הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
parktim

על פרקטים וחימום תת רצפתי


הפעם נעסוק במיוחד לימים חורפיים אלה במערכת חימום תת רצפתי ובפרקטים. האם זה בטוח ביחד איזה סוגי פרקטים מתאימים לחימום תת רצפתי ועל יתרונות וחסרונות חימום תת רצפתי בשילוב פרקט לבית. מאת יורם פרקט
על פרקטים וחימום תת רצפתי

מאת יורם פרקט
 

במיוחד לתקופה זו של החורף בימים אלה שקר שקר והקור נעסוק הפעם בנושא חימום תת רצפתי ובפרקטים האם הם יכולים ללכת ביחד ? איזה סוגי פרקטים מתאימים למערכת חימום תת רצפתי. מה צריך לבדוק בעת התקנת פרקטים בבית שעושים בו חימום תת רצפתי ?
 
ובכלל, האם בטוח לשים פרקטים על חימום רצפתי ומהם הסכנות ? מה צריך לבדוק בעת התקנת פרקטים במקביל להרכבת מערכת חימום תת רצפתי ?  האם זה בטיחותי לשים פרקטים על מערכת חימום תת רצפתי ?  נרחיב על יתרונות וחסרונות של פרקטים ביחד עם חימום תת רצפתי. 
 
פרקטים זה מאד נעים בחורף הרבה יותר מריצוף. אבל פרקטים וחימום תת רצפתי ? אל תהיו מופתעים ?  פרקטים יכולים לבוא על מערכת חימום תת רצפתית.
 
ובכן, פרקטים מתאימים לדירה עם חימום תת רצפתי, שילוב של יופי ונוחות. עם זאת, יש כמה דברים שרצוי לקחת בחשבון בעת התקנת פרקטים על גבי חימום תת רצפתי. 
 
חימום תת רצפתי הוא מערכת גופי חימום שמורכבת מתחת לריצוף באופן נסתר ותפקידה לחמם את הרצפה וחלל החדר.
 
במקרה של פרקטים בדירה עם מערכת חימום רצפתית חשוב לוודא שבין גופי החימום לבין הפרקטים הורכב ריצוף סטנדרטי מפריד שרק עליו תתבצע התקנת הפרקטים.
 
רוב סוגי הפרקטים מתאימים לחימום תת רצפתי אם כי לא כולם.
 
פרקט עץ טבעי מלא וגושני הם סוגי פרקטים שלא מתאימים לחימום תת רצפתי.
 
פרקט עץ תלת שכבתי סוג פרקט זה בעקרון אפשרי להתקנה על חימום רצפתי אך יש לזכור כי זמן עד לחימום על ידי המערכת התת רצפתית יהיה גבוה יותר וצריכת אנרגיה גדולה יותר.
 
פרקט עץ דו שכבתי סוג פרקטים שמתאים למערכת חימום תת רצפתי ללא בעיות מיוחדות.
 
פרקט למינציה סוג הפרקטים הכי פופולריים בארץ והכי נפוץ לרוב הדירות הבתים המשרדים ועסקים. סוג פרקטים זה מומלצים לצורך התקנה על חימום תת רצפתי ואף ניתן לומר כי פרקטים למינציה הם סוג הפרקטים שהכי מתאים לחימום תת רצפתי מכל סוגי הפרקטים.
 
פרקטים למינציה מותאמים על ידי היצרן לחימום תת רצפתי ואין איתם בעיות מיוחדת.  הרכבת פרקטים למינציה מתבצעת בהנחה צפה של הפרקטים כשלוח אחד נכנס בתוך השני ולא בהדבקה ובהיות הפרקטים למינציה סינטטיים הם אינם מבודדים מחום וקור כמו עץ ועל כן הפרקטים למינציה יכולים להעביר את ההחום מהחימום תת רצפתי בצורה טובה.  חימום תת רצפתי מתאים להתקנת פרקטים בעיקר פרקטים למינציה ואין בעיה של הפרשי גובה ושום צורך בשינויים להתקנת הפרקטים בשל כך.
 
בעת הרכבת מערכת חימום תת רצפתי בבית יש לוודא כי חיישן החימום ומערכת בקרת האקלים המצויה בחימום התת רצפתי תגביל את הטמפרטורה למקסימום של ºC 29. שהיא הטמפרטורה הכי גבוהה לחימום ביתי רגיל ובמקביל לא מסוכנת לפרקטים.
 
זאת ועוד, פרקטים רגישים ללחות ומים, לכן יש לבצע בדיקה בסיום הרכבת המערכת חימום תת רצפתי.
 
יש הכרח להפעיל את החימום תת רצפתי במשך 7-14 יום על מנת לוודא תקינות החימום תת רצפתי ולוודא שהריצוף וכל יתר החלקים והחומרים במקום יבשים לחלוטין בטרם ניגש למלאכת התקנת הפרקטים. פעולה כזו תבטיח שהפרקטים לא יפגעו ולא יינזקו מלחות וישמרו לאורך זמן רב.
 
בנוסף, כמו כל התקנת פרקט חשוב לבדוק שהריצוף במקום מפולס אחיד וישר, ללא שקיעות ובליטות ומתאים להתקנת פרקטים באופן כללי.  מתקין פרקט טוב יבצע התקנת פרקטים על תשתית ספוג מתאימה (ספוג בעל צפיפות פולימרית מינימלית במטרה לאפשר מקסימום העברת חום דרכו).
 
אם נסכם את הנושא של פרקטים וחימום תת רצפתי נוכל לומר כי  יש יתרונות לחימום תת רצפתי וגם יתרונות לבחירה ברצפת פרקטים שמעניקה מראה יוקרתי חמים נעים ויפה לכל דירה בית משרד עו עסק. 
 
אין סיבה לחשוש לעשות פרקטים אם יש לכם חימום תת רצפתי. חימום תת רצפתי ופרקטים יכולים לדור בכפיפה אחת אם נעמוד בכללי הבטיחות ונבחר בסוג הפרקט המתאים לכך.
 
 
יורם פרקט מכירה והתקנה
 
מראשוני הפרקטים בישראל
 
ביקור בית ויעוץ חינם
 
 
 
 
©  כל הזכויות שמורות ליורם פרקט ואין לעשות שימוש בתוכן ללא קרדיט ראוי למחבר.
 


מה דעתך על על פרקטים וחימום תת רצפתי ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כפרקטים וחימום תת רצפתי - על פרקט בבית עם חימום כזה יורם פרקט