הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
how-to-greeting

איחולים ליום הולדת


כיצד כותבים ברכה ליום הולדת? כאן תמצאו טיפים לכתיבה נכונה ומהירה.
כל שנה אנו נתקלים באותה הדילמה – איזו ברכה כדאי לכתוב ליקירינו ליום ההולדת?
במאמר זה אסקור מספר אפשרויות עבור כתיבת ברכות ליום ההולדת ולכם נותר להתחיל לכתוב...

האפשרות הראשונה היא לכתוב ברכות יום הולדת באופן מקורי פרי עתנו ובכך נעניק לברכה נופך אישי, מרגש ואינטימי. אמנם, כתיבה עצמית, למי שלא מתמחה בנושא ולא מורגל בכתיבה, היא דבר לא פשוט כלל, אך בסופו של דבר, אין ספק שברכה מסוג זה תעניק לכותב סיפוק רב וגם הכרת תודה ממקבל הברכה. מאידך, אם אין בידך הכישרון לכתיבת ברכות ליום הולדת, ייתכן שעדיף לוותר ולחסוך את הטירחה וגם את הפדיחה.

תמיד קיימת אפשרות להיכנס לאינטרנט ולחפש איחולים ליום הולדת שאנשים אחרים כתבו, להעתיק אותן ולערוך אותן בהתאם למה שמתאים עבורנו. מומלץ לבחור בתחילה כ- 3-5 ברכות ליום הולדת ואז לסנן את ה-2 הטובות ביותר. כדאי לשלב בין הברכות באמצעות העתקת החלקים הטובים ביותר מכל ברכה.
חשוב להיזהר לא לבחור בדרך קלה מידי שהיא העתקת איחולים ליום הולדת כמו שהן ואז יש סיכוי שמקבל הברכה יתקל במקרה באינטרנט בברכה שמסרתם לו ואז זה יהיה מאוד לא נעים
 
אפשרות נוספת היא להשקיע מעט כסף ולהזמין ברכה מקצועית שנכתבה ע”י כותבים מקצועיים בתחום איחולים ליום הולדת. על מנת שהברכה תצא מרגשת, מצחיקה ומקצועית חשוב לתת  כמה שיותר פרטים לכותב הברכה על האדם שעליו הוא כותב וכך כל הצדדים יהיו מרוצים.
ללא קשר לבחירת הכותב, חשוב לתת את הדעת מתי לכתוב ברכות ליום הולדת בצורה קלילה ובחרוזים ומתי לזרום ו”להזניח” את המבנה המעוצביש להבין שלא בכל מקום מתאים לשלב חרוזים ולעיתים הברכה היא יותר מרגשת ונוגעת כאשר היא כתובה בשפה חופשית ונטולת עזרים מלאכותיים.
החרוזים, לעומת זאת, עושים את העבודה בעיקר כאשר מקריאים את הברכה ורוצים לשעשע את בני המשפחה או החברים.
 
ברכה נוספת שנתייחס אליה במאמר זה היא כתיבת דרשה עבור אירוע בר מצווה.

בר מצווה היא שלב חשוב וחיוני במעגל החיים. היום, כשלא כולם חוגגים את בר המצווה בעלייה לתורה בבית הכנסת, קיימת חשיבות מיוחדת להעניק ערך מוסף לאירוע ולהתייחס לשינוי שעובר על הנער או הנערה החוגגים את התבגרותם. טקסי התבגרות כאלה נהוגים ברוב החברות והתרבויות ובמקרה הזה לדברים אותם יגיד חתן השמחה יש משמעות עמוקה ביותר. עצם העובדה שחתן בר המצווה עומד בפני קהל אנשים ומקריא ברכה לבר מצווה, מעניקה למעשה תוקף נוסף של רצינות וביטוי לתהליך ההתבגרות, המתחיל למעשה מאותה נקודה.

כולנו נתקלנו כבר בסוג מסוים של ברכות לבר המצווה שנושאות אופי משעמם, מטריחות ואף מביכות. אבל, זה ממש לא צריך להיות כך. אפשר לכתוב את הדרשה באופן קולח, קצר בחרוזים, להכניס תכנים משמעותיים מחיי הילד וגם קצת הומור, בכדי שלא יהיה מעיק מדי. בנוסף, גם רצוי להודות לאנשים החשובים בחיי הילד.

בכתיבת ברכות לבר מצווה כדאי להתמקד בדברים החשובים והעיקריים ולברר האם יש לילד ביטחון עצמי, המאפשר לו לעמוד בפני קהל או שאולי הוא נבוך וחושש ואז ניתן לקצר את הברכה. על מנת שכל הצדדים יהיו מרוצים, חשוב להקשיב לחתן בר המצווה עצמו ולהכין מראש את הדרשה, על פי מידותיו.
בהזדמנות זו יהיה טוב אם גם ההורים, האחים או בני משפחה אחרים יקראו דברים ואותם כללים שנאמרו אודות ברכות לבר מצווה שמקריא הנער עצמו, טובים גם במקרה הזה.

אם ברצונה של המשפחה להיות מעט מיוחדת ולהעניק חוויה יוצאת דופן לחתן בר המצווה ולאורחים, ניתן לבחור בין מספר אפשרויות:
תחילה, ניתן לפנות לכותבים מקצועיים שיכתבו משהו קליל, מיוחד ומפתיע ובכך יתבלו את האירוע בגוון שונה ובלתי נשכח. בנוסף אפשר גם להקליט שיר או להעביר מצגת תמונות ובכך להוסיף אפקטים ויזואליים וקוליים לערב המיוחד.
רעיון נוסף למשהו שמעטים מאוד חשבו עליו הוא ליצור סרט וידאו שבו צולמו בני המשפחה וחברים מראש כאשר כל אחד מהם מברך את חתן בר המצווה באופן שונה ומיוחד.
לבסוף, מתקבל פאזל ברכות ובמהלך האירוע מוקרנות הברכות המיוחדות על מסכים גדולים כאשר בני המשפחה והחברים מגיעים לרחבה אחד אחד לברך את הנער ובכך מרכיבים את פאזל תמונת החתן עד לשלמותו.
 

 


מה דעתך על איחולים ליום הולדת ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כברכות, כתיבת, ברכה, בר מצווה, יומולדת, איחולים, דרשה, לכתוב, יום, הולדת, ליום
נכתב ע"י FreeAgent
בתאריך: 11/09/2013
סטודנט חופשי בן 44

13 מאמרים | 64231 כניסות
מאמר זה נקרא 6817 פעמים 0 תגובות למאמר זה - להוספת תגובה
נהנתם? נשמח לקבל לייק מכם!