הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
לרכוב_על_הסוס_ולנצח

לרכוב על הסוס ולנצח


פגשתי חבר השבוע לשיחת העידוד השבועית שלנו,ומצאתי אותו מהורהר הוא היה טרוד בשאלה לא פשוטה שמטרידה הורים רבים לילדים עם בעיות קשב וריכוז,מה לתת כטיפול נלווה . כיהודי טוב ,וכאב המייסר את עצמו על כל שטות .הייתה זו שאלה הרת גורל.
אחרי שניסיתי להגיד שינסה את שיטת הניסוי והטעיה ,ויקפוץ בין החוגים והמרפאים הרבים שהשוק מציע ,הבנתי שהעניין הזה היה רציני מדי בעיניו  וגם אני  רציתי  להיות לעזר . אז מה אתם כבר נותנים? ריפוי  בעיסוק ,אמר , זה מה שהמליץ הרופא המאבחן בקליניקה  ,כשאובחנו בהפרעת קשב וריכוז .
תלכו על סוסים אמרתי .סוסים ? מה פתאום סוסים ? הוא עדין , הוא ייבהל מהם , אני  בעצמי מפחד מסוסים.
זה בדיוק העניין , אמרתי , לכו על סוסים , זה ייתן לו כל מה שהוא צריך..בטחון בעצמו , מנהיגות , יכולות , מוטוריקה , שמחת חיים אמתית תעוזה . סוסים , נותנים אהבה עצומה לילדים שנקשרים אליהם , ומפתחים איתם מערכות אחרות מאלה  הנרקמות עם בני אדם. תקרא מאמרים, תשאל אנשים , אל תנעל על מה שאתה מכיר ויודע מעולמך ומניסיונך .
מה אתך . תחשוב , אם בתור ילד היו מעלים אותך פתאום על סוס , והופכים אותו לחבר הכי טוב שלך פעם בשבוע מלמדים אותך לטפל בו , לנהוג אותו . מה אתה אומר ?
לא יודע , תן לי לדבר עם אשתי .
אחרי שבוע קיבלתי טלפון תודה מאשתו , על הרעיון , הילד משתנה לנו מול העניים .באמת . תמהתי , מאיזו בחינה ? סוף סןף , יש מקום שהוא מושך אותנו ללכת אליו . זה אומר הכול לא ?
המדריך מלווה אותו בסבלנות אין קץ , והסוסים כאילו חיכו  לו . והעיקר אין שיפוטיות במקום הזה . יש שקט . קבלה מושלמת עם המצב . יש עליה על הסוס ,הוראות , והתחלת הליכה מסודרת ואז הילד שלי מחייך , ואין מאושרת ממני , אמרה האימא .
 ולא היה מאושר ממני , על העצה הקטנה שנתתי לחבר , לא גדלתי בין סוסים ,ולא גידלתי סוסים . אבל ראיתי את השיפוטיות הגדולה ,שילדיו , וילדינו בכלל גדלים בה . ואולי רק חיה גדולה ובטוחה בעצמה כל כך יכולה לקבל ולהכיל , בלי לדבר בלי לשפוט , רק להעלות אותו עליה ולצאת אתה לטיול מנחם מרגיע ואוהב , זה כל מה שסוסים יודעים לתת , וזה כל מה שילדים צריכים .
 


מה דעתך על לרכוב על הסוס ולנצח ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כלרכוב,על,הסוס,ולנצח