הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
אחזקת_בתי_כנסת

אחזקת בתי כנסת


רעיון מקורי של חבר שתופס תאוצה - אחזקת בתי כנסת
למה כדאי שיהיה לבית הכנסת איש אחזקה קבוע?
 
אין ספק שתחום האחזקה בבתי הכנסת הוא העול הגדול ביותר המונח על צווארי גבאי בית הכנסת. המשתנה שנסתמה שוב, הברז שלא מפסיק לדלוף וגורם לשלולית גדולה ליד הכיור, הסטנדר הישן של הרב שהתפרק, גבאי בית הכנסת הממוצע מוצא את עצמו עוסק בניהול האחזקה כמעט מידי יום: חיפוש אחר בעל מקצוע אמין, המתנה לקריאה ולטיפול, נוכחות בזמן ביצוע התיקון..
ללא ספק הדבר החכם שקורא היום בתחום הוא הסדרת אחזקת בית הכנסת. ההבנה שאחזקת בית הכנסת היא אחריות ועומס שדורשת המון מהגבאי, עם זאת אחזקת בית כנסת אינה דורשת איש מקצוע במשרה מליאה מכיוון שכמות הקריאות בחודש בבית כנסת נע בין 5 ל10 קריאות ואינה מצדיקה תשלום משכורת מליאה או אפילו חצי משרה לאיש אחזקה.
ולכן, הפתרון המתבקש  הוא איש אחזקה שאינו קבוע אבל מתחייב להגיע לקריאות ולתקן את הדרוש תיקון. כיום ניתן למצוא בשוק חברות האחזקה הצעה במחירים של 500-700 שקל בחודש בלבד תוך התחייבות טיפול בכלל התקלות בבית הכנסת עד 48 שעות מהקריאה- החל מאינסטלציה, חשמל, צנרת רטיבות וכל התיקונים הקלים בבית הכנסת.
ניהול האחזקה בצורה זו היא ללא ספק מהפכה בתחום ובשורה לכלל גבאי בית הכנסת. אין ספק שלכם, אוכלוסיית הגבאים, הדבר יחסוך יותר מחצי מהעול המוטל על כתפיכם ביום יום כאשר המחיר הוא בתחום הסביר וההגיוני לקהילה.
בירושלים, ככל שידוע לי, רק חברת ח.מ. אחזקות מציעה כרגע מסלול מיוחד לבתי כנסת. דיברתי עם חיים, בעל החברה ואיש מקצוע ותיק בתחום, "מאז שפתחנו את האופציה לאחזקה קבועה לבתי כנסת פונים אלי הרבה גבאים, כאשר הקושי המרכזי שתמיד היה לדבריהם הוא החיפוש המתמיד אחרי בעל מקצוע לכל תקלה אם זה חשמלאי או אינסטלטור, ועכשיו אנחנו מציעים להם את הכל כלול ביחד, אנחנו דואגים להביא בעל מקצוע לכל תחום אנחנו דואגים שכל תקלה אנחנו נתקן ובזמן סביר ומהיר".
ללא ספק בשורה חדשה בתחום  שככל הנראה עוד תתפשט ותתרחב. לא יבוא יום וזה יהיה לנו טבעי ומובן מאליו שקיים איש אחזקה קבוע לבית הכנסת.


מה דעתך על אחזקת בתי כנסת ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

נכתב ע"י yonizip
בתאריך: 05/08/2015
יונתן צפורי בן 34

2 מאמרים | 4485 כניסות
דירוג המאמר
60%
 השארת תֶּשֶׁר לyonizip
נהנתם? נשמח לקבל לייק מכם!