הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
transpotation

נסיעה בתחבורה ציבורית - חיסכון על פני נוחות?


מה עדיף? נוחות או חסכון כספי משמעותי? על שאלות אלו ועוד ננסה לענות במאמר זה.
 
ישנם כאלו המשתמשים בתחבורה ציבורית כאמצעי תחבורה עיקרי בעבורם. מנגד, רבים הם שאינם מוכנים לשימוש בתחב״צ כאפיק הנסיעה העיקרי שלהם.
 
הסיבה העיקרית לבחירת רבים לנסוע בתחב״צ באופן קבוע, היא, הואיל וישנו חסכון כספי רב. חסכון זה נובע ממחירי הנסיעות הזולים בהשוואה לנסיעה ברכב פרטי. לעומתם הנוסעים ברכב פרטי בדרך קבע לעבודתם, או לכל נסיעה אחרת, משלמים מחיר רב, כתוצאה מעלות הדלק היקרה יחסית בישראל בהשוואה למדינות העולם.
 
יתרון נוסף הניתן למנות בשימוש בתחב״צ כאמצעי עיקרי, הוא החסכון בזמן יקר שהיה מתבזבז בנסיעה ברכב פרטי. הסיבות לכך הינם, הפקקים הרבים הנוצרים בתנועה בהרבה מכבישי הארץ. הנסיעה בתחב״צ ברבים מן המקומות, יכולה לקצר את זמן הנסיעה משמעותית, אם מפני נתיבי התחבורה הציבורית, או למשל נסיעה ברכבת שחוסכת זמן רב אף יותר.
 
אך לא הכל ורוד בנסיעה בתחבורה הציבורית. נסיעה זו, כרוכה לעיתים קרובות בויתור הנוסע על פרטיותו. אם ניקח למשל, שיחת טלפון עם אדם קרוב על דברים אישיים, לא תוכל להתקיים בחופשיות או בטבעיות, כמו בנסיעה ברכב פרטי לדוגמה.
 
חסרון נוסף הקיים בתחבורה זו, הוא החוסר זמינות הקיים ברבים מן האזורים ברחבי הארץ. אם ניקח למשל, חייל המתוגרר בצפון וצריך להגיע לבסיס לאחר ששהה שבת בביתו, בדרך כלל, הוא יצטרך לצאת כשלוש שעות קודם על מנת להגיע בזמן לבסיסו, זמן רב אשר היה יכול להתקצר באם היה יוצא ברכב פרטי. יתירה מזאת, בהרבה מן המקרים, הבסיסים ממוקמים במקומות שגם אם המרחק מועט, עדיין יקח זמן רב להגיע אליהם, מפאת חוסר התדירות בקווים וכדומה.
 
ואילו לעומתם, הנוסעים ברכבם הפרטי, מרוויחים נוחות שאין שניה לה בנסיעות באופנים האחרים. האופציה לדבר בחופשיות בטלפון או סתם להתיישב בהתרחבות במושב הרכב, גורמת לאנשים לקחת בחשבון את המחיר היקר, ובכל זאת להעדיף נסיעה ברכבם על פני נסיעה בתחב״צ.
 
אך המחיר שמשלמים הנוסעים ברכבם הפרטי, לעיתים לא רחוקות יוצא יקר מידי. תקלות מסויימות בעיקר במפרטי המנוע, אך לא רק, עולות לעיתים בתיקונים יקרים יתר על המידה. עלות שהייתה נחסכת בנסיעה בתחב״צ. חסרון נוסף הינו, מחירי הביטוח היקרים המשלמים המחזיקים רכב פרטי ברשותם. זאת, בנוסף למחירי הטיפול העונתיים הקבועים, שבמצטבר יוצרים עלות לא קטנה בעבור אותם האנשים.
 
המסקנה העולה מן האמור לעיל היא, שאכן אמנם ישנם יתרונות לכל אחת מהבחירות הנ״ל. אך, יתרון הנוחות המצוי בנסיעה ברכב פרטי על פני נסיעה בתחב״צ, גוברת לדעתי על כל השיקולים האחרים בעניין. לכן, נמשיך לראות גידול שנתי בקניית יותר ויותר רכבים חדשים והשתלבותם בתנועה הקיימת העמוסה בלאו הכי. 


מה דעתך על נסיעה בתחבורה ציבורית - חיסכון על פני נוחות? ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה