הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
מרפאת_שיניים_לילדים

מרפאת שיניים לילדים


עם ההתפתחויות הטכנולוגיות וההתקדמות בתחום רפואת השיניים וכן התבססות התפיסה שרפואת שיניים טובה לילדים היא רפואת שיניים מונעת, עלה הצורך להקים מרפאת שיניים לילדים ע"י רופא שיניים שהוא מומחה בתחום חשוב זה.
מדוע מרפאת שיניים לילדים
הצורך בהקמת מרפאת שיניים לילדים במקום למקמו בתוך מרפאה רגילה התפתח בד בבד עם ההתפתחויות הטכנולוגיות בתחום וביסוס התפיסה שרפואת שיניים טובה לילדים היא רפואת שיניים מונעת. ככל שהילד יקדים להגיע אל מרפאת שיניים לילדים יהפוך החינוך לבריאות השן לחלק משיגרת היום יום וביקורת אצל רופא ואף טיפול לפי הצורך יהיה חלק טבעי מהתחזוקה הגופנית הנדרשת, כמו פעילות גופנית קבועה, תזונה נכונה, חיסונים וכ"ו, ותלווה אותו לאורך השנים כדבר מובן מאליו, בלא חרדות וחששות. לצורך זה קם מסלול מיוחד של התמחות, הוא רפואת השיניים לילדים המותאם לצרכים המיוחדים של שיניהם, עוד מהשלב בטרם בקעו ועד לשלב של יישור שיניים ועוד. הוא ממשיך במסלולו בנסיונות להקל על הילד וההורה להפוך מיפגש של כאב וחוסר נעימות למשהו פחות טראומטי.

הייחוד של מקום כזה
מקום כזה חייב להיות מודע למצוקת ההורה המלווה בנוסף לחשש של הילד מפני הבאות. אין טיפול פולשני יותר מטיפול שיניים, כשיד זרה נדחקת אל תוך הפה הפתוח, רעשים מחרישי אוזניים וכלי עבודה שמסוגלים לחולל עור ברווז אצל כל אחד, עוד בהיותם כבויים, מזרק, הרדמה, צינור שואב, מתזי מים. חוסר שליטה מוחלט. קשה שלא להיתפס לדימויים של חדר מלחמה. לכן יצירת אווירה נעימה ומרגיעה, המסוגלת להשרות תחושת בטחון על ההורה המלווה, שבעצמו צריך להיות מסוגל להחזיק ביד ילדו ולשדר לו  חוסן הם חלק מהדברים אליהם נדרשים לשים תשומת לב כשבאים להקים מרפאת שיניים לילדים. יחס חם ואישי, דיבור נעים והסבר על התהליכים שעומד הילד לעבור לפני וגם תוך כדי, על מנת להזכיר לו (ולהורה) ולתת לו מידה של שליטה, של מעקב אחר הנעשה.

צבעוניות מזמינה
אין ספק שלמראה החיצוני של המקום יש חשיבות גדולה, צבעוניות מזמינה ולא מאיימת הבאה לידי ביטוי בציורי קיר ובקישוטים ואביזרים ידידותיים, פינת משחק וציור, מוסיקה מתאימה. מתנה קטנה לכל מי שמסיים טיפול עשויה לתת לפציינט הקטן משהו לחכות לו, לשאוף אליו, למקד בו את מחשבותיו במקום להכנע לפחדיו. היכולת של הצוות להתמודד עם התפרצויות בכי וחרדה משפיעה על כל הנעשה במקום, מעוררת בטחון בידיעה שזה בסדר לפחד ואתה לא לבד, בעיקר אחרי שהילד רואה שהצוות מכיל ואינו כועס. ילד כזה יהיה מוכן לשתף פעולה בקלות גדולה יותר, יעשה מאמץ להתגבר ובכך יתרום להצלחת הטיפול. לרוב ההורים לא היתה חוויה חיננית כזאת ולכן שיתופם בתהליך חשוב לא פחות, תוך הדרכתם להעברת מסרים מרגיעים טרם המיפגש, במהלכו ובסופו.

משחקים וציורים
רצוי שההורים יעשו מעט עבודת הכנה בטרם המיפגש הראשון, מה שעשוי להועיל גם להם בעיבוד החרדות הישנות שהמיפגש עלול לעורר בהם, בעיקר כשהם עומדים חסרי אונים אל מול סבלם של ילדם. משחקי תפקידים וציור של הצפוי במיפגש הם רעיונות מומלצים.

 


מה דעתך על מרפאת שיניים לילדים ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כשיקום הפה,עששת,רופא שיניים לילדים,אורטודנט,גז צחוק,בקיעת שיניים,מרפאת שיניים לילדים,טיפולי שיניים לילדים,יישור שיניים לילדים,יישור שיניים,גשר בשיניים,אורתודנט,מרפאת שיניים לילדים במבשרת, מרפאת שיניים לילדים בירושלים,רפואת שיניים לילדים,כתר לילדים