הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
מלאך_המוות_לא_יוצא_לפגרה

מלאך המוות לא יוצא לפגרה


בין השנים 2008 ועד יוני 2012 דווח בתקשורת על 160 ילדים שהושארו לבדם ברכב. ששה מהמקרים הסתיימו במות הילד.
בעוד קצת למעלה מחודש יסתיים החורף, וכבר הימים החמים בפתח, ושוב נתבשר חלילה על עוד פעוט שנשכח ברכב סגור. נכעס על נהג ההסעים או הגננת או ההורה שממילא חרב עליהם עולמם, אך האם רק הם אשמים? האם לא יכול לקרות לכל אחד מאתנו שברגע של היסח דעת עקב עייפות, לחץ נפשי או כל סיבה אחרת יקרה לנו מקרה דומה?
אנו יכולים וחייבים למנוע הישנות אסונות מעין אלה. הטכנולוגיה קיימת והיא פשוטה להפליא, אבל אין חקיקה שתאכוף את השימוש בה ולפיכך חסרה לרובנו מודעות על קיום מוצרי בטיחות מתאימים אותם ניתן לרכוש ולהתקין במכוניותינו.
 
פרטים על מוצרים למניעת שיכחת ילדים ברכב תוכלו למצוא באתר בטרם.
 
כאמור, ללא חקיקה מתאימה המצב העגום יימשך ושוב ושוב נתבשר על חייו של פעוט שקופדו בייסורים. אגב, קיים חוק, סעיף 361 לחוק העונשין התשל"ז – 1977, המטיל עונש  מאסר על המשאיר ילד שטרם מלאו לו שש שנים בלא השגחה ראויה. החוק אמנם לא מתייחס במפורש להשארת ילד ברכב סגור אבל מן הסתם גם עבירה זו כלולה בו. אלא שאדם שנוטש פעוט ברכב מתוך היסח דעת אין דעתו נתונה לחוק. מחשבותיו נמצאות במקום אחר והוא ודאי אינו נוטש את הילד מתוך כוונת זדון.
 
אז מה צריך לעשות? התשובה הנדרשת מאליה היא לחוקק חוק שיאכוף התקנת מערכת מתאימה שתתריע על המצאות פעוט (או אדם חסר ישע) במכונית, ברגע שהנהג סוגר את דלתות המכונית לאחר שיצא ממנה. נוסף על כך, על הרשות המתאימה לדאוג לכך שמערכת מתאימה תהיה זמינה לכל בעל מכונית.
 
בעבר שלחתי לכמה וכמה חברי כנסת הצעה מפורטת לתוכנית אותה ניסחתי, למניעת השארה בשוגג של פעוטות ואנשים חסרי ישע במכונית סגורה. את ההצעה המפורטת שלחתי לראשונה לח"כ שלי יחימוביץ' ב-17 באוגוסט 2011 ומאחר שלא קיבלתי תשובה על אף שהחוק מחייב פקידי ציבור להשיב על פנייה מאזרח תוך 45 יום, שלחתי לה חמש תזכורות במהלך אוקטובר 2011 ללא הועיל. לאחר מכן פניתי בפקסים ישירות לשרים ולחברי כנסת אחרים, סה"כ עשרה במספר, שוב ללא הועיל.
להלן תוכן הצעתי, כפי שנוסחה בכל פניותיי
אותן שלחתי שוב ושוב לשלי יחימוביץ' ולאחר מכן לחברי כנסת אחרים (הערה: בסעיף 3 ציינתי במקור – כאמור באוגוסט 2011, שהמערכת שמדובר עליה תוכננה כשבע שנים לפני כן. אינני מוצא את מקור הידיעה אם כי אני בטוח בנכונותה, אבל בכתבה באתר mynet שפורסמה בתאריך 20.6.2012 על תחרות יזמים שנתית שקיימה עמות אור ירוק מתואר מוצר המונע השארת פעוט בתוך כלי הרכב אותו פיתחו תלמידי חטיבת הביניים "אחד העם" בפתח תקוה):
 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ח"כ ............... נכבדה,
ברצוני לבקש שתעלי על סדר היום הצעה לגבש בדחיפות תוכנית למניעת הישנות אסונות כתוצאה מהשארת פעוטות במכונית סגורה. אני מציע שהתוכנית תתבסס על המרכיבים הבאים:
 
1.  נוהל מעוגן בחוק שיגדיר מי אחראי לדאוג שלא יישאר פעוט או מבוגר חסר ישע במכונית סגורה, ויחייב את האחראי לשנן את הנוהל ולקיימו בכל פעם שהוא יוצא מהמכונית. הנוהל יפרט במפורש, באופן ברור וחד משמעי את חובת נהג ברכב פרטי, נהג הסעים ו/או מלווה, נהג אוטובוס ו/או מלווה, וכל כלי רכב סגור אחר.
 
2.  פרסום בעיתונות, בטלוויזיה וברדיו מדי יום ואולי כמה פעמים ביום שיזכיר לנהגים את חובתם לוודא שלא הושאר פעוט או מבוגר חסר ישע ברכב, ולכלל הציבור שעליו לשמור על עירנות.
 
3.  מכרז לתכנון ויצור מערכת התרעה שתתריע על המצאות פעוט או מבוגר חסר ישע בכלי רכב סגור מיד עם יציאת הנהג וכל נוסע שמסוגל לדאוג לעצמו. תינתן עדיפות עליונה להחשת ביצוע נושא זה.
 
הערה: מערכת כזו תוכננה לפני כשבע שנים כפרויקט גמר על ידי תלמידי המגמה המדעית טכנולוגית בביה"ס המקיף למדעים ולטכנולוגיה אורט חולון (טלפון: 03-5505282, פקס: 03-5505295).
 
4.  חוק שיחייב התקנת מערכת התרעה כנ"ל במועד שמערכת כזו תהיה זמינה, בכל רכב הסעות ובכל מכונית שעשוייה להסיע פעוטות ו/או מבוגרים חסרי ישע.
 
5.   אכיפת התקנת מערכת התרעה כנ"ל, שמירה על תקינותה ואיסור מוחלט על הפסקת הפעלתה.
 
6.   עונש מרתיע על אי קיום הוראות הנוהל הנדון בסעיף 1 לעיל, וכן על אי התקנת מערכת התרעה, אי שמירה על תקינותה או הפסקת פעולתה.
 
ביכולתי לפרט רעיונות מעשיים משלי לגבי כל אחד מהסעיפים הנ"ל ואשמח לעשות זאת אם תחזרי אליי בדואר אלקטרוני, בדואר רגיל או בשיחת טלפון. עם זאת אני סבור שהתוכנית על כל סעיפיה פשוטה למדיי ואין קושי טכני לקדם אותה.
החשוב ביותר בעיניי הוא שהנושא יטופל בדחיפות, לפני שיתרחש האסון הבא. לא נראה לי שיש צורך להסביר את חשיבותו. צר לי רק שלא העליתי את הנושא קודם לכן.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

עד כאן תוכן הפנייה המקורית.

לפני שבוע שלחתי את ההצעה המפורטת בדואר אלקטרוני לאחת מחברות הכנסת החדשות. בינתיים לא קיבלתי תשובה, ואמנם החוק מאפשר לה לעכב את תשובתה עד 45 יום ממועד קבלת הפנייה, אך בשל דחיפות העניין החלטתי לא להמתין אלא להפיץ את פנייתי ברשת. חברי הכנסת עומדים לצאת בקרוב לפגרה של שלושה חודשים. עד שישובו, יגיעו הימים החמים ואני חושש ששוב נתבשר שמלאך המוות לא שוקט על שמריו.

לפיכך אני מבקש מכל מי שקורא את הדברים לשלוח את תוכנם לחבר (או חברת) כנסת אחד לפחות, ולהפיץ אותם הלאה כדי שיגיע לכנסת שפע של פניות בנושא.
עמוד קישורים לכל חברי הכנסת הנוכחית, כולל מספרי טלפון ודואר אלקטרוני בלשכה תוכלו למצוא כאן. אנא עשו זאת ללא דיחוי.

כל מי שיכול לסייע למנוע את האסון הבא ולא עושה זאת, שותף לאשמה.
 
 

מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על מלאך המוות לא יוצא לפגרה ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת ניר ברנע ב 18/04/2013 10:23עכשיו פרסמו שאיוון אולוס הנהג ששכח בת 3 ברכב בחום של 90מעלות למשך 7 שעות קיבל פסק דין של שנת מאסר ופיצוי של 20,000ש"ח

אין עונש וסכום בעולם שיכול להקל על מה שעבר ועובר על ההורים של הפעוטה אנחנו צריכים לדרוש בפתרונות שנכתבו במאמר הזה אולי ככה נמנע את האסון הבא
תגובה לתגובהבתגובה לניר ברנע מאת להביור ב 21/04/2013 07:46 ( הפרופיל שלי ) שלום ניר ותודה על תגובתך. את דעתי על עונשו של הנהג, על אשמתם של נבחרי הציבור שמאפשרים הישנות אסונות מעין אלה ובמיוחד על אשמתו לכאורה של שר בממשלה שלמיטב ידיעתי סיכל חקיקה בנושא כתבתי ברשימה חדשה שפרסמתי באתר זה: http://www.mentallica.co.il/article/%D7%94%D7%A2%D7%95%D7%A0%D7%A9_%D7%94%D7%90%D7%9E%D7%99%D7%AA%D7%99,_%D7%95%D7%9E%D7%99_%D7%91%D7%90%D7%9E%D7%AA_%D7%90%D7%A9%D7%9Dמאת נתניה ב 17/02/2013 20:17רואים שאכפת לך, אני גם אעביר את המסרתגובה לתגובהבתגובה לנתניה מאת להביור ב 17/02/2013 21:09 ( הפרופיל שלי ) תודה גם לך, נתניה.מאת שטיינגרט ורה ב 17/02/2013 20:11כל הכבוד לאנשים שעדיין אכפת להם ומוכנים להשקיע את זמנם ומרצם. נושא הילדים קרוב לליבי. וכמובן אשמח להעביר את המכתב הלאה.תגובה לתגובהבתגובה לשטיינגרט ורה מאת להביור ב 17/02/2013 21:08 ( הפרופיל שלי ) תודה ורה, אני מקווה שנצליח. הלוואי שלא יהיו יותר מקרים כאלה.מאת עדי ב 13/02/2013 08:32הכותב צודק, אם כי נראה לי שכדאי יותר להפנות תקציב לקמפיין ערנות בנושא ילדים ברכב לדעתי זה יותר אפקטיבי, בנוסף למי שיש אייפון אז קיימת אפליקציה במיוחד בשביל זה:
https://itunes.apple.com/il/app/baby-reminder/id468332744?mt=8
תגובה לתגובהבתגובה לעדי מאת להביור ב 13/02/2013 12:32 ( הפרופיל שלי ) תודה עדי על תגובתך. כל אמצעי שימנע את האסון הבא טוב בעיניי, בתנאי כמובן שהוא יפעל. מוכר לך וודאי חוק מרפי לפיו "כל מה שיכול להשתבש אכן ישתבש" ולכן הפתרון האופטימלי הוא להבטיח שאמצעי ההתרעה לא יוכל ישתבש (למשל, אייפון יכול להיות כבוי מסיבה כלשהי). אני לא רואה דרך להבטיח שהאמצעי לא יוכל להשתבש אלא על ידי חקיקה שתאכוף על ידי פיקוח לא רק את התקנת המערכת, תחזוקתה והפעלתה באופן קבוע. לכן בקשתי לכל מי שקורא את הכתבה, אנא פנו לחברי הכנסת שהם ידונו בנושא וימצאו את הפתרון הטוב ביותר לבעיה.מאת אור-חבצלות ב 12/02/2013 12:36 ( הפרופיל שלי ) חשוב, חשוב, חשוב! תגובה לתגובה