "שקטים" ואולי חלקכם תראו אותם כ"משעממים" ועוד שלל הגדרות שונות, אבל דעו שאותם אנשים הם מלאי תוכן, ומלאי רגש ותשוקה ואמפתיה,
בכל רגע יש להם מה להגיד וכל שיחה או דיון שמתרחשים בסביבה שלהם יהיה להם המון להוסיף, והם רק רוצים לקבל אהבה מהחברה, וקבלה, והרגשה שהם מספיק טובים. 
אבל לאותם אנשים יש בעיה, הם לא חושבים שהם מספיק טובים, הם חושבים שמה שיש להם להגיד הוא אולי טיפשי, מיותר ואפילו אם הם מאמינים שזה חכם הם חוששים להגיד אותו בגלל החרדה מביקורת שלילית.
אותם אנשים סובלים מחוסר ביטחון עצמי , מקושי ליצור קשיים חברתיים , פחד במה וחרדה חברתית.
החלום שלהם הוא שיאהבו אותם , שהחברה תקבל אותם כמו שהם (והם רגילים לגמרי) שישמעו את מה שיש להם להגיד.

גם אני הייתי כזה , כינו אותי "שקט" ושנאתי את זה.
לא הייתי שקט, הייתי חרד להגיד משהו טיפשי , חרד לקבל ביקורת שלילית.
אבל שקט? ממש לא.
חשבתי שאני לא מוצלח, מכוער, ומוזר.
אחרי תקופה ארוכה של ייסורים עצמיים , שנאה עצמית , ודיכאון עמוק תוך כדי חיפוש דרכי מפלט גיליתי את המושג NLP , הרגשתי שמצאתי אור בקצה המנהרה , שאולי עוד יש תקווה להינצל.
גיליתי דרך הNLP את החיים מחדש , גיליתי שיטות להתגבר על השדים הפנימיים.
גיליתי שאני אחראי לכל מה שקורה לי , גיליתי שאני יוצר לעצמי את המציאות, לא החברה ולא הגורל.
גיליתי שאם לא אוהב את עצמי מבפנים לא אוכל לקבל אהבה מבחוץ.
גיליתי שהחיים לא כל כך רעים אחרי הכל, זה רק עניין של נקודת מבט.
תוך שבועות ספורים טיפסתי מהתאום העמוק שנפלתי בו בלי הפסקה, הצמחתי כנפיים ועליתי למעלה בהדרגה, מהילד ה"שקט" והמופנם שלא מדבר ולא מתקשר עם אף אחד הפכתי להיות אדם חברתי, הכרתי אנשים שעד היום הם החברים הכי טובים שלי , פרחתי.
וכל זה רק בגלל שינוי תיפסתי שעשיתי בזכות הNLP , למדתי המון שיטות פשוטות ומועילות להפליא ששינו ועוד ישנו לי את כל תהליכי החשיבה ולמדתי לנטרל את כל האמונות המגבילות שלי.
היום יצאתי מהתהום, ובמקום זאת אני מטפס וכובש פסגות.

אני רוצה לפנות לכל האנשים שמרגישים שהם לבד בעולם, אתם לא לבד, אל תיכנעו לרחמים עצמיים, אל תיכנו לשדים הפנימיים, אל תמשיכו ליפול בתהום, אתם יכולים לצאת מזה, אתם בסדר, אין לכם שום בעיה, צאו ותילחמו על החיים שלכם, על האושר, לכו תראו לכולם שמים שקטים בסוף חודרים עמוק, אני יודע שלפעמים זה קשה ולא רואים את האור בקצה המנהרה אבל הוא יגיע אם תלחמו מספיק, ואתם לוחמים גדולים, תאמינו לי, אחד שיודע.

ואני רוצה לפנות לכל האנשים שלא מרגישים כמונו, שרואים בנו "שקטים" אלו שאין להם קשיים ואולי ההפך מכך מלאי ביטחון וחברים, דעו לכם שאין אדם שקט , יש אדם שמפחד להשמיע את מה שעובר לו בלב, עשו מעשה טוב ותדברו איתו, תתעניינו בו , תגידו לו דברים טובים ואפילו תעזרו לו, הוא יודה לכם ויכיר לכם תודה כל חייו, וגם תכירו אדם מדהים ומרתק, חבר אמת שיהיה לצידכם בזמנים קשים.
השיחה הקטנה הזאת, יכולה לעשות את ההבדל בין אדם מאושר ומוצלח לאדם מת מבפנים שכל מה שהוא רוצה זה להפסיק את הכאב.

אשמח לעזור מהידע והניסיון חיים שלי לכל אותם אנשים בודדים שמרגישים שהם צריכים שינוי, ללא עלות וללא אינטרס מסחרי, מוזמנים לכתוב לי בפרטי.
 



מה דעתך על לצאת אל האור ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כשנאה עצמית, אהבה עצמית, לצאת אל האור, לא אוהבים אותי, חרדה, ביישנות, הלקאה עצמית, NLP, NLP לשם שינוי, חברה,