הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
החמין_של_סבתא_חנה

החמין של סבתא חנה


חמין של סבתא חנה אוכלים רק כשמגיעים לביקור. ככה התרגלתי,וחייתי על הגעגוע הזה שנים. ולא חשבתי לבקש מסבתא שלי את המתכון שלה לחמין גם כי איני בשלן,וגם כי מה שיוצא מבין ידיה לא ידמה בשום צורה לידי שלי,אז לא ניסיתי. עד שיום אחד זה קרה .
אשתי אמרה ברכב ,במוצאי שבת, כשחזרנו מביקור אצל סבתא חנה, שצריך להכין חמין משלנו ,שיש לה רעיון ומתכון. אמרתי שמתכון לחמין לוקחים רק מסבתא..,החלטתי להתקשר  לאימא ,שארגנה  לי את סיר החמין האולטימטיבי ,אליפסה ונשלף .ועשיתי את המהלך שיחת הטלפון לסבתא. ולבקש  מתכון, הנה  הוא לפניכם
המתכון:
שיחות עם סבתא חנה על אוכל ,תמיד נשמעות אותו דבר, בערך ככה :אה ,זה שום דבר,  המתכון הכי קל שיש,אתה  לוקח שעועית יבשה ,חומוס יבש, תשרה  אותם במים, למשך לילה. תוסיף 8תפוחי אדמה,6ביצים שאותם אתה מבשל לפני שתכניס לסיר.
כדאי להוסיף גריסי פנינה ,ולעשות אותם ולתבל ,לפני שמכניסים לסיר, יש ששמים אותם בשקיות קוקי מיודות בצד הסיר.
אז אפשר להוסיף חתיכות עוף, או לחתוך פרגיות ,או כל חתיכת בשר עם שומן טוב אחר .לאחרונה ,אני שוקל לותר לגמרי על בשר בחמין ,יש לי תחושה שככל שהוא יהיה קליל יותר, הוא מכניס תאבון גדול יותר בבני הבית ,אבל זה עדיין בבדיקה, ולא כולם מוכנים לותר על הבשר כמוני.
על כל התבשיל מוסיפים 4 כפות שמן , מלח, כמה ?לפי  העין, ,אומרת סבתא חנה. . כף  אחת אני שם .כף סילאן , פלפל שחור ,פפריקה ,ושני   ראשי שום מקולפים. וזה הכול  ,סבתא? ואהבה  כמובן אה כן, ולא להתחכם ככל שעובר הזמן ,להישאר פשוט, רק  פשוט.
השבת הראשונה:
החמין יצא מדהים ! מעל המצופה, הילדים אכלו כמה פעמים ,וסירבו לתת לי קרדיט. "זה  המתכון שלקחת מסבתא חנה  " לא הייתה מחמאה גדולה מזו לקבל.
חמין כדרך חיים:
אנחנו אמצנו את החמין , המתכון הכי קל בעולם, וכל  שבת יש סיר מוכן ,כל פעם הרכיבים קצת משתנים .כדאי להודות על האמת אין כמו החמין של סבתא חנה, וגם לא אוכל אף פעם להשתוות אליה ,מה שלמדתי ממנה הפעם לא קשור לבישול. סבתא חנה ביקשה להישאר פשוט ולא להתחכם עם החמין ,שמטבעו פשוט, ואני  למדתי בפעם המיליון ,זה לא פשוט להיות פשוט, תודה סבתא חנה ..
 
 
 


מה דעתך על החמין של סבתא חנה ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כהחמין,של,סבתא,חנה