הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
למה_הילד_שלך_צריך_אחים

למה הילד שלך צריך אחים


ילדים זה שמחה
בן אדם, יצור תבוני בעל כושר חשיבה ויצירתיות, פרי כפיו של הבורא או של הטבע, אבל מה שבטוח הוא שתהליך הגדילה והתפתחות האדם בהיותו ילד הוא תהליך מורכב, המתחיל כבר מהרגע הראשון באוויר העולם, תהליך שבסופו, מתגבשת זהותו, דרך חשיבתו, ואף תכונותיו.

אחד המאפיינים העיקריים בהתפתחות הילד הנו המאפיין החברתי, תכונות חיוביות רבות יכולות להופיע אצל ילד שנחשף סיטואציות חברתיות, תכונות כמו: מנהיגות, ביטחון עצמי ואסרטיביות, אלו תכונות שכל בן אדם היה חפץ בהם, וכמובן כל הורה היה רוצה אצל ילדיו.

לאורך תהליך הגדילה של הילד, קיימת חשיפה לסיטואציות חברתיות כמו הגן, בית הספר והצבא. אולם, המקום השכיח ביותר שהילד נמצא בו הוא הבית שלו.

מחד גיסא כאשר ילד גדל יחד עם אחיו ואחיותיו, בעל כורחו הוא נחשף תמידית לסיטואציות חברתיות, הגדילה וההתפתחות לצד אחים ואחיות מפתחת אצל הילד את יכולת הוורבאלית בצורה מהירה יותר, את יכולת השליטה והאיפוק וכן את ההכרה וההבנה שהוא לא "מרכז העולם", כילד בכור שגדל בין אחים ואחיות לעיתים תכופות נדרשתי להתחלק בחפצי , ולגלות סבלנות כלפי אחי הקטנים יותר ששהייתי נדרש לכך.

מאידך גיסא, ישנם מספר חסרונות שבהחלט באים ליידי ביטוי  כאשר הילד גדל עם אחים ואחיות, פעמים רבות המשאבים שההורים היו רוצים להקצות לילד אחד כגון חוגי העשרה מסוימים, בתי ספר נחשבים או אפילו תשומת לב, צריכים להתחלק שווה בין הילדים-דבר המביא לכך שככול הנראה הילד לא יקבל את מה שההורים כיוונו אליו. וכמו כן, יש פעמים שהילדים לא נמצאים במסגרות החינוכיות או החברתיות הפורמליות כגון החופש הגדול, וההורים צריכים למצוא פתרון הולם לכך, וכשמדובר במספר רב של ילדים, הסיטואציה מורכבת במיוחד.

לסיכומו של עניין, כילד שגדל בין אחים, וכהורה לעתיד, הייתי בהחלט רוצה שילידי יגדלו יחדיו, היכולות המנטליות ותכונות האופי הנרכשות עם הזמן בצורת התפתחות כזו, בהחלט שוות את המאמץ.


מה דעתך על למה הילד שלך צריך אחים ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כהורים, ילדים, אחים, לגדל,חינוך