הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
משבר_הנדלן_והרס_הטבע

משבר הדיור והרס הטבע


זאת עובדה ידועה שיש מחסור בדירות. בעירית רחובות החליטו להרוס את הטבע כדי לבנות עוד דירות
כולנו שמענו על משבר הדיור. מחירי הדירות מרקיעי שחקים, ולא נראה שהמצב הולך להשתנות בזמן הקרוב. גם אני מבין האנשים ששוכרים דירה. אני ובת הזוג שלי לא יכולים להרשות לעצמנו לקנות דירה.
במזרח רחובות ישנו אזור פתוח שלמרות שהוא לא מוגדר כשמורת טבע יש בו את כל מה שצריך כדי להיות מוגדר כשמורת טבע: בחורף נוצרת בו שלולית חורף שאומנם נקראת שלולית, אבל היא ממש לא שלולית, אלא נראית כמו נהר שבו רואים את העצים מבצבצים מהמים. מדובר במראה מרהיב. באביב יש  פריחה של פרגים כך שרואים שדה שבו כמה צבעים שונים של פרחים: אדום, צהוב, סגול. מדובר במראה יפה במיוחד. ישנם גם פרדסים עם תפוזים, קלמנטינות, ואשכוליות.
למרות שהחיים שלנו מורכבים מתחרותיות, השגיות ועבודה כולנו צריכים מקום שאפשר להרגע בו, ולתושבי רחובות (ולא רק) המקום הזה נמצא ליד הבית במרחק הליכה. לעיריית רחובות יש תוכניות להרוס את המקום היפה הזה, ובשביל מה? כדי לבנות בתים.
הבניה בשטחים הפתוחים במזרח רחובות תביא להרס הטבע היפה הזה, וזה משהו שאי אפשר להחזיר אותו. כשיבנו שם, כל הטבע הזה יעלם ובמקומו יהיו בתים משותפים. זה לא הפתרון לבעיית הדיור- להרוס את הטבע בשביל עוד כמה בניינים. זה כמו מישהוא שלא יודע לפתור תרגיל במתמטיקה, אז המורה מלמד אותו איך לפתור את התרגיל, והוא זוכר בעל פה את הפתרון, אבל אם תשנו לו מספר אחד בתרגיל הוא יטעה כי הוא לא מבין מה הוא עושה. במקרה שלנו מדובר באותו דבר: צריך לפתור את משבר הדיור דרך זה שהממשלה תקצה שטחים, ולא באמצעות הרס הטבע.

משבר הדיור הוא בעיה שצריכה להפתר, אבל לא בדרך הזאת. זה דומה לזבוב שהורגים אותו עם אלה. אמנם מצליחים להרוג את הזבוב, אבל גם שוברים את השולחן מזכוכית שהזבוב נמצא עליו. במקרה הזה הבנייה בשטחים הפתוחים לא יביא לפתרון במשבר הדיור כמובן. אמנם יתווספו כמה דירות משותפות אבל במחיר מאוד כבד של הרס הטבע. המחיר כבד מדי, והוא לא יביא לפתרון הבעיה. אפשר להשיג את אותה התוצאה גם בלי להרוס את הטבע. תוכלו לקרוא על כך כאן: 
http://www.greenrehovot.org.il/

למטה מצורפות תמונות מהשטחים הפתוחים ברחובות. התמונה הראשונה מבניהם היא של שלולית החורף







אם תרצו לקבל החזר על הקניות שלכם בעליאקספרס, איביי וכו' תוכלו להרשם בקישור הבא: דואר ישראל
מורה פרטי למתמטיקה ולתורת החשמל: שיעורים פרטיים במתמטיקה ובתורת החשמל

 


מה דעתך על משבר הדיור והרס הטבע ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כטבע, רחובות, השטחים הפתוחים, הצילו, מרחבי רחובות, הרס
נכתב ע"י yaniv.katz
בתאריך: 22/09/2018
יניב כץ בן 47

14 מאמרים | 31343 כניסות
דירוג המאמר
42%
 השארת תֶּשֶׁר לyaniv.katz
אם נהנתם מהמאמר טיפ יתקבל בתודה
נהנתם? נשמח לקבל לייק מכם!