הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
כל_ההכנות_לפני_הנחת_פרקט_בבית

כל ההכנות לפני הנחת פרקט בבית


רשימה מלאה של כל ההכנות לפני הנחת פרקט בבית. חשוב לדעת שיש דברים שצריך להכין ולהתכונן לפני התקנת הפרקט ויש הבדל בין בית חדש לבין דירה שגרים בה מבחינת ההכנות לפני פרקט בבית
כל ההכנות הנדרשות לפני הנחת פרקט




הביטוי היהודי כל כך שמי שטורח בערב שבת אוכל בשבת כוונתו בעצם שמי מתכונן מראש לדברים גם זוכה לתוצאה מבורכת בזכות ההכנות שלו. ואם הנושא שלנו כאן הוא פרקט אז השאלה שחוזרת שוב ושוב על ידי רבים היא כשעושים פרקט בבית איזה הכנות נדרשות לפני יום הרכבת הפרקט. איך להתכונן מראש להתקנת פרקט, מה צריך לדעת ולעשות בטרם הגעת הפרקט לבית שלכם.
 
הכנות  לפני הנחת פרקט נדרשות בשני מצבים עיקריים שונים האחד כשמתקינים פרקט בבית שגרים בו לעומת מצב שמרכיבים פרקט בבית חדש או בשיפוצים ועוד לא גרים בבית.
 
בשני המקרים האלה צריך להתכונן  לקראת יום הנחת הפרקט אבל ההכנות בדירה שגרים לעומת הכנות בדירה חדשה שונות. להלן סקירה מלאה של דברים שכדאי לדעת ואיך צריך להתכונן לפרקט מראש כראוי.
 
פרקט - הכנות נדרשות להנחת פרקט בדירה שמתגוררים
 
בדיקת מצב הריצוף הקיים בבית. הרצפה שעליה עומדים להתקין פרקט חייבת להיות ישרה תקינה ומפולסת. אם יש מרצפות שבורות, בורות, חורים, מהמורות או מקומות לא ישרים יש לדאוג מראש לבצע תיקונים ופעולה מקדימה של יישור השטח כהכנה הכרחית לפני הפרקט.
 
פינוי רהיטים וחפצים עד כמה שניתן מאותם החדרים המיועדים להתקנת פרקט. ככל שהמקום יהיה פנוי וריק כך מלאכת הרכבת הפרקט תהיה קלה ומהירה יותר.
 
במקרים של ארונות בגדים כבדים, רצוי לפנות את הארונות ולאחסן באופן זמני את הביגוד והחפצים הואיל והזזת ארון ריק קלה יותר מהזזה של ארון מלא וכבד. לעיתים קרובות לא מפנים מראש את הארון אלא מזיזים אותו לצורך התקנת הפרקט בחדר. לכן, טוב תעשו אם תפנו את ארונות הבגדים. למעט במקרים שהוחלט מראש שלא להתקין פרקט מתחת לארון.
 
לגבי הורדת פנלים מאבן הקיימים בבית. ניתן להוציא פנלים לפני התקנת פרקט אבל זה ממש לא הכרחי. נכון שאם מורידים את הפנל הקיים ומתקינים פנלים של פרקט ישירות על גבי הקיר זה יותר יפה אולם בבית שמתגוררים ואינו בשיפוצים אין חובה לעשות זאת.
 
מלאכת הורדת הפנלים דורשת מישהו מקצועי שיפרק את הפנלים. בתהליך זה לרוב נדרש גם תיקוני טיח וצבע בקיר. כל הפעולות הללו מייקרות את העניין ולא ממש משתלמות.
 
המידות של פנלים לפרקט מתאימות בדיוק לצורך זה. לכן, התקנת פנלים של הפרקט על גבי הפנלים הישנים והשלמת העבודה בפינישים לגימור יפה יותר היא דבר מקובל מאד והתוצאה בהחלט משביעת רצון.
 
 
פרקט  - הכנות נדרשות להנחת פרקט בבית חדש 
 
אין שום צורך בבית חדש בבדיקת מצב הריצוף לפני הנחת פרקט. מה כן ? אם אנו מצויים בבנייה או בשיפוצים רצוי מראש  לדאוג להנמיך את  גובה הריצוף בחדר המיועד להתקנת פרקט לשם התאמת גובה מושלמת לאחר התקנת הפרקט.
 
באותו עניין, אם כבר אנו בשיפוצים או בבנייה מומלץ לבקש מראש שלא להרכיב בכלל פנלים רגילים בחדרים המיועדים לפרקט וכך נוכל להתקין את הפנלים של הפרקט ישירות על גבי הקיר לתוצאה יפה יותר.
 
שלב התקנת הפרקט בבית חדש הוא לקראת הסוף, בסיום כל שלבי הבנייה, לאחר השלמת עבודות אינסטלציה, גבס, שפכטל, חשמל ולאחר סיום צביעת הקירות אבל לפני הרכבת ארונות מטבח, ארונות אמבטיה, ארונות קבועים ומשקופים. זה השלב האופטימלי להרכבת פרקט בבית.
 
ולסיכום קבלו  טיפ  לשמירה על הפרקט החדש שלכם בבית חדש שטרם נכנסתם אליו הוא לבקש לאחר ההתקנה לכסות את הפרקט בקרטון. עבודה נוספת בעלות נמוכה שתגן על הפרקט החדש ותבטיח שלא יהרס במהלך עבודות בעלי מקצוע שונים בבית שלכם או אפילו ביום ההובלה.
 
אז מי שטורח בערב שבת אוכל בשבת אמרנו  - תדאגו להכנות הנדרשות לפני הנחת פרקט בבית כך תבטיחו שהכל יתנהל בקלות במועד וכמו שצריך ושהתוצאה תהיה פרקט לתפארת ועבודה נהדרת.
 

 
יורם פרקט מכירה והתקנה
 
טל: 050-9911998
 
מראשוני ענף הפרקט בישראל

 
 
 
©  כל הזכויות שמורות ליורם פרקט
 
 
 




מה דעתך על כל ההכנות לפני הנחת פרקט בבית ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כפרקט, פרקטים, בית, הנחת פרקט, התקנת פרקט