הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
גלגול_נשמות

גלגול נשמות


מה זה בעצם גלגול נשמות, למה הוא נועד ומה הקשר של זה למוכר בפיצוציה? זאת ועוד בכתבת התחקיר הבאה. אזהרה: זוהי כתבה הומוריסטית והכותב מתכחש לכל קשר איתה.
אני הולך להפתיע אתכם: גלגול נשמות זה כבר לא מה שהיה פעם.  הופתעתם? ידעתי.  כי פעם, ממש פעם, זה היה פריבילגיה של מעטים.  והיום? כל פּישר שמבקש, ישר נותנים לו.  ולחשוב שהכל התחיל מרעיון של איגוד הבוראים. 

מה הסיפור? בהתחלה היו מעט אנשים, אולי שניים (אני מוציא מהחשבון דינוזאורים, נחשים וחיות מחמד).  ואז נולדו עוד, ועוד, ועוד.  וכל אחד כזה זה נשמה חדשה.  במשך הזמן הגיעו למספרים לא הגיוניים.  במצטבר, אני מתכוון.  אני לא יודע אם אתם בקיאים כמוני, אבל לעשות כל פעם נשמה חדשה מסתבר שזה סיפור, כי זה דורש המון יצירתיות.  הרי ההוראות הן שאסור לשכפל.  מין עקרון כזה.  וכמה כבר אפשר להיות מקוריים?  יש גבול. 

או, וכאן מתחילה הקונספירציה.  מה עשו? התחילו לעשות מיחזור.  כל כמה זמן מחזירים את אותו בנאדם (או אישה) עוד פעם, רק בתפקיד אחר ובמקום אחר לגמרי, שהשכנים לא יחשדו.  רעיון באמת גאוני, וגם ידידותי לסביבה. המיחזור אני מתכוון. אבל זה לא הכל, כי מי שמסתכל באותיות הקטנות יראה שחובה על הנשמה להתפתח מפעם לפעם.  מה זה אומר?  אני לא יודע, אבל לפי מה ששמעתי, הועד של האיגוד נפגש עם הנשמה לפני כל גילגול ומחליטים על מה היא צריכה לעבוד. וגם לוקחים מידות, אבל זה לא קשור.  רק מה, ממש לפני שהיא נכנסת לגוף, מוחקים לה את כל הזיכרון ואין לה מושג איפה להתפתח.  אז בעצם כל החיים היא מנסה להיזכר בזיכרון שמחקו לה.  וזה לא היה פעם, זה חדש הקטע הזה.

במחשבה שניה, אולי זה דווקא טוב שנמחק הזיכרון.  אני יכול להגיד מניסיון אישי שזה שאתה יודע מה היית, לא עוזר בכלל.  לי לדוגמה היו כמה גלגולים שאני אישית מתבייש בהם (ואפרופו: ג'ק המרטש – נורא נעלבתי מהשם, לא יכלו להמציא לי משהו פחות מפחיד?).  דווקא בזה שהייתי סריס של פרעה אני לא מתבייש, רק הבעיה שכל פעם שאני רואה כדורגל ושחקן חוטף בעיטה במפשעה, אני ישר מתקפל ותופס את האיזור עם הידיים.  כי תדעו לכם, מי שאיבד פעם אחת את הביצים, לא ייתן לזה לקרות שוב. מסתבר שאיגוד הבוראים לא עשה עבודה מושלמת.  עובדה, שכחו למחוק לי את הזיכרון הצורב הזה. 

וזו לא הטעות היחידה.  מסתבר שהייתי מפקד הצבא הרומאי.  לא בזמן האחרון, לפני הרבה מאוד שנים.  אחלה תפקיד, תודו.  רק מה הבעיה?  שבגילגול הנוכחי שחררו אותי מהצבא על סעיף נפשי.  נו, איפה ההתפתחות כאן?  כי אם זה אמור לשקף, אז או שלא גילו לי את הסעיף הזה בזמנו ברומי, או שהצבא שלנו עם כל הכבוד לא הבין שיש לו ביד אדם עם ניסיון עצום בסוסים ובקרב חרבות.  עם כאלה פספוסים, לא פלא שהפתיעו אותנו ביום כיפור.

מה שמפריע לי בכל הסיפור זה שאין כל כך כבוד לגילגול נשמות, כמו בתקופה שהייתי מתעמלת קרקע בברית המועצות.  אז גילגול היה גילגול, עם סאלטה לאחור ובורג וכל זה.  והיום? כל אחד מדבר על זה חופשי, כאילו הוא יודע מה זה בכלל.  הנה, שלשום הלכתי לפיצוציה לקנות טבק למקטרת. הצבעתי על חבילה, והמוכר אומר לי: "זה לא למקטרת.  זה לגילגול, נשמה."  אבל הוא אמר את זה בלי פסיק, וזה ישר הדליק אותי, כי אני רגיש לנושא.  "מה אתה בכלל מבין בגילגול נשמה שאתה ככה מדבר על זה?" אמרתי לו, והוא אמר שזה עם פסיק, וצחק. צחק! אז פיצצתי אותו מכות (פיצוציה או לא פיצוציה?), ואחרי זה התפללתי כמה דקות ואמרתי: "זה לא סתם תפילה.  זה לעילוי, נשמה." והוספתי: "ומצידי אל תשים פסיק!"  ככה אמרתי ויצאתי.  שילמד.
טוב, זהו, זה מה שרציתי להגיד.  אני מקווה שעכשו אתם יותר מבינים את הנושא.  שאלות מישהו?

נ.ב. בטיעונים נגד אישפוז כפוי טען עורך דינו של הכותב שהוא סבל מאי שפיות זמנית בזמן הכתיבה.  השופט לא קיבל את הטיעון.  טוב, נו, שמאלני.  אבל על זה בכתבת תחקיר אחרת.


מה דעתך על גלגול נשמות ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת להביור ב 06/10/2013 08:48 ( הפרופיל שלי ) בתגובה לתגובתך לתגובתי ... שאלת אם אני מסכים שאני חייב להסכים וכדי לתת לך תשובה אני חייב קודם כל לקבל את הסכמת כל השותפים לנשמה שלי (בהנחה שהמודל התאורטי שלי נכון). חת'כת פרוייקט, מסכים? (אגב, אחי התאום עליו כתבתי ברשימה המאוד רצינית שהעליתי לאתר, "עולמךָ העלוּם", הביע את הסכמתו).תגובה לתגובהמאת להביור ב 24/09/2013 21:52 ( הפרופיל שלי ) יש לי בעיה חמורה עם מה שאתה כותב, אבל כדי שאוכל להציג אותה אני חייב קודם כל להסביר מודל תאורטי שאני קורא לו "מישור הזמן", שמכיל את ציר הזמן המוכר לנו (להלן "ציר הזמן הקלאסי") וציר זמן נוסף הניצב אליו. במודל זה כל הנשמות שהיו, שישנן ושיהיו לאורך ציר הזמן הקלאסי הן בעצם נשמה אחת שעוברת מגוף לגוף לאורך ציר הזמן הניצב. פשוט וברור, לא? אז מה הבעיה? הבעיה היא שפרושו של דבר הוא שכל אחד מאיתנו הוא כל האחרים, וכך בין השאר אתה הוא אני, ולא מספיק שיש לי את השגעונות שלי אלא שגם השגעונות שלך הם שלי. רק זה עוד חסר לי. הבנת את זה, נשמה? תגובה לתגובהבתגובה ללהביור מאת yairm ב 30/09/2013 21:43 ( הפרופיל שלי ) כיוון שאני רואה שאתה משקיע זמן, מרץ ושכל לקרוא את מה שאני כותב, אז קודם כל אני מודה לך על זמנך ועל הערותיך הנחמדות והחכמות. אני מצטער שיש לך בעיה עם מאמר שהושקע בו מחקר חוצה ממדים למרות תקציבו הדל. יחד עם זאת, אני בעד חופש הבעת הדעה, שלך וגם שלי, שזה בעצם אותו דבר. נכון? ועכשו לאור מה שכתבת אתה חייב להסכים איתי. נכון, אח שלי?

ידוע כהומור, יאיר מץ, גלגול נשמות, כתיבה יצירתית