הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
כמים_פנים_לפנים

כמים פנים לפנים - ככה תגרום לו לעבוד אצלך


כמה היינו משלמים על נוסחת פלא שהיתה משיגה עבורנו את כל מה שחפצנו בו, מכל אדם ובכל זמן. החכם מכל אדם נותן לנו את הנוסחא, ומגלה לנו את אחת מתכונות הנפש המרתקות ביותר.
נעצום לרגע את העיניים וננסה להיזכר באותם הפעמים בהם רצינו משהו ממישהו ולא קיבלנו, את/ה בטח צוחק/ת לעצמך 'לנסות להיזכר' אולי אנסה להיזכר בפעמים בהם רציתי משהו ממישהו וכן קיבלתי, מאות או אלפי פעמים נעננו במהלך חיינו בסירוב שנבע לא אחת מרוע לב, מאוגיזם, או סתם מחוסר רצון לעזור, גם חשש מדומה לא להיות 'פרייאר' הוא יותר מלפעמים הכח העומד מאחורי הסירוב.
הבוס, החבר לעבודה, בן או בת הזוג, ואפילו העובדים או הילדים שלנו נדרשים לא אחת על ידינו לסייע לנו, האם ישנה דרך לגרום להם להענות בחיוב, גם בלי לצפות לתמורה כל שהיא. שלמה המלך, המכונה החכם מכל אדם, גם אם לא ידע על כל הגאדג'טים העדכניים, ידע גם
השתקפות על המיםידע על תכונותיו של האדם, נטה אם כן את אוזנינו לשמוע את עצתו בניהול נכון של משא ומתן, ובדרך האולטמטיבית לרתימת האחר לצרכינו.
"לשון רכה תשבר גרם" (משלי כה 15)
גרם, היא עצם קשה, הנמשל הוא כמובן אדם הקשה כמו עצם, אם עומד מולך אדם כזה, עקשן ובלתי מתפשר, הדרך לשבור אותו היא אחת 'לשון רכה', דווקא גילויי החיבה מולו ההתעניינות בו ובמשפחתו והיחס ההוגן כלפיו הם שישברו אותו, ויגרמו לו לעשות בעבורך - הכל.
אבל, ואבל זה הוא משמעותי מאד, אין בחנפנות כשלעצמה להועיל במקום כזה, נפש האדם רגישה מאד, והיא תקלוט בלי כל קושי את רגשותיו האמיתיים של החנפן.
גם על נקודה זו עומד החכם מכל אדם באומרו:
"כמים הפנים לפנים כן לב האדם לאדם" (משלי כז 19}
כמו שהמים (בתפקיד הראי) מחזירים אל האדם המתבונן בהם העתק מושלם של תמונתו, כך לב האדם מחזיר אל האדם שכנגדו העתק מושלם של רגשותיו, אם תרגיש כלפי אדם אהבה ואמינות הוא יחוש את אותם הרגשות כלפיך.
אם לבקשתך מאותו אדם תתלווה תחושה אמיתית של אהבה ושל שכנוע עצמי עמוק שבודאי ישמח הוא לבוא לעזרתך, הרי שמובטח לך שכך באמת יהיה.
הקושי היחיד הוא השליטה על הרגשות הטבעיים שכלפי אותו אדם, והאגו שלנו שמשכנע אותנו לא
להתקפל ולהוכיח לאדם שלפנינו שהוא חייב לעזור לנו גם בלי שירצה.
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על כמים פנים לפנים - ככה תגרום לו לעבוד אצלך ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע ככמים פנים לפנים,סיוע,עזרה,לב האדם לאדם,תכונות