הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
חייל_משוחרר

דרך חדשה


מאמר קטן שמייצג את דעתי על דרכו הראשונה של החייל המשתחרר, לבטים וסוגיות.
חייל העומד לפני שיחרור חש הקלה ושמחה מעצם סיומו של שירותו הצבאי הארוך , ייתכן שהשירות עבר עליו מהר, ובצורה מעניינת,  והוא מרגיש שבאמת מיצה את עצמו ואת היכולות שלו לתרום למערכת הצבאית של מדינת ישראל , ומצד שני יכול להיות חייל שעבר את אותו תקופת זמן בצבא  , אך יוצא ממנו בהרגשה שונה לגמרי , חוסר מיצוי עצמי , יכול להיות ששירת בתפקיד שהוא לא אהב ורק חיכה ליום השחרור.

בשני המקרים כל חייל הגיע לנקודת מחשבה עם עצמו, מה יהיה לגביי עתידו?, איפה הוא ילמד , איך הוא יכניס כסף, האם יעבור  מהדירה של ההורים , או שבכלל יטוס ויעבוד בארץ הנחשקת ארה"ב .

חייל משוחרר הוא כמו תינוק שרק נולד , ברשותו כוחו לעצב את עתידו כפי שהוא רואה אותו, הוא לא נמצא בגיל הדורש ממנו אחריות לילדיו או לאישתו , כל הדלתות פתוחות לפניו, בכנס המשתחררים הקיפו אותו המוני שליחי חברות הפסיכומטרי במטרה שילמד אצלם, לימוד אנגלית, עבודה בבתי מלון, עבודה בחו"ל.

ממש שטיח אדום רק תכניס את המפתח תסובב ותיסע אל עבר עתיד ורוד. הכול צריך להיות עכשיו ומהר להיכנס אל הפסיכומטרי לקפוץ אל המכללה לגמור את התואר ולהתחיל את השני, סדר הפעולות האלה צריך להיעשות בחיים אין ספק, אך חשוב מהכול הוא לדעת לבחור נכון, לעשות את השיקולים הנכונים לקחת בחשבון את ההווה ואת העתיד לתכנן כמה צעדים קדימה .

אני רוצה לפנות אל החייל העומד לפני השיחרור קודם כל מזל טוב , דבר שני תעצור , תחכה , שב שנייה עם עצמך ותדמיין את עצמך נוסע בכל מיני שבילים כל שביל הוא עתיד שונה במקום שונה , בכל שביל טמונה לך הרפתקאה אחרת שתיקח אותך למעלה או למטה לטוב או לרע, מה שבטוח שאתה צריך להוביל את עצמך בתוך בחירה אישית, נסה להתעלם משאר החברה ומהמוסכמות הקיימות אצלך כל חברייך וסביבתך , לא תמיד המעשה הבנאלי הידוע מראש הוא הנכון לך.

נסה לשבור את הרוטינה תתעניין, תיפתח, תקרא ותמצא את הדלת הנכונה.


מה דעתך על דרך חדשה ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כחייל משוחרר,