הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
נדל״ן-חומר_למחשבה

רגע לפני שאתם משקיעים בנדל״ן


למה כדאי לעצור למחשבה רגע לפני שאתם משקיעים בנדל״ן?
אוקיי, יש לכם קצת כסף שחסכתם ועכשייו אתם רוצים לעלות לליגה של הגדולים ולקנות נדל״ן להשקעה. כבר ברמה של 150א׳ ש״ח ובתוספת של משכנתא אתם יכולים להתחיל לחשוב על דירות במקומות כמו באר שבע או חיפה שלא לדבר על אופקים או קריית שמונה , יופי! אז מה אני רוצה מהחיים שלכם? אני רוצה שתעצרו רגע ותחשבו!
אני מבקש להזכיר לכם שחוץ מאותו  חלק המצוי  ברשותכם ונקרא הון עצמי צריך כושר החזר על מנת להיות מסוגלים להחזיר את  המשכנתא. בוודאי תשיבו לי ששכר הדירה יחזיר את אותו חלק ואתם צודקים כל זמן שיש אכן שוכר לדירה והוא עומד בתשלומים. 
כאן חברים אתם צריכים לדעת שהדירה שקניתם ב- 300-400א׳ ₪ אינה נמצאת בשכונות היוקרה של באר שבע או חיפה וכי השוכרים שלכם הינם סטודנטים במקרה הטוב או מובטלים במקרה הפחות טוב ויש סיכוי/ סכנה שהשוכר לא יעמוד בתשלומים או שלא יהיה בכלל שוכר לדירה, ומה אז? המשכנתא ואחותה הארנונה אינן פוסקות והחלום הורוד יכול /עלול להפוך למציאות שחורה. זאת ועוד , אף אחד לא יכול להבטיח לכם שהדירה שקניתם במיטב כספכם ומשכנתתכם בסובב 400 א׳₪ תמכר בעוד שנה וצפונה בשקל יותר. ( אולי להפך ?)
לאחרונה מוזכרת בעיתונים האפשרות שהממשלה חייבת להתערב במחירי הדירות על מנת להוריד מחירים לרמה שפויה. לממשלה יש מספר דרכים לעשות כן והעניין אינו משחק לטובתכם כי למי שלא הבין זאת עד עתה ,אתם בעצם קניתם דירה בשיא המחירים ואת המשכנתא שלכם לקחתם על סכום שאתם יכולים רק לחלום לקבל לאחר ירידת המחירים ( מדברים על 30 אחוז!) 

אז אני לא אומר לכם שלא לקנות דירה להשקעה, אני גם לא בטוח שהמחירים אכן ירדו... אני רק מבקש שלא תראו הכל דרך משקפיים ורודות אלא שתראו את המציאות כפי שהיא ותהיו ערים לסכנות שקיימות בשוק הנדל״ ן... תדעו שמול קונה שמשוכנע שהמחירים רק יעלו נמצא מוכר שמשוכנע באותה רמת שכנוע שהמחירים עומדים לרדת ורק אחד מהם יכול להיות זה שצודק. 

בנוסף הייתי מציין עוד שלא כולנו בנויים להתמודדות עם תקלות שלעולם מתרחשות בזמן הלא מתאים, דליפה מצינור הביוב, רטיבות בסלון, וועד בית שמחליט לשפץ את הגינה , כל אלו ואחרים שעלולים לגרום לצורך להחליט ׳ גינה או משכנתא ׳ יכולים להרגיז עד כדי חרטה שאין חזרה ממנה על החלטת הקנייה.
ועידכון נוסף- מדברים על תוספת מיסוי על דירות להשקעה...

על כן ולפני החלטה כבדת משקל זו- חישבו פעמיים לפני שאתם מחליטים לקנות דירה להשקעה ובכל מקרה שיהיה לכם בהצלחה.


מה דעתך על רגע לפני שאתם משקיעים בנדל״ן ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

נכתב ע"י YaronGo
בתאריך: 28/07/2013
ירון גולדשטיין בן 67

15 מאמרים | 57936 כניסות
 השארת תֶּשֶׁר לYaronGo
אהבת מה שכתבתי? 10 ₪ יעודדו אותי לכתוב עוד!
נהנתם? נשמח לקבל לייק מכם!