הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
ספורט_והרזיה

ספורט והרזיה


שיטה יעילה להורדה במשקל. כיצד לשרוף יותר שומן בפעילות גופנית?
 אינני רופא, כל הכתוב במאמר זה הינו בגדר המלצה ואינו מהווה תחליף ליעוץ רפאוי
במאמר זה אפרט את השיטה שלי לדיאטת הרזיה, במאמר זה אתייחס בעיקר לפן הקשור להרזיה ולא ליתרונות האחרים של השיטה. 
אם קראתם כבר כמה מאמרים על דיאטה ואתם בעיניינים אפשר לדלג על הפסקה הראשונה.
המטרה היא להרזות כלומר להפחית את אחוזי השומן בגופנו לכן תחילה נבאר בקצרה את הביולוגיה שמאחורי המושג "שריפת שומנים"- לשומנים תפקיד חשוב בגופנו, השומנים מגנים עלינו מפני פגיעות מכניות ומשמשים כגיבוי של מזון למקרה של חוסר מזון (חומרי תשמורת). כאשר יש מחסור במזון (רעב) הגוף מנצל את השומנים בכדי לתפעל את עצמו, השומנים מתפרקים ומתוצרי הפירוק נוצרת אנרגיה לתהליכים פנימיים בגוף, שאר החומרים אשר התקבלו מפירוק השומן נפלטים בזיעה. במצב תקין כיום אדם לא מגיע למחסור במזון אלה להפך הוא מגיע לעודף מזון, הגוף שנברא/התפתח לכדי קיום וישרדות שומר את עודף השומן מבלי להבחין בכמות השומנים שכבר קיימת בתוך הגוף. בכדי להגיע למצב של עודף מזון יש לאכול יותר קלוריות(יחידות אנרגיה) ממספר הקלוריות אותן הגוף שורף בתפעול יום יומי (מדובר בכ2500 קלוריות לאדם ממוצע) מנגד בכדי להגיע למצב של חוסר מזון( בכדי לגרום בסופו של דבר לשריפת שומן)ניתן לא לאכול כלל 
או לבצע פעילות גופנית אשר תתדרוש יותר קולוריות מאשר מספר הקולוריות אותן אנו אוכלים, ניתן לשלב את שניהם או אם נשלב את שני אלה נגיע לנוסחא פשוטה של: לאכול פחות קלוריות ממספר קולוריות אותן אנו מבזבזים) מה שנקרה בשפה המקצועית מאזן קלורי שלילי.

לאחר שיש לנו את הידע הבסיסי אודות דרך שריפת השומנים בגוף נתחיל לבנות את שיטת ההרזיה שלנו מאפס. תחילה מתוך  העדפה אישית נרצה לבחור בדרך פעולה אקטיבית ולא פסיבית כלומר נשים דגש על ביצוע פעילות גופנית ולא על הימנעות ממזון. כפי שאמרנו הגוף מתחיל להשתמש במאגר השומנים רק במצב של חוסר מזון לכן נרצה לבצע את הפעילות הגופנית שלנו במצב הקרוב למצב של "חוסר מזון" . הגוף מגיע למצב זה לאחר 5-8 שעות ללא אכילה, כמובן שהדבר תלוי באיזה ארוחה אכלנו אך זה הזמן הממוצע לארוחה ממוצעת, לכן נמקם את זמן הפעילות הגופנית שלנו בבוקר לאחר שלא אכלנו הרבה זמן והמזון שאכלנו יום לפני קרוב להתבזבז, בכדי לייעל את התהליך לא נאכל שעה לפני השינה.

כאשר קמנו בבוקר מעט רעבים נשתה מים בלבד ונצא לפיעלות גופנית, לאחר כ10-15 דקות הגוף שלנו כבר יתחיל בפירוק השומנים לאחר הפיעלות נאכל ארוחה מעטה בפחמימות ושומנים (לא נרצה שמאגרי השומן שזה עתה רוקננו יתמלאו חזרה) וכבר 2-3 שעות לאחר הפיעלות הגופנית ניתן לאכול כרגיל.זוהי בערך התאוריה של השיטה להתאמן בבוקר על בן רעבה.

בפסקה זו נפרט את הפיעילות הגופנית עליה אני ממליץ. אני ממליץ על הליכה בקצב רגיל לאורך שעה מפני שזו פעילות שניתן להאריך בה כשעה ללא מאמץ גדול מידי (חשוב שהפעילות תהיה ארוכה) מומלץ להתחיל כמובן רבע שעה או חצי שעה אבל בסופו של דבר תגיע לשעה הליכה.

דגשים חשובים
*אינני רופא ואני מדבר מנסיוני האישי בלבד לכן אין לקחת את הדברים הכתובים פה כעובדות או תחליף לייעוץ רפואי.
*השיטה יעילה בעיקר לאנשים בעלי עודף משקל של10 קילוגרמים ופחות.
*מותר וחשוב לשתות מים בכל שלב הן בבוקר לפני האימונים הן אחריו והן במהלך היום.
*יש להתאים את התוכנית לכושר הגופני שלכם ולהתקדם בהדרגה בכדי להימנע מפציעות בנוסף אם קיימת בעיה רפאוית יש להתיעץ עם רופא
*מפני שהפעילות נעשית בבוקר חשוב לבצע חימום.








 


מה דעתך על ספורט והרזיה ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כדיאטה,איך להרזות מהר,שמן,