הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
wondermomrifloks

ריפלוקס... איך ? מה? מתי?


לשחק ולברבר עם התינוק שלכם? זו משימה בלתי אפשרית כי בין ארוחה לארוחה את עסוקה בלנקות את הפליטות ולהרגיע את התינוק שסובל מצרבות ולנסות להוציא את הגרעפסים הארורים האלה... אז עד שהתינוק נרגע מכל זה הגיע הזמן לארוחה הבאה!
ריפלוקס! שמעתם על המושג הזה?
אני נאלצתי לשמוע את זה בפעם הראשונה אחרי שילדתי את בתי השניה לפני כמה חודשים... השתחררנו מבית חולים והייתי בטוחה שהפעם זה יהיה אחרת, זה יהיה יותר פשוט, אני כבר מנוסה, מוכנה נפשית להתעוררויות בלילה, להחלפת קקי, לסחוב חצי תכולת הבית כשיוצאים לטיול וכל מה שכרוך בגידול תינוק... הבעיה (!) שהילדה השניה הצליחה לתפוס אותי לא מוכנה! רק שבוע אחרי שנולדה התחילו ההקאות בקשת, ההשתנקויות באמצע הלילה, הפליטות בכמויות הזויות ואז התחלנו את סבב הרופאים והבדיקות השונות... האם מדובר ברגישות לחלב? בריפלוקס? בסתם ילדה עם אופי קשה ולא נינוח?! האמת... שבגיל הזה הרופאים די מנחשים מה הסיבה לכל דבר, קשה לאבחן חד משמעית ולכן בתקופה הזו עושים כל מיני ניסיונות עד שמגיעים לפתרון הכי טוב לבעיה.
אנחנו התחלנו מלהחליף סוגי תמ"לים .. רק אז גיליתי שחוץ מתחליפי החלב שעל המדפים יש עוד סוגים בתוך בית המרקחת, כל ה- AR  למיניהם (אנטי ריפלוקס) אז ניסינו בערך את כולם.. אחרי שאחד גרם לשלשולים חריפים, אחד גרם להחמרה בהקאות ואחד גרם לעצירות נוראית, הגענו סוף סוף למסקנה שיש סוג אחד שכנראה משפיע לטובה על הילדה. אומנם זה הפסיק את ההקאות לגמרי אבל נשארנו עם הפליטות המוגזמות! שיהיה ברור שהילדה צריכה החלפת בגדים בין שלוש לארבע פעמים ביום!! וזה בימים הטובים שלה! עכשיו לא לשכוח כמובן שהיא נולדה בחורף ולכן כל החלפה היתה בעצם החלפה של 3 שכבות אז בחישוב זריז יוצא שצריך להפעיל מכונת כביסה רק עבור התינוקת יום כן יום לא!
טוב אז מההקאות נפטרנו ועם כמות הכביסה התמודדנו אבל ממש לא בזה מסתכמת תופעת הריפלוקס היקרה! מאז התחילה בעצם ההכרות שלי עם התופעה המעצבנת הזו... אז אני אנסה בקצרה לתאר לכם מה עובר על האמהות של ילדי הריפלקוס (אגב.... ליבי איתכן!)
בשביל לצאת מהבית אפילו לשעה מסכנה אחת (כמו למשל להסיע את הילדה הבכורה בבוקר לגן ולחזור הביתה) אז צריך לקחת לפחות שתי חליפות אקסטרה כי אי אפשר לדעת מתי בדיוק תגיע הפליטה הגדולה וכמה גדולה היא תהיה! והכוונה היא שתי חליפות לתינוק ושתי חליפות לאמא כי אי אפשר לדעת לאיזה ממדים הפליטה תגיע.
אחרי כל ארוחה התינוק צריך להשאר עלייך במצב מאונך לפחות חצי שעה כי אחרת חבל על הזמן שלך! האוכל פשוט יצא מאיפה שנכנס.... ולא לדבר על הצרבות שהתינוק סובל מהם והגרעפסים שנתקעים אפילו שעה אחרי הארוחה! וכל זה קורה גם בלילה!!!
ולשחק ולברבר עם התינוק שלכם? זו משימה בלתי אפשרית כי בין ארוחה לארוחה את עסוקה בלנקות את הפליטות ולהרגיע את התינוק שסובל מצרבות ולנסות להוציא את הגרעפסים הארורים האלה... אז עד שהתינוק נרגע מכל זה הגיע הזמן לארוחה הבאה!
אתם יודעים מה המסקנה של כל זה....?! יש לכם תינוק עצבני ולא נינוח בכללללל
שינה?! מה זה בכלל! הרי אם התינוק לא אוכל אז הוא פולט, אם הוא לא פולט אז הוא סובל מצרבת והאוכל עולה לו ועולה עד שיוצא הגרעפס או שהוא פולט... שוב... ושוב... ושוב...
ניסיתי פעם להתייעץ עם הרופאה בטיפת חלב איך בעצם אני יכולה להקל על הילדה כי היא כל הזמן נראית ב"סטרס"?! אתם יודעים מה היתה התשובה.... "יש לך ילדת ריפלוקס. ככה זה.. ילדי ריפלוקס הם ילדים לא רגועים!"
יופי... אז ככה זה באמת... אני, התינוקת והריפלוקס שמפריד בינינו... (בנוסף לבעלי, לילדה הבכורה וכל שאר מטלות הבית וכו'....)
בערך שלושה חודשים אחרי, יכולתי להגיד שהתחלתי להתרגל למצב. עדיין לא היה שיפור משמעותי אבל מצאתי לי כמה טכניקות שיעזרו לי ולה לעבור את הימים בצורה יותר שקטה ורגועה.. מנשא! זו פשוט המצאה גאונית! אומנם את לא רואה את כפות הרגליים שלך רוב היום אבל זה אחלה פתרון... מסתבר שזה מאפשר תנוחה נוחה לילדי ריפלוקס..... וכמובן דאגנו להגביה את המיטה והעגלה... הטרמפולינה היא החברה הכי טובה שלנו וחוץ מזה... הזמן כנראה יעשה את שלו... אומרים שמרגע שהתינוק מתחיל לאכול מוצקים אז המצב יכול להשתפר...
היום, סופיה בת 9 חודשים כבר, ואני לא מאמינה שאני כותבת את זה אבל הריפלוקס כבר מאחורינו.. אחרי שהתחלנו עם מוצקים אכן התחלנו לראות שיפור ולאט לאט עם הזמן, התחלנו להכיר ילדה מתוקה, אנרגטית ומלאת שמחת חיים.
אין ספק שזו היתה תקופה קשה אבל מסתבר שגם זה עובר בחיים.
בהצלחה לכל הורי הריפלוקסונים המתוקים..... מאחלת לכם המון כוח וסבלנות :)
 
 


מה דעתך על ריפלוקס... איך ? מה? מתי? ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כריפלוקס