הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
ידע

ידע זה כח...


בעולם חומרני שכזה , יש הרבה נפשות תמימות שחוסר הידע מונע מהם להתקדם בחיים...

ידע זה כח !!! למרות זאת שלוש שנים שאני גרושה  ורק עכשיו גיליתי שיש דבר כזה מענק לימודים לילד של אמא גרושה ....     ידע זה כח !!! ובמשך תקופה ארוכה של שנה נמנע ממני סיוע בשכר דירה בגלל הטענה שהישוב שאני מתגוררת בו לא נחשב לאזור שזכאי לסיוע.ואני תמימה שכזו שיוצאת מתוך הנחה שמי שאומר לך מידע כזה הוא בוודאי יודע ממני.
אילו ברבנות היו מחלקים עם קבלת תעודת הגירושין אוגדן שמפרט עם כל הזכויות וההטבות , היינו חוסכות לעצמנו הרבה מפחי נפש.

אני לוקחת על עצמי לעזור קצת לאחרות בתקווה שמי שתקרא את המאמר הזה תוכל באמת להעזר בו לצרכיה האישיים.

שימי לב גרושה יקרה,
לצערך הזוגיות קרסה והצעד הבלתי נמנע כבר קרה.
אז אין לנו יותר מידי זמן לבכות ולרחם על עצמנו , מאחר ויש לך ילדים שאת צריכה להיות חזקה עבורם ,קחי את עצמך בידיים , נישמי נשימה עמוקה וקדימה לעבודה.

1. עדכני במשרד הפנים את הסטטוס החדש.
2. לאחר שעודכן הסטטוס , עדכני את מקום העבודה שלך בדבר שינוי המצב מה שיקנה לך נקודות זיכוי במס הכנסה.
3. כמו כן במידה ואת גרה בעיר , גשי למחלקה הגביה עם תעודת הגירושין , את זכאית לקבלת 20 אחוזים בתשלום הארנונה.
4. כמו כן אני ממליצה לפתוח תיק במחלקת הרווחה ,תבלעי את הגאווה ,לפעמים יש אפשרות לקבל סיוע לרכישת ביגוד וכדומה 
    דבר שבזמנים מסויימים מאוד יכולים לעזור.
5. עלייך לעדכן את ביטוח הלאומי אודות הסטטוס החדש ,כן למרבה הצער הסנכרון במדינה שלנו עובד ממש לאט ועד שנתונים
     עוברים יכול לעבור נצח. בביטוח הלאומי תדאגי שאת קצבת הילדים תמשיכי לקבל לחשבונך ותמלאי תביעה למענק לימודים , על כל ילד מגיל 6 שעולה לכיתה א' עד גיל 14 , כל שנה באוגוסט תקבלי סכום נחמד  שישמש אותך בתשלום עבור בתי הספר.ניתן להתעדכן באתר שלהם (www.reutheshel.org.il)
6. במידה ואין לך דירה בבעלותך ואת גרה בשכירות , גשי למשרדי מתן חן שהם חברה שמסייעת לקבל תעודת זכאות ממשרד השיכון ,באתר משרד השיכון תוכלי למצוא את הסכומים ואת השלבים והטפסים הרלוונטים www.moch.gov.il .
7. גשי לאגף החינוך בעירייה , תיידעי אותם אודות הסטטוס החדש ייתכן ותקבלי הנחה ואם יש לך יותר מילד אחד מה טוב.
8. אם הנך מעל גיל 30 , לא מזמן גיליתי שיש מכינה קדם אקדמאית לגילאי 30 פלוס ללא צורך במבחני קבלה. בתום המכינה תוכלי להרשם ללימודי תואר ראשון ולהגיש בקשה לקבלת מלגה במשרד החינוך ,אל תוותרי על השכלה לא משנה באיזה שלב את נמצאת בחיים ,לצערנו בארץ כמה שתיהיי בן אדם טוב , מוכשר ומנוסה העדיפות לאקדמאים תינתן תמיד קודם, קרן קציר , נעמ"ת ועוד הרבה קרנות שפועלות למען נשים חד הוריות/גרושות וכו.
9. יש סיכוי גדול שאני שוכחת הרבה פרטים , ניתן לפנות אליי בכתובת הפייסבוק שלי ,תרגישי חופשי לפנות אליי בכל שאלה , אני אשתדל לעזור כמה שיותר , חשוב שתדעי שהשנה הראשונה לא קל , לא קל ללכת לישון לבד ,ולא קל להתעורר לבד ,אבל את בכל זאת לא לבד , יש מספיק אנשים שמוכנים לעזור ,עזרה לא תמיד זה כסף ,לפעמים מילה טובה,עידוד נכון ,יכול לפתוח את כל זווית הראיה http://www.facebook.com/rut.eyal?, 
 אל תישארי מאחור ,תלמדי להתשמש במנועי חיפוש באינטרנט תמיד יש עדכונים נוספים בנוגע לזכויות והטבות ,במידה ואין לך מחשב בבית , בספריה העירונית עומדים לרשות התושבים מחשבים מרושתים ואף צוות שמסייע ומלמד איך לגשת למחשב , איך להשתמש במנועי חיפוש ,איך להוציא טפסים מאתרים ממשלתיים וכדומה.

בהצלחה ....נשתמע עד לפעם הבאה.



מה דעתך על ידע זה כח... ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כזכויות חד הוריות