הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
טיול_בריו_דה_זנרו

טיול בריו דה ז'נרו


חמש אטרקציות שאסור, ממש אסור!!! לפספס בעיר החוף והקרנבלים

חוף איפנמה

חוף הים המפורסם באיפנמה, נחשב לאחד החופים הטובים והיפים בעולם. רצועת החול הלבנה והארוכה, בצורת סהר, נמשכת בין סלע הארפואדור, שהוא בעצם מהווה את הגבול בין חוף איפנמה לחוף קופקבנה הסמוך, לבין תעלת מים סמוכה, שהיא הגבול עם חוף לבלון, כשברקע נראים צמד ההרים "שני האחים" (Dois Irmãos). המים הגועשים מספקים שלל אפשרויות של ספורט ופעילויות מים מהנות ומרעננות, והגלים מתאימים לגולשים (בעיקר באזור הסמוך לסלע הארפואדור).

החוף המדהים גובל בטיילת המלאה מסעדות ובבתי קפה באוויר הפתוח והשכונה הסמוכה עצמה, מוכרת כחלומם של חובבי הקניות והחיים הטובי, יש בה הכל, מחנויות בוטיק ייחודיות ועד חנויות מעצבים יוקרתיות, גלריות אומנות נחשבות מהליגה הראשונה ועוד ועוד, ואפילו מועדוני ריקודים לא מעטים ניתן למצוא ברחבי השכונה, כך שתוכלו למצוא בקלות תעסוקה ביום וגם בלילה.
 

לגואה והלגונה

שכונת לגואה (Lagoa) היא מהשכונות היותר יוקרתיות בריו, היא נמצאת מצפון לאיפנמה וללבלון, והיא נחשבת גם לאחת השכונות היקרות ביותר בכל דרום אמריקה, אך בנוסף היא גם מקום נעים להעביר בו את אחר צהריים או הערב. במרכז השכונה ישנה לגונת מים מלוחים (על שמה נקראת השכונה), הלגונה מוקפת בשביל הליכה באורך של כששה-שבעה קילומטרים, כך שתוכלו לשמור על כושר וליהנות מהנוף ומאווירת החופש בו זמנית. אם יתקוף אתכם הרעב, תוכלו להכנס לאחד הקיוסקים או, לשבת באחד מבתי הקפה והמסעדות באוויר הפתוח, המקיפים בהמוניהם את הלגונה. אם אתם מגיעים לאזור במהלך חג המולד - תקבלו בונוס מיוחד, מחזה מרהיב של עץ אשוח בגודל ענק, שצף במרכז הלגונה ומאיר על כל הסביבה.
 

הגנים הבוטניים

אחרי כמה ימים בעיר ה'סופר תוססת' הזו בוודאי יהיה מי שיחפש מפלט שקט מחיי החופים התוססים, והוא יוכל למצוא אותו במרחק רבע שעה נסיעה מקופקבנה, סמוך לשכונת לגואה - בגנים הבוטניים של ריו (Jardim Botânico do Rio de Janeiro). ניתן בקלות להעביר בהם את אחר הצהריים, בשיטוט בשבילים הארוכים המשתרעים על פני 1.5 קמ"ר מוריקים, העוברים בין צמחיה מדהימה ומעניינת ובה אלפי זנים של צמחים ועצים, הכוללים לדוגמא למעלה מ- 850 סוגים שונים של דקל ומעל 500 סוגים שונים של סחלבים.

בין השבילים הנוחים להליכה, ישנם גם מזרקות, גן יפני מסורתי ומסוגנן ומוזיאון לסביבה ירוקה. בפארק ישנן שלל ציפורים, קופים, ויונקים אחרים מעניינים לא פחות מהצמחים וגם אגמים מלאים בדגים נדירים וצבעוניים כמו כן ניתן לבקר בביתני פרפרים מהממים וזוחלים. לאחר שמסיימים את הטיול הרגלי, ניתן לשבת בבית הקפה הפונה אל הגן האקזוטי שמסביב, ובסופי שבוע ניתן אף ליהנות כאן ממוזיקה חיה.

חוף קופהקבנה

לפני שנחתתם בריו בטוח שדמיינתם חוף ים ארוך ארוך ולבן לבן... - אז ככל הנראה דמיינתם את החוף של קופקבנה (Copacabana). מיליוני תיירים מגיעים בכל שנה לחוף המפורסם, עם רצועת החוף בצורת חצי עיגול. החול הלבנבן, המים הכחולים והרגועים ומזג האוויר שהוא לרוב שמשי, הם אלה שהופכים את חוף קופקבנה למה שהוא, גן עדן טרופי של ממש. סלע הארפואדור, שמפריד בין חוף זה לחוף איפנמה, חוצץ גם בסגנון הבילוי השונה בין שני החופים - חוף קופקבהנה הוא תוסס, וצעיר יותר, ובין המשתזפים, ניתן למצוא גם משחקי כדורגל וכדומה על החול. מי שרוצה יכול להכנס לאחד הקיוסקים הפזורים לאורך הטיילת או להמתין לרוכלים העוברים בין האנשים ומוכרים הכל, החל מארטיקים ועוגיות וכלה בכובעים ובבגדי ים. ניתן גם לבקר באחת מהמסעדות ובתי הקפה או הברים שנמצאים מעבר לכביש. מדי ערב (פרט לימי ראשון) ישנו שוק של עבודות יד ומזכרות לאורך החוף.
 

הר הסוכר

האייקון של ריו בה"א הידיעה הוא הר הסוכר (Pão de Açúcar) המפורסם, הוא ממוקם כ-400 מטר בערך מעל מפרץ גואנברה (Guanabara), ומספק נקודת תצפית מדהימה על העיר. ההר, שברובו קירח וחסר צמחיה, מזדקר על שפת המים. ההגעה לפסגה היא חוויה בפני עצמה, ניתן לטפס אליו באמצעות רכבל. אבל שום דבר לא יכין אתכם לטירוף שמחכה למעלה, ליופי המהמם שיחשף לעיניכם כשתצאו מהרכבל, במיוחד ביום יפה, אז תוכלו לצפות עד קציה הרחוקים ביותר של העיר הענקית הזו. אבל אם עלייה ברכבל נשמעת שגרתית מדי, תמיד תוכלו לעלות לפסגה ברגל, ולצאת לטיול מאורגן של טיפוס אתגרי ומיוחד על מדרונותיו המאונכים כמעט של ההר.

מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על טיול בריו דה ז'נרו ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה