הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
the_voice

The Voice


על פי הפרומואים נראה שמישהו מנסה לעלות ברמה, להציג תכנית שמגשימה את חלומם של האנשים לעלות על הבמה ולהפוך לכוכבים באמת, המנטורים משדרים שהם רוצים להשקיע והם רוצים משהו חדש ומרענן כל אחד מחפש את הכוכב שלו שירעיד את הקהל ולא יעלם מהסצנה מיד לאחר הגמר בשונה מתכניות אחרות.

והמתמודדים? להתחיל את התכנית בשיר שבו המתמודדת  אור אדי שרה את אחד משיריה של המנטורית שרית חדד, היא למעשה קיצרה את הדרך לליבה להבחר לנבחרת, הרגע הראשון של התכנית וכבר אכזבה. נראה שזאת הדרך ולא מעט מתמודדים אימצו ולמעשה כיוונו בבחירת השירים שלהם למנטורים ספציפיים בתקווה שיבחרו בהם וישקיעו בהם, כל אחד בוחר לעצמו את השיר לאחר שבחר לו מנטור שהיה רוצה להבחר על ידו.

 
ובכל זאת, כמו כל תכנית ריאלטי המתמודדים מדברים אל המנטורים וקונים את לב הקהל בסיפורם האישי. לכאורה יש כאן טריק שהמנטורים לא רואים את המתמודד אלא רק מאזינים לקולו אך עצם בחירת השיר שהם מבצעים כבר מעיד על כוונתיהם והנקודות הרגישות שכל מתמודד רוצה להציג בעצמו. עומר טל הוא דוגמה לנקודה רגישה שמופעלת על המנטורים, הקול שלו אולי לא קנה אותם, אך הסיפור האישי שלו בהחלט כן. להציג את השכבות "החלשות" באוכלוסיה ולתת להם במה. אהבתי את הניסיון בהפקה להראות שמדובר בתכנית שבאה לגלות כשרונות מוזיקליים ולא סיפורים אישיים בהצגת הדוגמה הזו של הבחור המגמם שלא נבחר ע"י אף מנטור. המנטורים משחקים אותה גם קשוחים להשגה? או שסתם לא בא להם כי המכסה מוגבלת?
 
לצפות בתכנית הראשונה בעונה אמנם יכול לעשות הרבה "וואוו" ותולה הרבה ציפיות להמשך. באופן אישי ביום למחרת אחרי הפרק הראשון מצאתי את עצמי מאזינה לשפע שירים של אביב גפן. כל אחד מתחבר למנטור האישי שלו ובתוך תוכי אביב הוא נקודה רגישה אישית שלי, בחזרה לילדות, לגיל 14 ולמופע של "רוק עצמאות" באמפי בראשון לציון,היינו ילדי אור הירח בחולצות שחורות קרועות, שחור בעיניים ושרשראות של שלום.
 
The Voice  הוא שילוב של מתן חוויה מתקנת עבור המנטורים, לרמי קליינשטיין על הגירושים מריטה שעדין קשה לנו לסלוח, שרית חדד שמנסה לצאת בדימוי חדש ולא רק בז'אנר המזרחי, שלומי שבת שיורד אל העם ומראה שהוא מדבר לכולם וכמובן אביב גפן שהוא הגדול מכולם, מוצג באור חדש רענן ושמח, כבר לא אפל ולא מסתתר מאחורי אמרות כבדות כמו "דור מזוין" הוא כאן,מחייך ושמח.
 
השילוב של שיווק המנטורים מחדש לצד כל הסיפורים המרגשים שמציגים המתמודדים הוא למעשה פורמט בטוח לריגושים. ללחוץ לקהל הצופים בבית על הנקודות הרגישות, אלה שלכל אחד יהיה קל להתחבר אליהן, המכנה המשותף הקל, לכולנו יש לב, בייחוד לנשים שבנינו שמגיעות אל סוף השבוע ברצון לצפות במשהו קליל בטלויזיה להתחיל את השבוע במשהו קליל לשיחת הבוקר הבאה בעבודה.  כולנו אוהבים להתרגש, לדבר על ריגושים ואולי בסתר מאחורי המסך אפילו ללהזיל דמעה.
 
באופן אישי, התכנית השניה הורידה לי את הציפיות, את נשאבתי לפורמט הממכר וכנראה שאמשיך לצפות ולעקוב, עדין מלאת תקווה לניצוץ שהפעם באמת יהיה פה משהו אחר, לא עוד שבלונה ולא עוד כוכב שיעלם לנו שניה וחצי לאחר שיקח את הגמר.
 
האלכימאית מחכה לVoice


מה דעתך על The Voice ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת יאלון ב 05/03/2012 13:54מאוד נהנתי לקרוא :) מה שמאוד לא הוגן בתכנית זה שיש יתרון ניכר למתמודדים הראשונים על פני אלה שעולים אחרייהם,מכיוון שהמקומות הפנויים בפנתיאון הנבחרת הולכים ומצטמצמים,אי לכך המנטורים נוקטים בפדנטיות יתרה ומנפים מתמודדים שהיו עוברים בלי מאמץ אילולא היו פותחים את העונה.תגובה לתגובהמאת רויטל ב 15/01/2012 07:55ביננו....אביב גפן עושה את התוכנית...תגובה לתגובהמאת אביטל ב 14/01/2012 23:16קראתי ונהנתי, על אף שאני לא רואה את התוכנית הזו:)תגובה לתגובה

ידוע כThe voice,אביב גפן,מנטורים מוזיקליים