הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
סאם_עדות

אומנות כחופש הבעה ביצירותיו של סאם עדות - בתערוכה "פרסואנה"


המושג אמנות מאפשר הגדרה שאינה נסמכת על ההקשר התרבותי, ההיסטורי והגאוגרפי שבה הוא משמש. אמנים, באופן מודע ולרוב באופן בלתי מודע, יוצרים תחת ההשפעה של אמנים אחרים בעבר ובהווה. הרבה מההתפתחות של האמנים היחידים היא מציאה של עקרונות מובנים שמאפשרים להביע רעיונות מסוימים על ידי סמליות כלשהי. לדוגמה, האמן סם עדות S'EMS פיתח את השימוש שלו בצבע בציור בדרך ייחודית לו...
אוֹמָּנוּת הוא שם כולל לפעילויות האנושיות שאינן נעשות על פי תבנית פעולה קבועה, מחייבת ומוגדרת מראש, אלא נתונה לשיקול דעתו, פרשנותו של האָמָּן ומתבססת על כשרונו המיוחד. עם זאת, היא יכולה להיעשות שלא על פי כללים ובמגבלות שבמסגרתם מתבטא חופש היצירה של האמן. עיסוקה הקלאסי של האמנות היא מימזיס, כלומר חיקוי. האמן מחקה את הטבע ויוצר טרנספורמציה באמצעות טכניקות שונות. במצרים העתיקה, ביוון העתיקה האמנות נתפסה כטכנה - "כושר שכלול המיומנות האנושית ביצירה". בעידן המודרני גישת האמנות היא על פי רוב גישה רומנטית, כלומר, מעמידה את הרגש ואת אופן הראיה והקשר שבין האדם לסביבה וליצירה במרכז. המילה אמנות בדרך כלל מתייחסת לאמנות חזותית, המושג של אמנות השתנה במשך השנים.

ייתכן כי ההגדרה המדויקת ביותר של האמנות היא הרחבה ביותר – האמנות מתייחסת לכל פעילות אנושית יצירתית, או נגזרת מיצירת הטבע, מנקודת מבט רחבה זו האמנות היא כל דבר שנוצר מהדחף היצירתי, שממנו מגיעים כל שאר הפעילויות האנושיות. המושג אמנות מאפשר הגדרה שאינה נסמכת על ההקשר התרבותי, ההיסטורי והגאוגרפי שבה הוא משמש. אמנים, באופן מודע ולרוב באופן בלתי מודע, יוצרים תחת ההשפעה של אמנים אחרים בעבר ובהווה. הרבה מההתפתחות של האמנים היחידים היא מציאה של עקרונות מובנים שמאפשרים להביע רעיונות מסוימים על ידי סמליות כלשהי. לדוגמה, האמן סם עדות S'EMS פיתח את השימוש שלו בצבע בציור בדרך ייחודית לו, אשר ניתן לראות בשימוש בצבע קשר ליצירות מודרניות המאפיינות יוצרים המאופיינים בסגנון מודרני מופשט. ביצירותיו נע סאם על קו רצף ייחודי הנע בין תכני היצירה לתכני התוכן והקומפוזיציה אותה הוא מעוניין להציג ולהעביר לממד החיות. המיצג הפיסולי ביצירותיו נראה במבט ראשון לא ברור בעיני המסתכל, זווית הצפייה בו אינה אחידה והדמויות ביצירה משתמעות למספר פנים .עם ההתמקדות, במעין חדירה לעומק, (סטראוסקופית) "נולדת" בעיני המסתכל דמות חזותית מיוחדת במינה ,דמות מעיין אנושית  (''פרסונה'').


ניתן להתרשם מיצירותיו הייחודיות של האמן סם עדות, S'EMS , בגלריה שלו ביפו, גלריה קטנה ומטריפה, הכניסה אליה משאירה את המתבונן ביצירות המוצגות בה פעור פה, משתומם לנוכח מגוון הצבעים, השלמות של הגימור, הנוכחות המרשימה של הדמויות המפוסלות ו/או המצוירות המעידות בכל הדרן  על היצירה כשיח בין המתבונן בה לבין היוצר אותה, יצירותיו של סאם עדות יוצאות דופן, מריבות את הלב מעוררות השראה, מתאימות לאולמות ומרחבים בעלי הוד והדר.
ביקור בגלריה של סאם עדות, חושפת את המתבונן לדמויות "פרסונות" יחודיות,

ניתן להתרשם מיצירותיו בגלריה SEM'S  בשוק הפשפים ביפו - רחוב עולי ציון 22 או באתר האמן שלו בקישור הבא: אתר אמן - סאם עדות.


מה דעתך על אומנות כחופש הבעה ביצירותיו של סאם עדות - בתערוכה "פרסואנה" ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כסאם עדות, פארסונה, אומנות יוצאת דופן