הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
harada

איך להתמודד עם חרדה


ה"חרדה" היא למעשה דאגה, תחושה של מתח הנגרמת כתוצאה ממחשבות על דבר רע שעומד להתרחש, מחשבות שלעיתים אין להן שום קשר למציאות. בעוד שחרדה יכולה להתקיים בתוכנו במינון נשלט, כלומר בצורה שאין לה השפעה אמתית על חיינו, אצל רבים מאתנו, החרדה עשויה להפוך את התפקוד היומיומי לבלתי אפשרי וקשה מנשוא. החדשות הטובות הן, שיש מה לעשות עם זה והיום כבר לא צריך לסבול מחרדה. ד"ר ליאת בן ארי (ברש) היא פסיכותרפיסטית המטפלת במבוגרים, נוער וילדים הסובלים מחרדה בשיטות המתקדמות ביותר החותרות לשינוי דפוסי חשיבה והתנהגות.

החרדה כמנגנון הגנה של הגוף

הדבר הראשון שיש להבין לגבי חרדה היא מדוע היא מתפתחת, מדוע גופינו מייצר אותה. בעצם, מדובר באיזשהו מנגנון הגנה של הגוף, הדרך שלו להגן עלינו מפני סכנות ולהתריע בפנינו שעלינו לשמור על עצמינו במצב מסוים בו אנו נתונים. עד כאן הכול נשמע בסדר והגיוני למדי. הבעיה מתחילה כשהדאגה הטבעית הזו הופכת למשהו קיצוני שמשתלט לנו על החיים ומביא אותנו לסוג של שיתוק, מצב בו אנו נמנעים מכל פעולה שמא האסון הבא ממתין לנו ממש מעבר לפינה.

מהם התקפי חרדה וכיצד מטפלים בהם?

התקפי חרדה יכולים להראות שונה אצל אנשים שונים, אך באופן כללי ניתן לתאר אותם כביטויים גופניים חמורים לתחושות החרדה שעד אותו רגע ייתכן והיו במצב "רדום". כשהגוף נמצא בהתקף חרדה יש תחושה חזקה של אובדן שליטה וכי ההתקף לא צפוי לעבור לעולם. אך למעשה, בעזרת טיפול מקצועי וממוקד אצל מטפל מומחה, ניתן להעביר את ההתקף ואף להכחידו לחלוטין על ידי העמקה באותה חרדה, הבנתה ונטרולה, כפי שעושה ד"ר ליאת בן ארי (ברש).

חרדה זו לא בושה

קצב חיים קדחתני, עומס בעבודה, גידול ילדים, קשיים כלכליים או חברתיים ועוד, הם רק חלק קטן משלל גורמים היכולים להביא אדם לתחושות של חרדה, קטן כגדול. חשוב להבין שאין שום סיבה לחוש בושה כשנתקפים חרדה, ולדעת שאנשים רבים מאוד סובלים ממנה. חשוב לקחת את העניינים לידיים, ולטפל בבעיית החרדה כבר כשהיא מראה את אותותיה הראשונים, ובכך למנוע סבל מיותר שעלול להתגבר עם השנים ולהגיע לממדים הרסניים.

פעולות למניעת חרדה

מעוניינים למזער תחושות חרדה? אמצו לעצמכם כבר עכשיו כמה הרגלים בריאים, כמו פעילות גופנית יומיומית ומדיטציה, הפחיתו בשתיית קפה והימנעו מעישון. כמו כן, פנו לטיפול מקצועי ומומלץ, ושימו סוף להתקפי החרדה.


מה דעתך על איך להתמודד עם חרדה ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה