הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
להפסיק_ללמד_הילד_לצייר

להפסיק ללמד את הילד לצייר


כל הורה מכיר את יום השישי ואת ערימת הציורים האין סופית, המתלווה אליו את הפסלים הסביבתיים ההדבקות הכובעים המדבקות,השקיות והבמבה של יום ההולדת האחרון בגן. וכל זה מגיע אליך בלי שקית אשפה. פשוט ככה ,תמיין אתה ,חביבי .
עכשיו קצת ברצינות , כשילדי מגיע  אלי , ומגיש לי את הציורים שלו , אני תמיד חושב שאני יודע למה התכוון . אין לי מושג למה , אולי בגלל השכלתי המוסיקלית והאומנותית , אולי בגלל  גילי , או חוכמתי הנתונה בספק . בכל מקרה , אני מביט בציורים  בארשת פיקאסו  חכמה ואומר לו : איזה ציורים מדהימים , זה מקסים ! מה ציירת כאן ? שמיים ? ומה זה ליד , זה  עננים וכוכבים ? אתה צריך להבליט את הכוכבים בציורים , חמוד , שיראו אותם , ועננים הם בלבן , לא באדום ,מתוק , ועל הציורים בדרך כלל חותמים , ככה שתדע .
ואז , הילד החכם שלי , אומר לי , אבא , בכלל לא ציירתי שמיים ועננים . זה דינוזאורים אדומים , זורקים סלעי אש וגופרית מהפה . וגם לא בא לי לחתום. אני לא חותם על ציורים , אני כותב את השם שלי אם בא לי מאחור .
נבלעו לי המילים מהפה . זה היה רגע מחונן . פתאום הבנתי כמה אני אידיוט .  כמה אני לא קשוב וחושב את עצמי מבין ויודע הכול . הרי היה ברור כל כך שאינני יודע דבר בציורים של הילדים ובעולם הנהדר והנעלם שלהם , וכל שעלי לעשות הוא לשתוק ולא לנסות ללמד אותו מה לעשות ובטח לא איך לצייר . את זה הוא בטוח יודע טוב ממני .
עולם הילדים רחב ומפותח הרבה יותר מעולם המבוגרים , יש להם עולם דמיוני עשיר ולכן ילד שרוצה לצייר , יש לתת לו את כול המרחב הדרוש ולא להפריע לו בציורים שהוא מצייר , לא לנסות לפרש את הציורים שלו ולא לכוון אותו איך לצייר את הציורים שלו . פשוט לתת לו לזרום וליהנות מחגיגת הצבעים שלפניו . מהיכולת שלו לבטא את עצמו , ולזכור שכול מילה שלנו יכולה בעתיד להיות מחסום בשביל אותו הילד . בשביל זה צריך לזכור ולא להגיד דבר , ובוודאי לא ללמד את הילדים לצייר . הם יודעים זאת טוב מאתנו . כל זמן שעולמם הרגשי פתוח והם מחוברים לעצמם ומרשים לעצמם להיפתח ולצייר , לאפשר להם , רק היום אנחנו כאנשים בוגרים יכולים לראות כמה קושי יש לנו להגיע לרמת פתיחות כזו עם עצמנו ועם הדף הלבן בבואנו לצייר.
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על להפסיק ללמד את הילד לצייר ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת להביור ב 28/10/2013 11:41 ( הפרופיל שלי ) אנטואן דה סנט-אכזופרי הבין את זה מזמן.תגובה לתגובהמאת קרן ב 22/10/2013 14:22כל כך נכון..תגובה לתגובה

נכתב ע"י שלמה
בתאריך: 16/09/2013
שלמה קובי בן 58

49 מאמרים | 174639 כניסות
מאמר זה נקרא 5014 פעמים 3 תגובות למאמר זה - להוספת תגובה
דירוג המאמר
57%
נהנתם? נשמח לקבל לייק מכם!
  
מאמרים קשורים
למה אימפרסיוניזם