הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
axwed

הלוואה ממקום לא צפוי


הלוואה יכולה להגיע מכל מקום, גם מקומות לא צפוים. סיפור קצר ופיקטיבי על כיצד הלוואה שהגיע ממקום לא צפוי הצליחה לעזור
בשנים האחרונות החלו לפעול הוראה חדשה של משרד האוצר לפיה ניתן לקבל הלוואה מהגוף אשר מנהל את קופות גמל, קרנות השתלמות או קרנות פנסיה תוך שימוש בכספים שנחסכו בחשבון. ההוראה מאפשרת לחלק גדול ממי שחסך לקבל הלוואה בהיקפים גדול בהרבה ממה שהיה נהוג בעבר. 
 
המרווחים מההוראה החדשה הם שהכספים אותם צברו בקופות הגמל ובקרנות ההשתלמות שלהם נזילים, הכוונה היא שניתן למשוך אותם בפטור ממס, לעומתם המפסידים הגדול מההוראה החדשה הם החוסכים שהכספים שחסכו לא נזילים ואפשרויות שלהם מצטמצמות.
 
במאמר זה ננסה להסביר בקצרה את השינויים שיתרחשו בתחום ההלוואה מקופת הגמל או מקרן ההשתלמות, על מנת שכל אחד יוכל לדעת מה הן הזכויות ואילו תנאים יוכל לקבל אם ייקח הלוואה מהגוף בו יש את קופת הגמל לעומת התנאים אותם יוכל לקבל בבנק.
 
אחת הבשורות העיקריות הן השינוי בתקופת הותק, בעבר היה נהוג שעל האדם להיות עם וותק של לפחות שלוש שנים לפני שיוכל לקבל את ההלוואה מקופת הגמל או קרן ההשתלמות, לעומת זאת היום כל אחד ללא קשר לוותק של קופת הגמל או קרן ההשתלמות. כאשר סכום ההלוואה תלוי ביתרת הכספים שחסך והאם הם נזילים או לא.
 
כמו כן גדל הסכום שניתן לקבל, אם הכספים נזילים רשאי החוסך לקבל סכום בשיעור של 80% מהכספים שחסך לעומת 50% שהיו נהוגים עד היום. לעומת זאת אם הכספים אינם נזילים ניתן יהיה לקבל סכום בשיעור של 30% מהכספים שחסך לעומת 50% אשר היה נהוג בעבר.
 
משמעות היא דבר שאין שום חובה שהכספים בקופת הגמל או בקרן ההשתלמות יהיו נזילים בשביל להיות זכאים לקבלת הלוואה אבל אם הכספים הם נזילים גובהה הסכום שניתן לקחת גדול בהרבה בהשוואה למה שהיה נהוג בעבר.
 
בנוסף לכך השתנתה תקופת ההלוואה, עד לפני שנכנסו ההוראות החדשות לפעולה ניתן היה לקבל הלוואה לתקופה של 5 שנים בלבד. כאשר היום משך ההלוואה האפשרי הוא 7 שנים. כמובן גם הריביות הניתנות על הלוואות מסוג זה משתלמות יותר מאשר הלוואה מהבנק.
 
לסיכום, כפי שניתן לראות אם אני רוצים לקחת הלוואה מומלץ לבדוק ואולי לקחת אותה מהכספים הנמצאים בקופת הגמל או בקרן ההשתלמות שלנו ובכך לחסוך לנו את הריבית הגבוהה שהבנק דורש ברוב המקרים.
 


מה דעתך על הלוואה ממקום לא צפוי ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע ככסף, הלוואה, הלוואות, הצלחה, ממון, הון עצמי, משכנתא, עסק, נזילים, השתלמות, חסך, חיסכון