הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
גישת_ההתנהגות

גישת ההתנהגות


--
 – גישות והתנהגות
לכל תרפיסט יש גישות שעל פיהן הוא מתפקד – מה עושה ומה לא עושה והאופן שבו מבצע את המוטל עליו. גישותיו והשקפותיו משרקפות במידה רבה את התנהגותו בראיון, ולפיכך גם את התנהגות המטופל. כשמטפל מודע להתנהגותו, הוא יכול להחליט אם ברצונו להמשיך ולנהוג בדרך זו, או להעדיף התנהגות אחרת.
במקרה הטוב הראיון המסייע מעניק למטופל את חווית הקשר עם המטפל. אנו מקווים כי בעקבותיה יחול שינוי בתפיסותיו, ברגשותיו כלפי עצמו וכלפי אחרים, במידע על התמורה שחלה בו כאדם. 2 שאלות בסיסיות: 1. מהו השינוי שהיינו רוצים לסייע בהיווצרותו? 2. מהי הדרך הטובה ביותר להשגתו?
כיצד מגיעים לשינוי הרצוי?
מטרתו העיקרית של הטיפול הינה שינוי. המטופל מעוניין לעורר שינוי בחייו, והתרפיסט מנסה לעזור לו להגיע לשינוי זה.
ישנם מספר סוגי שינוי: עניין בשינוי אך ציפייה לנס, מוכנות לשינוי התנהגות כדי להגיע לשינוי הרצוי, או רצון ללמידה עצמית. יש כאלו המגיעים לטיפול ע”מ לחולל שינוי מוגדר, לעיתם לא למען עצמם, אלא למען אחרים.
דרושים כמה נתונים ע”מ ליצור שינוי, המסייעים למטופל לחקור ולהכיר את עצמו, ומסייעים לו לגדול. בתחילה השינויים מכוונים להשתחררות ממשהו: כאב גופני, חיים ללא כיוון, פחדים וחרדות, חוסר שמחה – עיסוק בהווה ובעבר מאפשר לנו להפנות פנינו אל העתיד.
השינוי נועד לסייע למטופל לתפקד ביתר הצלחה בעתיד, אך כרוך בלמידה.
חשוב שנהיה מודעים לצורך שלנו שיזדקקו לנו, כדי שלא יחבל במאמצנו לעזור למטופל לחדול מלהזדקק לנו בבוא העת.לדעת המחבר אפשר לעזור למטופל בשלושה תחומים עיקריים: מידע ומשאבים, מודעות עצמית ומודעות לזולת וצמיחה אישית.
סיוע בהשגת שינוי
הדרך הטובה ביותר סייע למטופל לעזור לעצמו היא יצירת אוירה של אמון ויחס של כבוד אמיתי כלפיו. ניטיב לעזור לו אם נראה לו בהתנהגותנו, כי לדעתנו הוא אחראי לעצמו, וכי אנו מאמינים כי ביכולתו להשתמש במידה הולכת וגדלה במשאביו. אנו מעוניינים לעזור לו ללמוד כי השינוי אפשרי, אך הוא זה שיחליט אם, מתי וכיצד להשתנות


מה דעתך על גישת ההתנהגות ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה