הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
marrige

נישואים אזרחיים


קיימים זוגות רבים בארץ אשר היו מעוניינים להתחתן בישראל כדרך נישואים אזרחיים ולא דרך הרבנות. המון זוגות מעורבים ותושבים שלא מעוניינים לטוס לחו"ל ולארוך טכס בקרבת זרים יש פתרונות למינהם אבל שוב זה לא פתרון
אז נכון שאם אתם זוג ישראלי אז זה יותר פשוט, אתם טסים לפראג או קפריסין, מביאים תעודת נישואין למשרד הפנים ונרשמים. אבל מה קורה אם אחד מבני הזוג אנו אזרח ישראלי? פה הכללים משתנים, אתם תתבקשו להביא מסמכים שונים כגון תעודת יושר של בן הזוג הלא ישראלי, תעודת לידה ומסמכים נוספים מתורגמים עם חותמת אפוסטיל. אם זה לא מספיק, תתבקשו להביא גם מכתבים ממכרים ומשפחה על כנות הקשר, תמונות משותפות, חשבונות משותפים, חשבון בנק משותף, חוזה שכירות (אם אתם גרים בשכירות), כמו כן יעבירו אתכם ראיון מיגע על כנות הקשר וליעתים השאלות יהיו לא הכי מקובלות או נעימות (הראיון בנפרד).
אם היה לכם מזל וכל המסמכים תקינים  תקבלו את הויזה המיוכלת ב1 שאותה (תלוי לכמה זמן היא נתונה) יש לחדש פעם ב 3,6,12 חודשים תלוי בתאריך התפוקה שלה, לכל פגישה במשרד הפנים תצטרכו להביא חשבונות, תמונות, מכתבים, חשבון בנק משותף ומה שעוד יכולים לבקש מכם. בדרך כלל פגישה יש לקבוע כחודשיים לפני התפוקה. את הויזה הזאת מקבלים בדרך כלל פעמיים ואז ממלאים בקשה ל א5 שהיא תעודת תושב ארעי בצבע כתום שאיתה בן הזוג יבלה  בין 3-5 שנים תלוי בלשכה. את התעודה יש לחדש פעם בשנה, ושוב להביא את המסמכים הנתונים לעי"ל. לאחר תקופת המתנה זו ניתן להגיש בקשה להתאזרחות לבן הזוג הזר.

מה שתיארתי פה נכון ברוב המקרים, אבל מה קורה שלא הכל וורוד בעולמנו ויכולים להיות סיבוכים שונים כגון: דרך הכניסה של בן הזוג לארץ, תינוק שנולד לפני שהספקתם להתחתן, מעצר פתאומי של בן הזוג? יש זוגות המגיעים לשלב שתיארתי למעלה אחרי מספר שנים, ככה שלא הכל וורוד ולא פשוט אני מדברת מנסיון, כי עברתי עם בן זוגי את הגרוע מכל, דרך מעצר לעתירה מנהלית ובדיקת רקמות לויזה הראשונה שלו. התהליך החל ב2009 עם סיבוכים בדרך ורק ב 2014 בעלי היקר קיבל תעודת תושב ארעי, כיום הוא שווה זכויות חוץ מהאפשרות להצביע. אנחנו הוכרנו כידועים בציבור ב 2012, התחתנו ב 2014, יש לנו שני ילדים יפייפיים ועו"ד מעולה שבלעדיה כל זה היה נראה כאגדה.


בהמשך אפרסם: נישואים אזרחיים בישראל
 


מה דעתך על נישואים אזרחיים ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כנישואים אזרחיים, נישואים לאזרח זר.