הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
bresse_blue

גבינות כחולות מעולות


לכבוד חג השבועות הקרב ובא, החשק לגבינות עולה ובמקרר שלנו כבר יש גבינה אחת קבועה. האלכימאית ממליצה על גבינות שמשאירות הרבה טעם של עוד :הדנאבלו,הגורגונזולה והברס בלו הצרפתית.

אני שמה לרגע בצד את העמק והגלבוע, כבודן במקומו מונח, אך לצרכן הישראלי כבר מזמן התחשק להרגיש טעמים חדשים, מרעננים, מעניינים וכאלה שלא יכולים להשאיר אותנו אדישים.

החצי ואני חובבי גבינות מיוחדות, כאלה עם עובש, הכחול הטעים הזה, עם טעם מר אולי מלוח אולי מתוק או חריף, כזה שמשאיר לנו טעם של עוד. אחד הפינוקים הקטנים שלנו, בשעות הערב אחרי שהקטנה נרדמת להתענג על על דרינק אלכוהולי קטן וגבינה משובחת וארומטית.

פעם, מאוד אהבנו את גבינת הגורגונזולה האיטלקית. גבינה כחולה וחריפה, מעט קשה. השם שלה מזכיר לי גרביים מסריחות שלא כיבסו אותן נצח, אבל הטעם שלה הוא פשוט מטורף. הולך מצוין עם באגט, יין לבן, בסלט וגם בספגטי ברוטב שמנת. גבינה ריחנית וחריפה, לא מהסוג שאפשר לאכול ליד אנשים בפגישה ראשונה או פגישת עבודה.  הריח והטעם שהיא משאירה בפה, תשמרו לקרובים אליכם, שאתם סומכים עליהם באמת.  המחיר ל100 גרם של העונג: 12-16 ₪.

בין החיפושים אחר הגבינה המושלמת שנרצה לאכול ממנה עוד ועוד, נתקלנו בדנאבלו שמגיעה הישר מדנמרק  "רק" עם 29 אחוזי שומן. למעשה, זו גבינה די עממית שנמצאת ברוב מעדניות הגבינות בסופרים הגדולים. גבינה קשה, מלאה בהרבה עובש כחול וטעים, מעט חריפה, מעט מתוקה, משאירה שפע ארומה טעימה והרבה טעם של עוד. גם הגבינה הזו מתלווה בצורה נהדרת על צנימים. הולכת מעולה עם מרטיני ביאנקו או יין לבן. המחיר ל100 גרם של העונג: 8-14₪.

את הגבינה האולטימטיבית שלנו מצאנו בסופו של דבר, הברס בלו הצרפתית. גבינה כחולה עם עובש כחול וטעים במידה הנכונה, בעלת שכבה עבה של עובש לבן עבה נהדר מבחוץ ועובש כחול משכר מבפנים, היא רכה ונעימה, כמעט נמסה בפה, מושלמת. החריפות שלה מתונה, משאירה טעם עדין ומתוק עם הרבה חשק של עוד. משתלבת מעולה לצד עגבניות שרי, קרקרים עם הקפה של הבוקר או יין ואפילו לנשנש אותה סתם ככה. המחיר ל100 גרם של העונג: 15-20 ₪.

 

בתאבון.



מה דעתך על גבינות כחולות מעולות ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כגבינות כחולות,גבינות טעימות,ברס בלו,דנאבלו,גורונזולה,גבינה,גבינה צרפתית
נכתב ע"י האלכימאית
בתאריך: 22/07/2013
בת 36

240 מאמרים | 1303074 כניסות
דירוג המאמר
60%
 השארת תֶּשֶׁר להאלכימאית
הקריאה לא כוללת שירות :)
נהנתם? נשמח לקבל לייק מכם!