הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
הצד_המלא_של_הכוס

החצי המלא של הכוס


לו היה הדבר תלוי בי הייתי מתעקשת עליהם לפחות כמו על הצורך בלימוד מקצועות הליבה.
לו היה הדבר תלוי בי הייתי מלמדת בגני הילדים ובבתי הספר קודם כל חשיבה חיובית ואופטימיות. הייתי מתעקשת עליהם לפחות כמו על הצורך בלימוד מקצועות הליבה.
ישנם כאלו שנולדו עם היכולת לראות את הצד המלא של הכוס והם אלו באמת שמצליחים ליפול ולקום על רגליהם במהירות. אלו שלא נולדו עם הראייה הזו ולא זכו להחשף לה, ייפלו ויקומו אבל הטיפוס חזרה מעלה יהיה ארוך ומורכב יותר ולחלקם אפילו בלתי אפשרי. 
החדשות הטובות הן שאופטימיות וחשיבה חיובית הן דבר נלמד. אימון יומי של המח לשנוי דרכי ההסתכלות על מצבים וארועים הפוקדים אותנו הוא בהחלט אפשרי. ממרומי גילי וניסיוני ברור לי עכשיו שחיי היום יכלו להיות שונים בתכלית לו נחנתי בתכונה המופלאה הזו, מרגע שהבנתי זאת אני מנסה להאיר בפנס על הדברים הטובים והשינוי החשיבתי מגיע.
כאשר אנו בודקים את מצב האופטמיות באופן רחב יותר מסתבר כי כמדינה אנחנו קבוצה אופטימית לפי כל קנה מידה. כמדינה שמרבית אזרחיה היו חשופים בשלב זה או אחר בחייהם לטראומות ישירות כמו מלחמות, פיגועים, תאונות דרכים או טראומות עקיפות כדור שני לשואה ולעולים שהתנתקו באחת מתרבותם ועברם אנחנו מגלים תוצאות המאפיינות אנשים אופטמיים. בניגוד לצפוי המדינה צומחת ומשגשגת, מתחדשת ומחדשת, אחוז הילודה בה גבוה ורבים נושאים את עיניהם לארץ כסמל מופלא להתפתחות.
את אותן תכונות ראוי ללמד בכל בית ובכל מסגרת חינוכית. אדם אופטימי לומד ממצבים, מפנים לקחים וממשיך הלאה תוך שהוא מיישם אותם באירועים עתידיים. אילוף החשיבה לכיוון החיובי יגביר את ההישגים האישיים של כל יחיד. קיצור הזמן המוקדש להתבכיינות והיתקעות הוא חיוני. העצמת הדברים הטובים, חיפוש אחרי החיובי שבכל מצב יכול לשנות את איכות החיים מדברים קטנים וטריוואליים ועד לאירועים גדולים ומשמעותיים.
כמו שאומר הפתגם גם אם חשיבה חיובית אינה מנת חלקכם באופן טיבעי אז fake it - until you make it.





מה דעתך על החצי המלא של הכוס ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת מרי ב 25/04/2013 11:15 ( הפרופיל שלי ) אהבתי את המאמר, הדאגה בחינוך שמתחיל במוטיבציה גבוהה... ראייה אופטימית מביאה לתוצאות הרבה יותר טובות. יישר כוח! תגובה לתגובהבתגובה למרי מאת הלפר ב 26/04/2013 08:42 ( הפרופיל שלי ) תודה (: