הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
חוות_סוסים_ברחבי_הארץ_–_היכן_ומה_הן_מציעות

חוות סוסים ברחבי הארץ – היכן ומה הן מציעות?


בתור חובב סוסים מושבע, תמיד ידעתי היכן, מתי ואיך לרכב על סוס. בכתבה זו אשתדל להסביר למה ניתן לצפות, מה מציעות חוות הסוסים והיכן הן נמצאות ברחבי הארץ.
בתור חובב סוסים מושבע, תמיד ידעתי היכן, מתי ואיך לרכב על סוס. כבר מגיל קטן התחלתי עם רכיבה על סוסי פוני וחמורים קטנים, ועם הזמן התקדמתי ל"דבר האמיתי". מדי פעם גם קינחתי עם חיות אחרות - למשל גמלים ואלפקות. לכל הדעות – "חיות זה אני".

מצד שני, חברים ומכרים רבים שלי שהתנסו בחוות שונות שהם הכירו על דרך המקרה, הביעו לעיתים קרובות אכזבה. בעיקר מאיכות ההדרכה, היחס וגם סוג הטיול שהם זכו לו.

למען האמת, תחום הרכיבה על סוסים מפותח מאוד בארץ, ופעמים רבות נדמה לי שזה הדבר היחיד שישראלים עוסקים בו. יש בארץ מעל 100 חוות שמציעות רכיבה על סוסים על שלל סוגיה.

בכל אופן, כדי לסייע לחבריי ולגולשים ברשת באופן כללי, מיפיתי לאורך זמן את התחום, ואף הקמתי אתר אינטרנט שמציע לגולשים חוות סוסים מומלצות.

בכתבה זו אשתדל להסביר למה ניתן לצפות, מה מציעות חוות הסוסים והיכן הן נמצאות ברחבי הארץ.
 
רכיבה על סוסים בים


רכיבה חוויתית - תיירותית

הגיע סוף השבוע או חג? זו הזדמנות מצויינת לצאת לחיק הטבע. במרבית המקרים, כאשר נבחר לצאת לרכב על סוסים, אנו נחפש את הרכיבה החוויתית, החד-פעמית.

הרעיון הוא להגיע לחווה, לעבור הדרכה והסבר קצר, ולצאת לטיול בסביבת החווה, באורך של כשעה-שעתיים.
במרבית המקרים, הרכיבה תהיה כחלק מקבוצה של רוכבים נוספים אליה תצטרפו, בליווי מדריך. המסלול יהיה תלוי בנופים
בקרבת החווה, ולרוב הוא יהיה בנוי מראש ולא תוכלו לבחור אותו, מעצם העובדה שהרכיבה היא בקבוצה של אנשים נוספים.

חלק ניכר מהחוות מציעות רכיבות קבוצתיות בעיקר בסופי שבוע, כך שחשוב לוודא מראש מהם המועדים והשעות שבהן מומלץ להגיע.

רכיבה שכזו תתאים לרוב גם לילדים, כאשר הגדולים יוכלו לרכב על סוס רגיל, ואילו הקטנים יצויידו בסוסי פוני.
והמחיר? לרוב, בסביבות בין 120-250 ש''ח לרוכב.
 

רכיבה פרטית

בסוג הזה ייבחרו לרוב זוגות, כחלק מחווייה רומנטית – רק אתם והמדריך לצידכם. כך תוכלו גם לבחור את המסלול, ולהחליט איך וכמה בדיוק תרכבו.

חוות הסוסים בארץ למדו להתאים את עצמן לדרישות הלקוחות, ומציעות שילוב של רכיבה רומנטית יחד עם ארוחה ובקבוק יין לאחר מכן. גם המסלול לרוב יהיה בהתאם, תוך העדפה לסביבה של חוף ים, נחל או נופים מרהיבים.

בניגוד לרכיבה רגילה שבה פשוט תצטרפו לקבוצה קיימת, הרי שבמקרה של רכיבה פרטית מומלץ לתאם אותה מראש (לפחות שעה-שעתיים לפני) עם החווה.

המחיר בסוג כזה של רכיבה הוא כמובן בהתאם, ולרוב ינוע בין 450-600 שקלים לזוג לרכיבה בלבד, ויותר מכך אם תבחרו להוסיף גם ארוחה.
 

לימוד רכיבה

מעבר לרכיבה החוויתית והחד-פעמית, חוות הסוסים מציעות גם ללמוד לרכב. תופתעו לגלות שהלקוחות אינם רק תושבי קיבוצים ויישובים מרוחקים. גם עירוניים רבים בוחרים ללמוד רכיבה.

לרכיבה על סוס ישנן תועלות בריאותיות ונפשיות רבות. זהו ספורט מרגיע ומשחרר שגם מסייע לחזק שרירים רבים בגוף ולפתח יציבה נכונה.

כמעט כל חוות סוסים תציע לימודי רכיבה, וזהו למעשה מקור הפרנסה העיקרי של החוות במהלך השבוע.

מחירו של שיעור רכיבה ינוע בין 100-200 ש''ח, ויהיה תלוי גם באורך השיעור.
 

רכיבה טיפולית

תחום יחסית חדש אך מתפתח במהירות בארץ הוא הרכיבה הטיפולית. בכלל, המודעות לתועלת וליכולות הריפוי של השיטות השונות לריפוי בעיסוק, גוברת מאוד בעולם המערבי.

רכיבה טיפולית מסייעת לטפל במגוון של בעיות בריאותיות ונפשיות, החל מבעיות יציבה ושיווי משקל, וכלה בדיכאון כרוני.

במקרה של רכיבה טיפולית, טווח המחירים יהיה רחב למדי, אך מומלץ להיוועץ עם הרופא המטפל, שכן ברוב המקרים ניתן לקבל השתתפות של קופת החולים בטיפול.
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על חוות סוסים ברחבי הארץ – היכן ומה הן מציעות? ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת התייר ב 28/05/2012 15:37 ( הפרופיל שלי ) היי גיל, אתה מוזמן לעיין באתר שלנו - www.horseride.co.il. כרגע אנו מציעים 3 חוות סוסים לרכיבה טיפולית ברחבי הארץ.תגובה לתגובהמאת גיל ב 13/05/2012 22:33איפה יש רכיבה טיפולית ולאיזה גילאים זה מתאים?תגובה לתגובה

ידוע כרכיבה על סוסים,חוות סוסים,טיולי סוסים