הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
alicewonderland

הרפתקאות אליס בארץ הזוועות


כולנו מכירים את הסיפור החביב עלינו "הרפתקאות אליס בארץ הפלאות" שכתב לואיס קרול. אבל מה האמת הזוועתית שמסתתרת מאחורי סדרת הספרים שלו?
האמת המכוערת מאחורי ספר הילדים המפורסם "הרפתקאות אליס בארץ הפלאות" מאת לואיס קרול

כולנו מכירים כיום את סדרת ספרי הילדים הקלאסית של אליס, ושמים לב לדמיון של הכותב. אף פעם לא תהינו מה באמת עומד מאחורי ספר "מוזר שכזה".

הספר הראשון בסדרה פורסם בשנת 1865 על ידי הכותב האנגלי לואיס קרול (ששמו האמיתי הוא צ'רלס). הספר מספר על ילדה שנופלת לתוך מאורת ארנב ומוצאת  עצמה בתוך עולם מלא פנטזיות וצבעים נועזים, עם יצורים משונים שמתנהגים כמו אנשים. הספר פופולארי גם בקרב ילדים בשל דמיונו של הסופר, כך גם בקרב מבוגרים מכיוון שמוכר בחידות המתמטיות והלוגיות השונות המפוזרות בפרקי הספר.  

מי היה לואיס קרול ? 

למען האמת, אין בן אדם בשם לואיס קרול, אלא שמו האמיתי הוא צ'רלס לאטווידג' דאגסון הנולד באנגליה בשנת 1832. אחד מ11 הילדים, הוא היה ילד ביישן וחולה עם חכמה בלתי מוסברת. בגיל 18, הוא החל ללמוד באוניברסיטת אוקספורדונשאר שם ליותר מ-20 שנה - בהתחלה כסטודנט ובהמך כפרופסור ומתמטיקאי. בוא המציא את השם הספרותי שלו בזמן שהיותו באוקספורד בכדי לפרסם ספרי ילדים מבלי לקשור זאת לקריירה האקדמית שלו. דאגסון לעולם לא התחתן, ואין שום אינדיקציה לכך שהיה איך פעם במערכת יחסים בתורך מבוגר.

הוא אהב ילדים

בכל המובנים, קרול הרגיש הכי נוח בקרבת ילדים. היה לו הרבה מערכות יחסים עם הילדים של ידידים ומכרים, וכך הוא בזבז הרבה זמן איתם (עם אישור ההורים).
"הרבה נשיקות ותודות לתלתל שיערך." הוא פעם כתב לילדה בת 10. "אני נישקתי את זה כמה פעמים, את יודעת, אפילו שיער זה יותר טוב מכלום." משפטים כאלה, והתנהגותו עם ילדים ואליס במיוחד, וההכחות שאהב לצלם ילדים, מביאות אותנו למסקנה שקרול היה פדופיל.

אליס הייתה ילדה אמיתית


אחד מהמכרים של קרול היה הנרי לו שלוש בנות - לורינה , אדית' וכמובן, אליס, שאיתה הוא פיתח מערכת יחסים מיוחדת. קרול בילה הרבה זמן עם הבנות וסיפר להם הרבה סיפורים מדהימים וצייר להם ציורים.

קרול צילם ילדים ערומים
 
קרול היה צלם נלהב, ועל פי מחקרים הוא צילם יותר מ 1,500 תמונות של ילדים שבהם 30 תצלומי עירום או חצי-עירום. (על פי המדווח ב BBC Documetary) "The Secret World of Lewis Carroll. 

הוא לא התכוון לכתוב את הספר

ב4 ביולי בשנת 1862, קרול וחבר לעבודה לקחו את שלושת הבנות לפיקניק על שפת נהר הטאמס. (Thames)
קרול סיפר להם סיפור שלבסוף אנחנו מכירים אותו כיום כ"אליס בארץ הפלאות". אחרי כמה שינויים ועריכות, הוא פרסם את הספר בשנת 1965. "אליס בארץ הפלאות" ביחד עם ההמשך "מבעד למראה ומה שאליס מצאה שם", נהיו ספרי הילדים הכי נמכרים באנגליה לקראת שנת 1898, כשקרול נפטר.
הייתה נפילה בדרך

בשנת 1863, מערכת היחסים של קרול עם משפחת לידל (משפחת שלושת הבנות) נגמרה בצורה מסתורית אחרי שנים של קירבה. בסופו של דבר הוא חזר לתשקר עם המשפחה, אבל לעולם לא הותר לו לשוב ולבלות עם הבנות לבד. הסיבה אינה ידועה. ישנו דף קרוע מיומנו של שרול בשנה זו, חלק מהאנשים מאמינים של דווקא דף זה עוסק בסיבה לקרע בין קרול למשפחת לידל. משעירים שקודם לכן, קרול הציע נישואין לאליס. השערה מטרידה, אבל בזמנים אלו הגיל הממוצע לחתונה של ילדה היה גיל 12. 
כל הסיפור הזה שופע מיסטיקה ותעלומות. 
מה אתם חושבים?
 


מה דעתך על הרפתקאות אליס בארץ הזוועות ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כעובדות מעניינות, אמת על ספרי ילדים, לואיס קרול, אליס בארץ הפלאות, הרפתקאות אליס בארץ הפלאות, אליסה בארץ הפלאות, האמת מאחורי אליס, ספרים בלועזית, ספרים, ספרי הרפתקאות