הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
רוחות_של_מלחמה

רוחות של מלחמה


רגע לפני שסערת הקרב מטלטלת את נפשנו עלינו לערוג שוב לפוטנציאל הגלום בתקווה.
והנה שוב עולה הטיעון הנצחי, האין רואים אתם כיצד קמים לשחוט אותנו בני עמלק. האין אינכם ערים למצעדי השנאה ולמעשי השטנה? כיצד אתם, יושבי מדינת היהודים אינכם מבחינים בשואה הקמה עליכם מכל עבר? האם אוזניכם סתומות מדי מכדי שתשמעו את לחשושי האויב? האם עיניכם עייפות מהצגות ומחזות כך שאינכם רואים את מזימות המרצחים? האם ראשכם נשטף במילים מלבלבות, פרי גנם של עמים שלווים ומבושמים? מדוע אינכם נענים לדרישתנו להצטרף למלחמה?

האמינו לנו, אחינו המדממים, שאיפותינו זהות. איננו מוכנים להיות עוד יהודים גלותיים, אחוזי חרדה, מסוממי אימה ופחד. אנו ערים לזעקתם של אויבנו, לא בשל תמימותנו אם כי בשל תמימותם. השואה הקמה מכל עבר הייתה בעבר תולדה של שנאה פרימורדיאלית ועוצמתה היתה בלתי נתפסת אך ככל שעוברות השנים היא מקבלת אחיזה מסוכנת במציאות העכשווית. השנאה הופכת אמתית ומוצדקת מצדם של אויבנו וידידנו כאחד, וזה מחיר שאנו לא יכולים לשלם.

אנו שומעים את הקרקע מבעבעת, אנו רואים את הסכנות האורבות מכל פינה, ואנו ערים למציאות העכשווית שבה אנו חיים ורק בגלל זה איננו נענים לדרישתכם. הרג מוביל להרג, אלימות מולידה רוצחים, גם אם נולדנו לחיות על חרבנו, בכוחנו לשנות מציאות זו. עלינו לפנות אל ההמון השפוי ולהושיט לו יד לשלום, ובאותה העת להנחית מהלומה אימתנית על ראשי הנחש אשר יצוצו מכל פינה. רגע לפני שמתרחשת עלינו אינתיפאדה נוספת עלינו לשמור בקנאות על כבודם וערכיהם של שותפנו הפוטנציאליים. עלינו להכיר בזעקתם ולדעת על בוריו את הנראטיב הפלשתיני כשם שאנו מכירים את הישראלי. הצדק לא קיים עוד אלא רק התקווה לבנות עתיד אחר. זוהי לא חולשה להכיר בצדקת דרכו של אויבך, זוהי לא נאיביות לראות את המציאות דרך עיניו, שלום עושים עם אויבים...
 


מה דעתך על רוחות של מלחמה ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה