הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
ibud

​עיבוד פח מתקדם


תעשיות ביטחוניות שונות, תעשיות רכב ואף חברת החשמל זקוקות תמיד לעיבוד פח מתקדם, כלומר שינויים מורכבים לפח, כמו למשל חיתוכים, כיפופים, ניקוב מיוחד ועוד. בואו להכיר את הטכנולוגיות הפופולריות היום בחיתוך פח, את המכונות המעורבות בדרך כלל בתהליכים האלה, וגלו מי בכלל עשוי להזדקק לעבודה מהסוג הזה.

עיבוד פח לתעשיות השונות

למעשה, כמעט כל תעשייה היום עושה שימוש בפח בדרך זו או אחרת, ולכן כשמדובר על עיבודי פח מתכוונים למשהו מאוד נפוץ ובסיסי למדי. יחד עם זאת, השיטות הטכנולוגיות המשרתות את מפעלי הפח, וגם המכונות, הולכות ומשתכללות עם השנים לחסכון בעבודה, בכוח אדם ובמשאבים.
בין התעשיות המובילות שנזקקות לעיבוד פח באופן שוטף וקבוע נוכל למצוא את התעשייה האווירית והתעשייה הצבאית, חברות תעבורה, תעשיית הרכב, חברת החשמל, חברות ויצרני רהיטים, מפעלי ייצור מתכת, ועוד. בהתאמה אישית, חברה לעיבוד פח תחתוך ותעצב את הפח על פי דרישות התעשייה ומה שהיא מייצרת, תוך עמידה בזמנים הנדרשים לתהליך הייצור.

מכונות נפוצות לעיבוד פח

כאמור, עושים היום שימוש במכונות המתקדמות ביותר למטרות עיבוד פח, בין היתר במכונות חיתוך פחים (או בשמן השני, גליוטינות), מכונות כיפוף מבוקרות מחשב, מכונות חיתוך בפלזמה או בלייזר, מכונות ניקוב, מכונות ריתוך וכיוצא באלה.

טכנולוגיות חיתוך מובילות בעיבוד פח

הטכנולוגיה לרוב תבחר על פי סוג החומר, עוביו, ומאפיינים נוספים. להלן מספר טכנולוגיות שכיחות בעיבוד פח:
  • לייזר – שיטה מדויקת ויעילה ביותר, שכן היא מאפשרת ייצור של פריטים רבים בצורות שונות ומגוונות. באמצעות חיתוך חייזר ניתן לחתוך פח דק וגם עבה, בעובי 20 מ"מ ויותר.
  • ניקוב – חיתוך באמצעות ניקוב מתבצע תחת מכונת ניקוב שיש בה תצורות מוגדרות מראש של חיתוך. מדובר בשיטה זולה יחסית אך פחות מדויקת מקודמתה, ויש לה מספר חסרונות נוספים, כמו למשל שלא ניתן לחתוך בעזרתה פח עבה מדי.
  • עיבוד באמצעות סילון מים – לחיתוך של פח עבה במיוחד, סילון מים מהווה אופציה טובה.

תהליכים נוספים בעיבוד פח

במסגרת העיבוד, מתבצעות פעולות נוספות מעבר לחיתוך וגם אותם יש לבדוק היטב בסיום ולוודא שהעיבוד נעשה בצורה הטובה והיסודית ביותר. בין היתר, יש לוודא שנעשה ניצול פח מקסימלי, ליטוש והורדה של גרדים לטובת האסתטיקה והבטיחות, וכמובן גימור החלקים שלעיתים עשוי לכלול ציפוי של הפריט למניעת הולכת חשמל וחיזוק המוצר הסופי. כמו כן, לעיתים יהיה שימוש בצבע, לרוב בצורת אבקה או צבע רטוב.


מה דעתך על ​עיבוד פח מתקדם ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה