הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
סיגריות

סיגריות? העיקר הבריאות


איך בעל כורחי הפכתי למעשנת פאסיבית ולמה לעזאזל אני לא מצליחה להיגמל?! הסיגריות האלה הורגות אותי עם הריח שלהן, הלכלוך שלהן,הנזק שלהם. סיגריות, נמאסתן. שמישהו יעזור לי להיגמל.

 

 

אני לא מעשנת, מעולם לא עישנתי והלואי וגם לא אטעם מהגועל נפש הזה, אבל הסיגריה שם כל הזמן גם בלי שארצה, כולם מעשנים, למישהו אכפת? "עם מעשנים לא מתעסקים" כך אומרים.

לפני כמה ימים בדרך חזרה מהעבודה בנסיעה באוטובוס קלטתי על הכביש סבתא על ההגה, לא התרגשתי יותר מידי... אז יש סבתא על ההגה. באוטו של הסבתא יש ילד קטן בבוסטר במושב האחורי, הילד היה מאופר בפנים לכבוד פורים, הוא הסתכל עלי ואני עליו, חייכנו אחד לשני והוא נפנף לי עם היד. לא מכירים, הוא היה כל כך תמים ורגוע.

הסבתא לעומתו שישבה במושב הקדמי הייתה עסוקה בלדבר בנייד, ודיברה ודיברה, אולי קצת צעקה, לא כל כך שמה לב שהרמזור התחלף לירוק והמשיכה לעמוד. יד על ההגה וביד השנייה סיגריה דולקת עם חצי חלון פתוח.

הילד הקטן והחמוד יושב עם סבתא משוגעת באוטו אחד, גם מדברת בטלפון, גם לא מרוכזת בנהיגה וגם מעשנת. רשלנות. וכן היא סבתא. אני לא מאמינה שקיימת סבתא אחת בעולם שתרצה להזיק לנכדיה, הסבתא הזו ככל הנראה כבר לא מודעת למעשיה.

זה לא המקרה הראשון בו אני קולטת אנשים בוגרים מעשנים בסביבת עם ילדים. לשקר ולהסתיר מהם? "לא" אומרים ההורים, אבל מה עם הבריאות של ילדכם? היום כשיצאתי מהעבודה ראיתי את אחת האימהות מהחברה בה אני עובדת הולכת עם ביתה יד וביד, וביד השנייה- סיגריה.

שלא לדבר על נשים מעשנות בזמן ההריון, גם כאלה לא חסר מסתבר.

היכן האחריות שלנו כאנשים מבוגרים כלפי הסביבה בה אנו חיים? לעשן ליד הילדים שלנו אשר שואפים את העשן, הסירחון והנזק? לעשן במסעדות, בפאבים, לעשן בחדרי מדרגות, איפה שבא להם. האם למעשנים אין מודעות כלפי הסביבה?!

אז וואלה, אם אתם כל כך בוגרים ומבינים ואחראים ושואפים לשלמות ולא יכולים לוותר על הסגריה ובכל זאת אכפת לכם מהסובבים אתכם – אל תעשנו לידם!!! 

מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על סיגריות? העיקר הבריאות ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת maya ב 04/05/2017 21:54 ( הפרופיל שלי ) מסכימה לגמרי. מעניין שזה ככה.. חשבתי שרק אני מרגישה כך!תגובה לתגובהמאת baruch ב 29/11/2014 22:10 ( הפרופיל שלי ) בעבר הייתי מעשן אקטיבי, חפיסה ליום. הפסקתי לעשן באיבחה אחת, כאשר הבחנתי בחוש הריח שעשן הסיגריות מתערבב עם ניחוח הפרדסים במושב שבו גרתי, והחלטתי שאני רוצה לנשום את ניחוח הפרדסים נטו. מסתבר שיש ניחוחות נעימים יותר מעשן הסיגריות.תגובה לתגובהמאת Agnus_Dei ב 17/04/2014 13:35 ( הפרופיל שלי ) חוש הריח של מעשנים נפגע ולכן הרבה פעמים הם לא מריחים את העשן באותה מידה כמו הסובבים. תשאלי מעשנים לשעבר והדבר הראשון שהם יאמרו לך זה שחוש הריח והטעם שלהם משתנה אחרי גמילה (הם חוזרים לטעום ולהריח כמו אנשים שלא מעשנים)תגובה לתגובהבתגובה לAgnus_Dei מאת Avi.v ב 25/05/2016 16:50 ( הפרופיל שלי ) לאבד את חוש הריח זו הבעיה הקטנה. אבל אפשר לאבד את כל החיים. וזו הבעיה היותר חמורה. כשהייתי צעיר למדתי בישיבה. שם היה בחור שעישן בחומרה רבה. לעתים היה תוקע 4 סיגריות בין אצבעותיו, ומוצץ את עשנן ביחד. ואז, יום אחד, תיארתי בפניו אירוע אפשרי: "אתה מוטל במיטה, סביבך אשתך וילדיך, אולי גם נכדיך, והם מתחננים אל הרופא שמטפל בך, אנא תן לו עוד שבוע... והרופא פוכר את ידיו ומתנצל, אני איני יכול'... הבחור קפץ עלי וצרח: די!... דהיינו, המעשנים הם האנשים שלא יכולים לחשוב עד הסוף - על הסוף. זו בעיה קשה, אבל אנחנו אין ביכולתנו להושיע בזה להם.מאת לנה ב 16/03/2011 16:29 ( קישור לאתר שלי ) באותה דעה איתך.תגובה לתגובהמאת אנה ב 16/03/2011 09:42"האם למעשנים אין מודעות כלפי הסביבה?!" לאנשים אין מודעת לעצמם ולבריאות שלהם בכך שהם מעשנים אז את מופתעת שאין להם מודעת לסביבה? לפני כמה ימים יצאנו להופעה בפאב שבו כמובן מעשנים בקיטור ובכיף, יום למחרת סבלתי מכאבים בחזה וקשיי נשימה! אני חושבת על זה... זה כמו שמישהו מעשן יבוא ופשוט ינסה לחנוק אותי פיזית! זה אותו דבר! אם הייתי יודעת שמעשה שלי גורם לדברים כאלה לא הייתי יכולה לחיות עם עצמי בשלווה...תגובה לתגובהמאת דודה פיתה ב 16/03/2011 00:45אני לא חושבת שהסיגריה היא האשמה בכך שהאנשים המעשנים אותה עושים זאת במקומות בלתי ראויים, וליד ילדים בפרט. נכון, לעשן זה הרגל מגונה לכל דבר, אבל בניגוד להרגלים מגונים אחרים, הוא גם מזיק ומפריע לאנשים אחרים.
לדעתי, בנאדם שמעשן ליד הילד שלו, הוא דפוק בבסיס של האופי שלו, כי זה מצביע על חוסר אכפתיות וחוסר אחריות.
בתקופה שלנו, כמעט כל דבר הוא מזיק, ללכת ברחוב עירוני לצד הכביש למשל זה ממש כמו לעשן סיגריה, עם כל עשן המכוניות והתעשיות וכדומה. ואני מצטטת כמה רופאים עכשיו. כמובן שמדובר על סיגריה בודדת או שתיים.. אחרי הכל, עד גיל מסוים לגוף יש יכולת מעולה לנקות את עצמו. אז הנזק הוא לא כזה משמעותי.

בקיצור, מאוד מפריע לך העשן, תמשיכי לא להתבייש בזה, יש גם מספיק אנשים מתחשבים. אם לא בעצמם, אז לפחות בך :)
תגובה לתגובה

ידוע כשונאת סיגריות,אנשים שמעשנים,סיגריות מזיקות לבריאות,תפסיקו לעשן,חוק איסור עישון
נכתב ע"י האלכימאית
בתאריך: 20/07/2013
בת 36

240 מאמרים | 1303001 כניסות
דירוג המאמר
68%
 השארת תֶּשֶׁר להאלכימאית
הקריאה לא כוללת שירות :)
נהנתם? נשמח לקבל לייק מכם!
  
תגיות
מעצבן